Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een AM3 mobo dat SLi aan kan. Of in ieder geval twee losse ASUS GTX260's kan laten werken (ivm triple head setup, zonder de TH2G).

Bestaat dit al / komt binnenkort nog wat uit?
Ik bedoel echt AM3 dus niet AM2+.

alvast bedankt

Verwijderd

volgens mij werkt SLI niet op AMD mobo's. Je hebt wel crossfire voor amd mobo's, dat is ongeveer hetzelfde alleen werkt dat alleen met ATI videokaarten. crossfire werkt trouwens ook op sommige intel moederborden geloof ik. Dat komt omdat crossfire een open standaard is, en SLI niet. Verder zou je ook in de pricewatch kunnen kijken. http://tweakers.net/pricewatch/cat/787

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:54:
Ik ben op zoek naar een AM3 mobo dat SLi aan kan. Of in ieder geval twee losse ASUS GTX260's kan laten werken (ivm triple head setup, zonder de TH2G).

Bestaat dit al / komt binnenkort nog wat uit?
Ik bedoel echt AM3 dus niet AM2+.
Twee losse GeForce kaarten moet sowieso werken mits het moederbord fysiek over twee 16x PCI-e sloten beschikt :). Voor triple-head setups is namelijk geen speciale chipset vereist :).
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:02:
volgens mij werkt SLI niet op AMD mobo's.
Dat kun je niet bepalen zonder te weten welke chipset er gebruikt wordt op het moederbord :o. Immers is het wel of niet hebben van SLI afhankelijk van de gebruikte chipset.

Voor AMD platformen zou je moeten zoeken naar moederborden met bijvoorbeeld de nForce 980 chipset. ASUS komt met de M4N82 Deluxe. Echter is die wel met DDR2-SDRAM in plaats van DDR3-SDRAM en gezien je per se AM3 wil vermoed ik dat je DDR3-SDRAM wilt gebruiken? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 27-04-2009 21:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
De AM3 borden met nVidia chipsets zijn toch onderweg? Ik weet geen precieze data, maar ze komen eraan. Dit zijn dus de chipsets van nVidia die SLi ondersteunen, enige eis is het goede aantal PCI-e sloten, maar dat zit bij de meeste moederborden wel goed.

Ik vraag me alleen een beetje af waarom je per se AM3 wilt, je weet dat AM3 CPU's ook op AM2+ werken en DDR3 een minimale performancewinst geeft?

Verder is het sowieso mogelijk om 3 monitoren aan te sluiten op 2 GTX 260's. Misschien wil je wel voor GTX 265/GTX 275 nu, of heb je de kaarten al? Alleen ik weet niet 100% hoe het ervoor staat met nVidia's ondersteuning voor multi-monitor, maar ik dacht dat het met SLi erop neer kwam dat alleen je primaire monitor aanbleef en de rest op zwart ging zodra een game ging spelen. Ati heeft dit probleem sowieso opgelost, maar met nVidia weet ik het niet zeker, ik dacht nog niet overigens. Maar er is hier vast iemand die je hier wat meer over kan vertellen.

Overigens denk ik dat je er met wat zoekwerk ook zelf achter had kunnen komen, maar ja als we dat op alle fora gaan zeggen, komt niemand meer met een oplossing...

@ hierboven, je linkje werkt (hier althans) niet, bedoel je deze: http://www.nordichardware.com/news,9132.html (url ervan maakte werkte bij mij ook niet, dus nieuwsgierige lui moeten maar even copy+pasten) nu doet ie het, leve GoT :D :>

Off topic: SLi en Crossfire zijn beiden gesloten standaarden, vrijwel alle moderne (desktop) Intel chipsets hebben ondersteuning voor Crossfire en vrijwel alle (desktop) chipsets van nVidia bieden SLi, alleen X58 van Intel is uitzondering en heeft ondersteuning voor beide. Leuk detail is natuurlijk dat SLi/CF ondersteuning puur softwarematig is en dus alleen stukje code in de bios dat zegt: Hey, ik mag SLi/CF draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door DjDuivert op 28-04-2009 01:15 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is AM2+ dan ook wel wat, als de prestatiewinst van DDR3 zo klein is.

bedankt allemaal

PS ik heb nog niets gekocht, ben me vooral aan het orienteren.

offtopic: kan iemand wat vinden over de 5670x1080 (3xFull HD) resolutie op een matrox TH2G? ik kan momenteel niets vinden maar ik geloof toch echt dat ze die recent hadden toegevoegd??