Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen geluid meer via HDMI na aansluiten tweede monitor

Pagina: 1
Acties:

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
hey,

even mijn opstelling schetsen: ik heb een HTPC(MSI MA78GM-S2H als moederbord met HDMI-uitgang) en deze stond bij mijn pc(Sony 32S3000 samen met Home cinema DAV-DZ230). Mijn geluidssetje heeft alleen scart en HDMI uitgang, dus ging ik van mijn TV met scart naar mijn geluidssetje en van mijn pc met HDMI naar mijn TV. Alles werkte goed zo.
Nu wil ik deze pc ook voor tekstverwerking ed. gebruiken(mijn bureau staat er juist naast) en heb dus een scherm gekocht(LG W2261V - 1920*1080px) en via VGA aangesloten(ofwel DVI/D-SUB uitgang ofwel HDMI/D-SUB uitgang). Na een beetje prutsen heb ik dit goed gekregen(ik kan de twee schermen niet klonen wegens verschillende resolutie(fullHD-HDready)), maar gewoon even de resolutie veranderen vraagt geen werk.
Dit werkt nu ook, maar als ik via Ati Catalyst center mijn TV als scherm aanzet en mijn LCD uit heb ik geen geluid meer via HDMI :( Ik heb al mijn drivers van mijn MB geherinstalleerd en met wat instellingen gesleuteld, maar ik vind het probleem echt niet. Ook bij configuratiescherm bij de realtek drivers eens gekeken, maar niets te vinden. Er is wel nog gegevensoverdracht via HDMI, want als ik mijn TV aanzet springt mijn home cinema aan op de uitgang TV.

hopelijk weet iemand wat mijn probleem kan zijn en als je te weinig info hebt laat je het maar weten

mvg