Toon posts:

Uitzonderlijk sterk WIFI signaal druk mijn netwerk weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon in het centrum van Delft (Nieuwe Langendijk) en op sommige momenten zie ik een signaal dat uitzonderlijk sterk is. Zo sterk dat m'n eigen netwerkje niet meer lekker functioneert.

Op m'n Ubuntu laptop fluctueert de signaalsterkte van de boosdoener soms tussen de 200 a 300%. Normaal haalt mijn eigen netwerk niet meer dan 40%.

Ik heb er aan zitten denken om eens een richtantenetje te kopen en de beste man op te sporen. Maar wat kan ik hem maken?

Zijn er Tweakers die soortgelijke ervaringen hebben?

Vriendelijke groet,
Tomputer

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met je eigen netwerk op een ander kanaal gaan zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 27-04-2009 16:51 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:50:
Hallo,

Ik woon in het centrum van Delft (Nieuwe Langendijk) en op sommige momenten zie ik een signaal dat uitzonderlijk sterk is. Zo sterk dat m'n eigen netwerkje niet meer lekker functioneert.

Op m'n Ubuntu laptop fluctueert de signaalsterkte van de boosdoener soms tussen de 200 a 300%. Normaal haalt mijn eigen netwerk niet meer dan 40%.

Ik heb er aan zitten denken om eens een richtantenetje te kopen en de beste man op te sporen. Maar wat kan ik hem maken?

Vriendelijke groet,
Tomputer
Waar maak je je druk om :?, ander kanaal pakken en probleem opgelost :?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:50:
Hallo,

Vriendelijke groet,
Tomputer
En wat wilde je gaan doen? Aankloppen en zeggen: "Meneer nou moet u even normaal doen en uw wifi-signaal minder sterk maken"?

Inderdaad gewoon ander channel uitkiezen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook wel eens dat mijn wifi helemaal wegvalt (alle kanalen). Dat heb je op die bandbreedte in druk bewoonde gebieden. Wat het is weet ik niet, misschien een magnetron van de buren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weinig aan te doen. Aluminium-folie voor je ramen hangen ;-)

Op zich lijkt het me wel grappig om de bron op te sporen. Gewoon beetje wardriven, kijken hoeveel procent signaal je waar hebt en dan met een passer/geodriehoek eens wat gaan trianguleren.

Volgens mij kun je bij echt ernstige storing danwel misbruik ook aangifte doen. Waarschijnlijk kunnen ze je bij gemeente of politie wel doorverwijzen. En ik vond met wat gegoogle de pagina van het Agentschap Telecom, dat volgens mij over de frequenties in Nederland gaat.

http://www.agentschap-tel.../Pages/Storingmelden.aspx
Wat het is weet ik niet, misschien een magnetron van de buren.
Dat van die magnetron heb ik zeer recent getest. Zelfs als ik mijn laptop bovenop de magnetron zette had ik nog gewoon contact (alhoewel met duidelijk minder signaal). Lijkt me sterk dat dat door een muur heen impact gaat hebben, zelfs met een lekke magnetron.

Ben stiekem benieuwd naar andere mensen die dit eens zouden kunnen/willen testen.

[ Voor 30% gewijzigd door Keypunchie op 27-04-2009 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dank voor alle reacties!

Ik heb al een aantal keer een ander channel genomen. Ik gebruik nu zelfs een kanaal waar kismet geen andere AP's op ziet. Het maakt geen verschil. En ook heb ik al de stock firmware vervangen door DD-WRT. Naast meer mogelijkheden en stabielere omgeving maakt het aan verbinding niets uit.

Het lijkt wel of ik gewoon weg gedrukt wordt. Dus zal inderdaad maar eens gaan wardriven en dan misschien een storingkje invullen. Iemand ervaring met Agentschap Telecom?

Groet,
Tom

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Wat wil je beginnen met Agentschap Telecom dan?
Het is een vrije band waar je geen vergunning voor nodig hebt dus bij AT kun je wel gaan aankloppen maar doen er echt geen bal aan.
Opt moment dat ik zo nodig een dikke richtantenne op je huis wil zetten, waardoor jij dan "last" hebt van mijn signaal, is voor jou erg vervelend maar het is het zelfde dan gewoon de magnetron de hele dag aan zetten (jaja... de stroomrekening verschilt wel ja :P )....

