• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb vandaag een nieuwe pc gebouwd.

Heb op de processor een Arctic Freezer Pro 64 geinstalleerd. Dat ging goed, alleen zag ik dat tussen de processor en de heatsink een beetje koeplasta naar buiten werd gedrukt. Deze netjes met een wattestaafje verwijderd.

Nu zag ik dat er een stukje koelpasta op het moederbord was gevallen. Ik wilde deze met een stukje wc papier weg halen, maar daarmee smeerde ik de boel uit.

De koelpasta zit in het grijze blokje met koper kleurige draadjes erin.

Plaatje: https://www.pcczone.com/m...30972d/f/i/file_50_14.jpg

Rechterkant van de voeding aansluiting, precies onder de geheugenbankjes en boven de floppydrive aansluiting.

Als ik wist wat het precies is had ik wel een duidelijker plaatje gezocht natuurlijk.

Het gaat om Arctic MX-1 / MX-2 koelpasta, zit standaard op de koeler.
Als het goed is moet de MX-2 pasta "Non-Electrical Conductive" zijn. Of MX-1 dat ook is weet ik niet :? , kon het niet vinden via Google.

Ik heb de pc wel opgestart en doet het goed.

Mijn vraag is kan dit kwaad? En hoe krijg ik het eventueel schoon? Heb geprobeerd met een wattestaafje, maar dat lukt niet helemaal goed.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
het lijkt me dat het geen kwaad kan, het geleid geen electriciteit, dus er is sowieso geen gevaar van kortsluiting lijkt me.

Nou ben ik natuurlijk geen expert, dus wacht ook even de reacties van anderen af ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou geen probleem moeten vormen hoor. Het geleidt geen electriciteit, dus dat zou geen probleem moeten vormen. Desnoods even schoonspoelen als je echt twijfelt (bij voorkeur met demiwater en goed laten drogen).

• Plakjekaas
Bedankt voor jullie gerustellende antwoorden O+ ( ;) )

Ik laat het lekker zo, de computer draait nu al een tijdje en heb nog geen problemen ermee gehad.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 10:13
Ik vraag me alleen wel een beetje af hoeveel koelpasta je er wel niet op gedaan hebt, als je aan de zijkant eruit gedrukt wordt.

Je weet dat een / twee rijstkorrels voldoende zijn op een heatspreader?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Plakjekaas
magiel schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:07:
Ik vraag me alleen wel een beetje af hoeveel koelpasta je er wel niet op gedaan hebt, als je aan de zijkant eruit gedrukt wordt.

Je weet dat een / twee rijstkorrels voldoende zijn op een heatspreader?
Koelpasta zat er al standaard op. Ik had daar wel meer mensen over gehoord, maar toen ik er naar keek zag de hoeveelheid er hetzelfde uit als bij een standaard AMD koeler.

Ik denk dat door de druk van de heatsink op de processor dat het aan de zijkant een beetje eruit kruipte.
Gebeurt bij de standaard AMD koeler ook. Ik zie dan ook een beetje koelpasta aan de zijkant de processor (nadat de koeler is verwijderd).

De koeler doet goed zijn werk, dus denk niet dat er teveel pasta tussen zit.

In bios gemeten (uurtje):
Standaard koeler (3125 rpm): 37/38 C
Arctic Freezer Pro 64 (2272 rpm): 30/31 C

[ Voor 12% gewijzigd door Plakjekaas op 27-04-2009 20:58 ]

Pagina: 1