Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Mijn baas heeft mij laten weten dat ik voor mijn niet opgenomen vakantiedagen in 2008 een redelijk bedrag zou kunnen besteden aan in te kopen producten van onze leverancier. Aangezien ik toch al aan het kijken was naar een flatscreen komt dit mooi uit, hierdoor is mijn budget aanzienlijk ruimer. Ik ben alleen gelimiteerd aan een beperkt aantal producten, namelijk Samsung's B6000 LEDTV en Sony's W/E5500 in 40"-versie. Nu is dat niet heel erg, aangezien deze mijn aandacht toch al hadden. Qua design valt de W-serie voor mij af, blijven over de Samsung en de Sony E55xx.

Ook is mijn receiver aan een upgrade toe aangezien deze geen HDMI aansluitingen heeft en geen audio-delay ondersteunt. Mijn DVD-speler (Sony DVP-NS930QS) heeft ook geen HDMI, maar kan wel 576p afspelen over component en kan dus nog wel even mee tot er een Bluray speler komt. De receiver is Sony's STR-DB790QS en daar heb ik tot op heden niks over te klagen icm mijn Mordaunt Short Genie sattelietjes en ik ben heel happy met de geluidsweergave. Nu wil het dat genoemde leverancier ook receivers heeft, maar alleen van Sony. Ondanks alle berichten dat je voor hetzelfde geld beter kan krijgen zit ik hier dus wel een beetje aan vast. Overigens wordt de Sony ES-lijn hier en daar geroemd over zijn muzikale kwaliteiten naast de goede home-cinema eigenschappen.

Ik heb de afgelopen 2 weken tientallen sites en fora bezocht en volgens mij honderden pagina's informatie langs zien komen en ik raak een beetje 'overloaded', dus ik hoop dat ik jullie hier wat vragen mag voorleggen. Dat is makkelijker en overzichtelijker dan elke vraag in een afzonderlijk topic te zetten.
  • De B6000 is eind vorige week niet geheel positief door een review heengekomen, met name op kleurweergave na ISF calibratie. Over de W/E serie lees ik over het algemeen positieve berichten hoewel men niet blij is met de achteruitgang in het paneel (van 10 naar 8 bit, minder goede backlight). Hoe zijn de ervaringen van mensen, en dan met name diegene die een gecalibreerd scherm hebben?
  • Weet iemand hoe de 24p weergave is van beide series? Allebei ondersteunen wel 24p input, maar ik krijg niet helemaal helder of ze het ook native als output ondersteunen. Of hoef ik me hier voorlopig niet druk om te maken omdat mijn DVD-speler van voor de 24p tijd is?
  • Als receivers staan op de shortlist de STR-DA2400ES en de STR-DA3400ES, maar waar er in de VS een hele duidelijke scheiding is aangebracht in deze producten (rs232, ir-repeater, 2e zone) lijkt het erop dat er voor de EU een gestripte 3400ES op de markt is gezet met als enige extra's een extra optische S/PDIF en HDMI-downscaling (lekker nuttig) en een andere GUI (in de handleiding lijken ze overigens sprekend). Is het prijsverschil nu wel of niet de moeite waard, of kan je dan beter gelijk van de 2400ES naar de 5400ES kijken (stevig duurder en waarschijnlijk buiten budget)?
  • Het plan is om de tv middels 1 HDMI kabel op de receiver aan te sluiten, maar ik heb ondertussen het idee dat ik mezelf hiermee beperk qua calibratie mogelijkheden, omdat je maar 1 set instellingen per input hebt. Het idee is om op de receiver de DVD speler (via component) en de Humax IHDR-5050c aan te sluiten en later een PS3 en/of NMT. Wat voor soort kleurcorrecties zou je via de receiver zelf kunnen laten aanpassen, of doet deze niks met het signaal behalve doorgeven/upscalen? Ik heb de handleiding wel doorgebladerd, maar zag hierover niks vermeld. Zijn er nog andere manieren om hiermee om te gaan anders dan 4 kabels naar de tv leggen?
  • Is er nog veel voordeel te behalen met Bravia-link door het combineren van een Sony receiver en LCD? Ik heb al een Harmony-based afstandsbediening (Harman Kardon TC30), dus de bedieningsvoordelen wegen niet zo zwaar. Misschien werkt het zelfs wel tegen?
Voor er overigens opmerkingen komen over het gaan bekijken: ik heb beiden al in de winkel in actie gezien, ook met beiden al een beetje met de instellingen gespeeld. Ook heb ik een aantal uur 'ervaring' met de 46" versie van de B6000 in een huiskamer.

Het maakt de keuze vooralsnog niet makkelijker. Jullie input word daarom érg op prijs gesteld, misschien slaap ik dan binnenkort weer normaal :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
^^ bump ^^
Helemaal niemand?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik zou het bij Sony laten, Ikzelf ben al jaren fan van de Sony QS en ES lijn met name om de kwaliteit en het design.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Een beetje argumentatie zou ik wel fijn vinden. Ik ben zelf ook wel redelijk Sony fan, maar lees genoeg over de achteruitgang van de ES lijn op diverse vlakken, dus die aanduiding zegt me niet zoveel meer als vroeger. Daarnaast gaat het me primair om de keuze tussen de 2 schermen icm de genoemde receiver.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het voordeel van LED technologie is dat je geen CCFL meer in je scherm hebt, deze CCFL zorgt ervoor dat je soms, vooral bij donkere zwarte beelden, bijna verplicht ben om een lamp aan te zetten omdat die kleur anders heel lelijk oogt. ik ben zelf ook aan het kijken naar een goede tv om aan te schaffen maar ik vind het het nog niet waard om die LED tvs aan te schaffen, dan maar zo nu en dan een lampje aan dat kan voor mij wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik heb inmiddels al een keuze gemaakt, dus je reactie is wat aan de late kant. Het is uiteindelijk de Sony geworden en ik kan niet zeggen dat ik de noodzaak zie om een lamp aan te zetten. De laatste dagen met dat hete weer gewoon met alle ramen open en het licht uit (tegen de beestjes) tv gekeken en nergens last van gehad.

#team_UTC+1

Pagina: 1