Maar AT gaat daar niks aan doen hoor...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RammY schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:50:
Maar AT gaat daar niks aan doen hoor...
Het is een band die men mag gebruiken, maar er zijn beperkingen wat zendvermogen betreft.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Keypunchie schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:10:
Dat van die magnetron heb ik zeer recent getest. Zelfs als ik mijn laptop bovenop de magnetron zette had ik nog gewoon contact (alhoewel met duidelijk minder signaal). Lijkt me sterk dat dat door een muur heen impact gaat hebben, zelfs met een lekke magnetron.

Ben stiekem benieuwd naar andere mensen die dit eens zouden kunnen/willen testen.
Vooral oudere magnetrons hebben er 'last' van. Laatst bij vrienden van mij: Als de buren de magnetron aandeden was er in hun huis geen radio en wlan meer te ontvangen. Buurman had zelf een pacemaker :X Na het vervangen van de magnetron van de buurman was geen problemen meer. Ontdekt toen wij lekker in de tuin zatten een geen wlan hadden... Magnetron PING... wel wlan :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het verschilt heel erg per magnetron. Mijn magnetron kan ik ook gewoon gebruiken zonder dat het stoort.

/▌

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:27:
Hallo,

Dank voor alle reacties!

Ik heb al een aantal keer een ander channel genomen. Ik gebruik nu zelfs een kanaal waar kismet geen andere AP's op ziet. Het maakt geen verschil. En ook heb ik al de stock firmware vervangen door DD-WRT. Naast meer mogelijkheden en stabielere omgeving maakt het aan verbinding niets uit.

Het lijkt wel of ik gewoon weg gedrukt wordt. Dus zal inderdaad maar eens gaan wardriven en dan misschien een storingkje invullen. Iemand ervaring met Agentschap Telecom?

Groet,
Tom
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_(802.11b%2Cg_WLAN).png/800px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_(802.11b%2Cg_WLAN).png

Zoals je ziet kan je het beste 5 stappen ervandaan zitten. Dus als hij op 5 zit en jij op 4 dan stoort het nog steeds.

Geen idee of je dit wist, maar het kan geen kwaad om er even bij stil te staan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Wie heeft er een MacBook Air en kan dit een keertje testen IN de magnetron? })

:9 kon het toch niet laten..

[ Voor 17% gewijzigd door Barleone op 27-04-2009 21:39 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Als je magnetron het goed doet, is het een kooi van Faraday (toch?) en zou het niet naar binnen mogen komen, tenzij hij lek is.

Waarom een MacBook Air? Een iPod is makkelijk, denk ik?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Ik denk iemand met een WRT54G(L) die andere software erop heeft gezet en het zendvermogen wat heeft opgevoerd (dat kan met aangepaste software)

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2009 00:25 ]

• Keypunchie
  • Niet online
Het is een vrije band waar je geen vergunning voor nodig hebt dus bij AT kun je wel gaan aankloppen maar doen er echt geen bal aan.
Dat ergens geen vergunning voor nodig is, betekent toch niet dat het ongereguleerd is. Wanneer iemand hinderlijk gebruik maakt, kunnen ze wel degelijk ingrijpen.

Vergelijk het maar met de openbare weg. Je hebt geen vergunning nodig om je daarop te begeven, maar als je overlast veroorzaakt, door anderen te hinderen, dan zal de politie echt wel reageren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mat.hi.as schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:45:
Als je magnetron het goed doet, is het een kooi van Faraday (toch?) en zou het niet naar binnen mogen komen, tenzij hij lek is.

Waarom een MacBook Air? Een iPod is makkelijk, denk ik?
Maar je geeft nu wel de oplossing, de TS moet een kooi van Faraday creëren in zijn huis :)

/▌

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:27:
Hallo,

Dank voor alle reacties!

Groet,
Tom
Zoals al gezegd is, dit zijn vrije bands waar iedereen kan doen en laten wat ze willen. Je hebt dus nergens recht op verhaal :o

Daarnaast, één andere zender zal (zoals ook al aangegeven is) niet meer dan vijf kanalen impacten. Heb je daarbuiten ook problemen, dan zal die ene zender er iig niets mee te maken hebben.

Trouwens...
Op m'n Ubuntu laptop fluctueert de signaalsterkte van de boosdoener soms tussen de 200 a 300%.
>100%, hoe zie je dat exact voor je? Jij ontvangt twee a drie keer zoveel signaal als de zender? 8)7

Los daarvan, WiFi is juist doordat het die vrije bands gebruikt steeds minder geschikt aan het worden voor gebruik in dichtbevolkte gebieden. Ik kan vanaf m'n woonkamer in een achterstandsbuurt in A'dam al 20 netwerken vinden, ik ken iemand in een wat hippere buurt met 60 netwerken in huis. Met zoveel stoorzenders kun je gewoonweg nergens op rekenen. Wat sowieso speelt is dat veel draft-N apparatuur oudere WiFi spul (A/B/G) wegdrukt. Enige remedie daar is andere kanalen opzoeken of zelf met draft N werken.

