Toon posts:

[iTunes + iPod nano 4G] Video's syncen gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik heb een raar probleem bij het synchroniseren van mijn iPod Nano (4th Gen) met iTunes 8 (Windows XP). Muziek, foto's, podcasts, ... allemaal geen probleem. Het probleem zit echter bij de video's. Tot vandaag lukte het mij om mijn video's op mijn iPod te zetten, maar ik kreeg pas het eerste seizoen van Fur TV, allemaal in losstaande afleveringen. De afleveringen zijn al geconverteerd naar MP4, en zitten zelfs in mijn "films"-bibliotheek, maar bij synchronisatie met de iPod weigeren ze er op te gaan.

Ik keek al even rond, en kwam onder meer dit topic tegen. Ik deed echter alles wat er vermeld staat, maar ik ben er vrij zeker van dat het niet aan mijn conversie-software ligt, aangezien ik een andere film met dezelfde software geconverteerd heb ...

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de hulp,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Dat ligt dan aan de instellingen waarmee de video's zijn omgezet. Je kan aan iTunes allerlei video's toevoegen, dat wil niet zeggen dat je ze ook kan syncen met je iPod. Die is minder krachtig dan je PC of Mac en daarom zal de bitrate lager moeten zijn. Het feit dat ze MP4 zijn doet daar dus niets aan af.

De FAQ kan je wat op weg helpen (AMD FAQ) en verder natuurlijk het topic wat je al noemt. Ik zou je dus aanraden om even de instellingen na te lopen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:00:
Dat ligt dan aan de instellingen waarmee de video's zijn omgezet. Je kan aan iTunes allerlei video's toevoegen, dat wil niet zeggen dat je ze ook kan syncen met je iPod. Die is minder krachtig dan je PC of Mac en daarom zal de bitrate lager moeten zijn. Het feit dat ze MP4 zijn doet daar dus niets aan af.

De FAQ kan je wat op weg helpen (AMD FAQ) en verder natuurlijk het topic wat je al noemt. Ik zou je dus aanraden om even de instellingen na te lopen :).
Bedankt,

ik gebruikte HandBrake, en alles verliep goed. Al heb ik wel gemerkt dat HandBrake stukken weglaat uit mijn filmpje. Een filmpje van 21 minuten wordt nu ineens maar 17 minuten :o
Maar goed, ik kan nog volgen, dus dat is al bij al niet zo erg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploffie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12-2010
Kan je het volgende proberen?

1. in iTunes, als je je iPod aangesloten hebt, even rechtermuis op je nano, en de meldingen resetten (Reset warnings)
2. de bestanden via explorer (niet vanuit je library) direct naar je ipod slepen in itunes. Op deze manier worden ze niet in je library gezet, en moeten ze direct naar je ipod gaan. Als de bestanden niet goed zijn, geeft iTunes een melding.

Het is vreemd dat je een paar minuten kwijt bent van je shows. Het kan zijn dat handbrake een probleem had tijdens het converteren, en dat de bestanden niet volledig zijn afgesloten. Normaal zou iTunes ze dan ook moeten weigeren, maar je weet het nooit. Als je een van de bestanden afspeelt in Quicktime (niet via iTunes) kan je het dan bekijken, en kan je dan de positie slider bewegen? Als het bestand niet goed is werkt dit meestal niet.

De Nano is niet echt eigenwijs met bestanden. Als ze een resolutie hebben van 720x480 of minder en via een ipod conversie profiel met H264 video en aac audio zijn gemaakt moeten ze spelen. Alleen als de resolutie van de video hoger is als 720x480, dan kan het niet op de Nano afgespeeld worden.