Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] Mails kwijt na spyware probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
De situatie:

SBS 2003 Server, aantal clients.

Op één van de clients was een spyware infectie ontstaan, tot op zulke hoogte dat een aantal profielen niet meer werkte.

Volledige backup gemaakt van de harddisk van de client, nieuwe installatie gemaakt, backup teruggezxet in c:\backup. Client opnieuw in domein geknoopt, Outlook 2003 geconfigureerd.

Nu zie ik slechts van de laatste anderhalve week de mail terug, meer wordt er niet weergegeven, en meer lijkt er ook niet aanwezig op de server (ze missen in OWA ook). Ik heb al geprobeerd om een backup van de tape terug te zetten (probleem is vrijdag de 17e ontstaan, bovenstaand speelt zicht af op vrijdag de 24e, dus de tape was nog net niet overschreven), echter, hierin ontbreekt de gehele inbox, en de sent items mapt reikt niet verder dan begin januari.

Als ik op de client de oude OST opzoek in de backup, heeft deze een timestamp van 21 dec 2007, en na de OST bekeken te hebben blijkt er inderdaad niets ná deze datum in te staan.

Heeft iemand enige idee wat er gebeurd kan zijn, en waar ik nog kan zoeken?

By each crime and every kindness, we birth our future

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Misschien dat de rest in een archive.pst o.i.d. is terug te vinden?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Freggel_United
Haan schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:29:
Misschien dat de rest in een archive.pst o.i.d. is terug te vinden?
Al naar gezocht. geen aanwezig....

De gebruiker (niet geheel onbekend met computers) kan zich niet voorstellen dat iemand moedwillig mails weggegooid heeft, maar dit is de enige manier waarop ze zowel van de client als de server kunnen verdwijnen. Ook met "Verwijderde Items Herstellen..." zijn ze niet terug te vinden... vreemd... :S

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Je hebt het over het restoren van een Exchange mailbox en een Outlook client waar je de mail in wil herstellen -
Sowieso moet je een succesvolle restore kunnen doen van de mailbox binnen Exchange als je backup routine tenminste goed is.
Hoe je dat doet kun je wel vinden, Exchange 2003 van SBS heeft net zo goed een Recovery Storage Group.

Wat je topic op zich dan nog in Windows Clients doet afgezien van het punt dat je een zekere windows versie als XP of Vista draait is dan de vraag? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Freggel_United
alt-92 schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:59:
offtopic:
Je hebt het over het restoren van een Exchange mailbox en een Outlook client waar je de mail in wil herstellen -
Sowieso moet je een succesvolle restore kunnen doen van de mailbox binnen Exchange als je backup routine tenminste goed is.
Hoe je dat doet kun je wel vinden, Exchange 2003 van SBS heeft net zo goed een Recovery Storage Group.

Wat je topic op zich dan nog in Windows Clients doet afgezien van het punt dat je een zekere windows versie als XP of Vista draait is dan de vraag? :)
offtopic:
Ik vind dit soort gefluister altijd heel betuttelend, maar dat terzijde...

Backup routine bestaat uit vijf dag-tapes, meer niet. Op de laatste tape (die van vrijdag) was al niets meer te vinden, en de andere tapes waren al overschreven. Ik zal me eens verdiepen in de Recovery Storage Group, thnx.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Freggel_United schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:46:
offtopic:
Ik vind dit soort gefluister altijd heel betuttelend, maar dat terzijde...
offtopic:
Ik hoop dat je begrijpt dat dat ook niet lullig bedoeld is, maar meer om te vragen of je topic wel op de juiste plek staat - WSS of OFF zouden logischer keuzes zijn geweest.
Backup routine bestaat uit vijf dag-tapes, meer niet. Op de laatste tape (die van vrijdag) was al niets meer te vinden, en de andere tapes waren al overschreven. Ik zal me eens verdiepen in de Recovery Storage Group, thnx.
pas dan gelijk dat schema aan zodat je minimaal één maand-tape hebt. Kost je 4 extra tapes, maar je ziet nu het nadeel van géén backup gebruiken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1