* dion_b is de enige in zijn buurt met draft-N, dat scheelt - voor mij iig :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zoals al gezegd is, dit zijn vrije bands waar iedereen kan doen en laten wat ze willen. Je hebt dus nergens recht op verhaal
Het zijn inderdaad vrije banden, maar dat betekent absoluut niet dat iedereen kan doen en laten wat ze willen. In de WiFi-banden mag je met max 20dBm zenden, wat met een omni-antenne op 100mW zendvermogen neerkomt. Dat is weinig en als dat overschreden wordt, dan kan Agentschap Telecom wel degelijk ingrijpen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dion_b schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:12:
[...]
Los daarvan, WiFi is juist doordat het die vrije bands gebruikt steeds minder geschikt aan het worden voor gebruik in dichtbevolkte gebieden. Ik kan vanaf m'n woonkamer in een achterstandsbuurt in A'dam al 20 netwerken vinden, ik ken iemand in een wat hippere buurt met 60 netwerken in huis. Met zoveel stoorzenders kun je gewoonweg nergens op rekenen. Wat sowieso speelt is dat veel draft-N apparatuur oudere WiFi spul (A/B/G) wegdrukt. Enige remedie daar is andere kanalen opzoeken of zelf met draft N werken.

* dion_b is de enige in zijn buurt met draft-N, dat scheelt - voor mij iig :z
Ik weet niet of het standaard is, maar in mijn router pakt draft N ook nog eens 2 kanalen. Dus dan heb je van de 13 kanalen er nog maar effectief 6 over (eigenlijk nog een stuk minder want de kanalen overlappen elkaar ook nog). Als ik zoek op netwerken heb ik er hier zo tussen de 8 en de 10, gelukkig zitten de meeste op kanaal 6 en 11 en gebruiken ze maar een kanaal :)

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 28-04-2009 10:06 ]

/▌

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik had ook zo`n soort probleem, hiermee opgelost :o

Signature

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:18
Ik ben dan een vervuiler ;)

Draft N router en Draft N Accespoint. Accespoint was over en eigenlijk ertussen gehangen gewoon. Allemaal verschillende kanalen. Ik kom in huis en tuin niet lager dan 96% :)

• Keypunchie
  • Niet online
Draft N router en Draft N Accespoint. Accespoint was over en eigenlijk ertussen gehangen gewoon. Allemaal verschillende kanalen. Ik kom in huis en tuin niet lager dan 96%
En tot en met drie straten verderop zijn er handige buurjongetjes die je kunnen hacken*.. Een goeie reden om je zendvermogen terug te schroeven is security.

*Uiteraard draai je WPA2, access control op basis van Mac, beperk je je DHCP en heb je een sterk wachtwoord op je router, maar dan nog, mocht er een vulnerability ontdekt worden (ooit was WEP goed genoeg!) dan ben je kwetsbaarder dan wanneer je gewoon je zendvermogen terugschroeft. Scheelt waarschijnlijk ook nog eens in de stroomrekening.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:12:

>100%, hoe zie je dat exact voor je? Jij ontvangt twee a drie keer zoveel signaal als de zender? 8)7
Ik ben niet zo goed in het plaatsen van plaatjes. Hier is een link naar m'n dropbox.
http://www.getdropbox.com/gallery/1002097/1/Tweakers?h=1f6ea3

Groet,
Tom

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik denk dat de benaming voor jouw probleem BUG heet..

Signature

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-02 19:54

[...]

Hiero als ze magnetron aan gaat valt alle signaal weg in de keuken. Accesspoint staat buiten de keuken aan de andere kant van het huis. Zit ik buiten de keuken dan gaat het gewoon goed.

Dit was getest met een Pre-N kaart van Intel (BTO FL90 laptop) en een Linksys Pre-N Router.

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:23:
ik denk dat de benaming voor jouw probleem BUG heet..
Zou kunnen... interessant is dat ie zowel op een IBM T43p, een Asus G2S, een MacBook en een iPhone altijd tegelijk voorkomd...

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

Spotmatic

Ken sent me

Op het werk hebben wij dit probleem ook eens gehad; zij het dan met een straalverbinding met onze provider (op 2,4GHz). Het bleek dat er altijd op de momenten dat de verbinding wegviel een bouwkraan werd bediend. Blijkbaar kon deze bouwkraan worden bestuurd met 2,4GHz apparatuur.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1