Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twee geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Zojuist heb ik een tweede X-Fi in mijn computer geplugd om te gebruiken met Virtual DJ (Headphones). Nu probeer ik deze te installeren maar windows zegt dat hij geen stuurprogramma's kan vinden, terwijl mijn Extreme Gamer kaart gewoon werkt.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om zowel een Extreme Gamer als een Extreme Music tegelijkertijd te laten werken? Ik draai vista 64 bit.

Bij voorbaat dank,

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even een kleine verhuizing, geluidskaarten vallen niet echt onder I/O controllers of opslag devices.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zie je ze in de device manager beide wel?

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 09:59
Het lijkt me niet dat de driver er zo voor gemaakt is dat je 2 kaarten tegelijk aan kan sturen. Grotere kans geef ik je met 2 verschillende merken (een asus xonar ideetje en een x-fi bijvoorbeeld), dan heb je verschillende drivers die elk naar hun eigen kaart zoeken.

Misschien dat je wel tegen problemen oploopt met je primaire geluidshardware.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Topicstarter
DjDuivert schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:02:
Het lijkt me niet dat de driver er zo voor gemaakt is dat je 2 kaarten tegelijk aan kan sturen. Grotere kans geef ik je met 2 verschillende merken (een asus xonar ideetje en een x-fi bijvoorbeeld), dan heb je verschillende drivers die elk naar hun eigen kaart zoeken.

Misschien dat je wel tegen problemen oploopt met je primaire geluidshardware.
Hier loop ik ook tegen aan. De device manager geeft inderdaad twee x-fi kaarten aan maar vista weet niet welke hij moet gebruiken. Nu weet ik niet of het mogelijk is twee verschillende namen er aan te geven, of twee verschillende drivers te gebruiken? Het is me wel gelukt door ze allebei uit te schakelen en daarna weer in, maar dit kan niet de oplossing zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De device manager geeft inderdaad twee x-fi kaarten aan maar vista weet niet welke hij moet gebruiken.
Als device manager twee X-Fi kaarten aangeeft zijn de drivers al werkend geladen. Je hebt dus geen hardwareprobleem. Het enige wat je moet doen is zorgen dat je applicatie de andere kaart gebruikt. Dat is een software-issue. Ik verplaats naar Client Software Algemeen.

Oslik blyat! Oslik!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Zou moeten kunnen. Ik heb met 2 sounblasters Live! In mijn applicatie kunnen kiezen voor welke geluidskaart. Er stond dan het gebruikte geheugenadres van de kaart naast.

Sign here against sigs

Pagina: 1