• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:00
Ik heb problemen met een on-board geluidskaart hier.
Het moederbord is een MSI K9AG Neo2-Digital met een on-board geluidskaart van Realtek.
Als OS draai ik Vista Home Premium 64bit.
Het probleem is als volgt; na 2 tot 10 minuten valt muziek e.d. gewoon weg en komt er een soort ratelend geluid wat continue doorgaat.
Ook als het programma wat het op dat moment geluid staat af te spelen wordt afgesloten gaat dit geluid gewoon door.
Tevens (misschien gerelateerd) heeft Windows Media Player het probleem dat deze om de ongeveer 20 seconden gewwon even stopt met muziek afspelen, om na een paar seconden weer verder te gaan, tot deze ook hetzelfde ratelende geluid krijgt.
Het geluid kan worden "gereset" door bij de eigenschappen van de geluidskaart iets aan te passen en op toepassen te klikken, hierna gaat het weer een paar minuten goed waarna weer hetzelfde probleem komt.
Ik heb reeds geprobeerd om verschillende versies van de drivers van Realtek te installeren, waaronder de drivers van de website van MSI en de laatste drivers van Realtek zelf.
Ook heb ik geprobeerd om de standaard drivers van Windows zelf te gebruiken, dit levert allemaal hetzelfde resultaat op.
Het probleem treedt ook alleen op als er geluid wordt afgespeeld (heb het probleem gehad bij skype, WMP, foobar, Windows Movie Maker en diverse spellen), als er geen geluid wordt afgespeeld gebeurd het niet.
Ik wil nog proberen een andere geluidskaart te gebruiken, maar aangezien ik deze moet gaan aanschaffen leek het me slim om het eerst hier na te vragen.
Overige informatie over de computer:
- MSI K9AG Neo2-Digital
- AMD Athlon 7750
- Samsung Spinpoint 1TB
- Kingston geheugen 4GB
- Vista Home Premium 64bit
Ik heb reeds informatie proberen op te zoeken, maar het enige wat ik tegenkom wat er enigszins op lijkt heeft met audidg.exe te maken wat te veel resources zou gebruiken, en dat is niet het probleem (ik heb overigens wel de oplossingen hierbij nog geprobeerd, maar hielp ook niets).

Verwijderd

heb je al geprobeerd om je audio-codecs opnieuw te intalleren?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Probeer eens in Servicebeheer de service 'Windows Audio' opnieuw op te starten. Draai je verder Skype? Ik had een soortgelijk probleem wat wel eens voorkwam als Skype open stond.