Toon posts:

Videokaart kapot? Of zijn er problemen met de instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
afgelopen weekend heb ik mn pc opengemaakt om stof te verwijderen van de ventilators en te controleren welke ventilator er een enorm lawaai maakt.
Daarna heb ik hem weer dichtgedaan en verder gewerkt, maar vanmiddag ging ik mijn PC aan de TV aansluiten via een VGA kabel, dat ging goed en daarna ook normaal op mijn PC-monitor.

Zojuist ging ik weer die VGA kabel aan mn TV doen, alleen het beeld is nu een soort aquablauwe gloed. Ook op mn PC-monitor is er een blauwe gloed. De VGA kabel en monitor is nog ok(gechecked met laptop).
Dus het is of mn graphische kaart of er is iets gebeurd met de instellingen waar ik niet aan gezeten heb.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14
Over welk type videokaart heb je het?
Verschillende DVI uitegangen geprobeerd? (aangenomen dat je videokaart er 2 heef)
Drivers opnieuw geïnstalleerd? (Eventueel nieuwere of oudere)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:08:
Over welk type videokaart heb je het?
NVIDIA GeForce 6200 SE Turbocache
Verschillende DVI uitegangen geprobeerd? (aangenomen dat je videokaart er 2 heef)
Er zit helaas maar 1 DVI uitgang op(stuk antiek die 6200...)
Drivers opnieuw geïnstalleerd? (Eventueel nieuwere of oudere)
Ga het nu proberen.

Zou het eventueel kunnen zijn dat die DVI uitgang kapot is gegaan doordat ik die kabel heb losgemaakt(en dus een andere kant opgebogen werd)?

Verwijderd

Topicstarter
Ook nieuwe of oudere drivers werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Om even te laten zien wat er aan de hand is:

Aquablauwe gloed
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3324/3482120797_06ac3690c9.jpg

Normaal
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3644/3482935118_5c926c694f.jpg

Heb net de monitor RGB-instellingen bekeken, hij reageert wel op verandering van blauw en groen, maar niet bij rood.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Je zegt wel dat je kabel ok is, maar heb je het ook al getest met een andere kabel ?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 16:03

Haan

dotnetter

Het ziet er in ieder geval heel erg uit als een vga kabel die niet helemaal goed is, of niet helemaal goed zit aangedrukt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Phoenix1337 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:43:
Je zegt wel dat je kabel ok is, maar heb je het ook al getest met een andere kabel ?
Als ik mijn laptop aansluit aan mn PC-monitor(met diezelfde kabel) is het beeld wel ok. Dus ik vermoed dat het niet aan de kabel ligt.

Verwijderd

dan kan het zijn dat 1 van de pinnetjes van je dvi aansluiting op je vidoekaart niet helemaal recht is, dat die daardoor slecht contact maakt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel/monitor heeft niet gewerkt, dus waarschijnlijk een probleem van mn graphische kaart dan?

Verwijderd

Kan ook je aansluiting zijn, dat deze brak is dus RMA opsturen:)

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 10:50

Joran

<3 natalee

Probeer je kabel eens andersom? (ik krijg geel beeld als mijn vga kabel naar mijn beamer verkeerd om zit)

Send me your gameboys

Verwijderd

Topicstarter
Het is de videokaart. Heb het vanochtend eruit gehaald en toen werd dus de vga-poort op mn moederbord geactiveerd->zonder smurfenblauw.

Dat word dus een nieuwe videokaart kopen.
Bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1