Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 08:00
Hoi
Op mijn oudere laptoip kan ik niet meer opstarten in windows.
hij geeft de melding dat \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM beschadigd of zoek is.
ik heb even bij MS gekeken en die hadden een beschrijving om het op te lossen.
http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
hierbij heb ik de xp cd nodig en moet ik voor de reparatie optie kiezen maar deze kan ik niet eens openen.
nu heb ik de hdd uit de laptop gehaald en aan mijn pc gehangen.
weet iemand of het dan mogelijk is dse bestanden te herstellen op de schijf zodat hij weer opstart?
alvast bedankt B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Het is ook niet de bedoeling om vanuit Windows XP de reparatie te kiezen, maar vanuit de setup van Windows.
Dus Booten van CD en dan kiezen voor installatie en dan zegt die vanzelf dat er al een OS is gevonden en of je het wilt repareren.
Mocht hij dit niet doen en vragen of je partities wilt gaan wissen/formatteren, niet doen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
Ja precies de reparatie is dus niet mogelijk en krijg ik alleen de optie om opnieuw te installeren en formateren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Basssment schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:31:
Nu heb ik de hdd uit de laptop gehaald en aan mijn pc gehangen.
Weet iemand of het dan mogelijk is de bestanden te herstellen op de schijf zodat hij weer opstart?
Ja, dat kan. Vervang dan alleen de schijfletter C door degene die de disk dan krijgt, lijkt mij.
Niet geschoten is altijd mis toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
Ok Ik heb het probleem kunnen verhelpen gelukkig.
ik zal even vertellen hoe ik het heb gedaan mocht nog iemand dit probleem krijgen:
Ik heb de hdd van de laptop dmv een usb connector op mijn pc aangesloten.
daar windows opfgestart en gegaan naar
start> uitvoeren
daar getypt cmd er opend een zwart scherm daar ben ik gegaan naar de schijf die ik had aangesloten.
in mijn geval I:
daar heb ik getypt chkdsk /r en enter gegeven
het was niet mogelijk de schijf te controleren alleen als hij werd afgesloten ik heb voor ja gekozen en de schijf werd gecontroleerd en gerepareerd.
dit was echter niet voldoende maar tijdens het opstarten koos ik voor F8 en daar voor de optei laast bekende instellingen die werkte.
nu starte windows op ik heb gelijk een systeem herstel gedaan zodat alle bestanden weer op hun plek kwamen van de dag voor de crash en hij draait weer als een zonnetje.
tnx