Processor in 2e socket plaatsen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 17:17
Ik ben bezig met het bouwen van een workstation en heb hiervoor 1x een XEON E5410 en een Tyan dual socket 771 moederbord voor besteld. Als koelblok leek mij de Thermalright HR-01 een goede keus.
Na dit koelblok besteld te hebben blijkt echter dat het geheel niet past incombinatie met de Lian-li PC70 omdat het koelblok te ver naar de bovenkant uitsteekt.

Een oplossing hiervoor is het plaatsen van de processor in het 2e socket van het moederbord maar ik weet niet of dit mogelijk is? Momenteel heb ik nog geen mogelijkheid om dit te testen omdat ik de videokaart nog moet ontvangen. Iemand die weet of dit mogelijk is?

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou zeggen, proberen!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nog beter, lees het manual eens door. Heb je dat niet, dan is het vast wel online te vinden.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het gewoon. De opmerking van GA is aan de ene kant natuurlijk wel waar je moet beginnen, maar mijn ervaring is dat dit soort dingen vaak niet, of niet juist zijn gedocumenteerd.

Zo heb ik dual SoA borden gehad waarbij de cpu per se in socket 0 moest zitten als er maar 1 werd gebruikt. Echter werkte alles prima als deze in socket 1 zat. Hetzelfde als dat er soms terminators verplicht werden, vaak werkte het ook als die er niet inzaten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

Thandor

SilverStreak

In de manual van mijn Tyan Thunder n3600R wordt niet gesproken over socket 0/1 voor een situatie met één CPU :). Als ik het mij goed herinner werkte een opstelling met één CPU in zowel socket 0 als 1. Zelfs het combineren van verschillende CPU's werkte samen al gingen de Opteron's dan wel op slechts 1GHz draaien ;).

Als er nergens expliciet aangegeven staat dat het niet werkt dan is het altijd een proberen waard.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 17:17
Bedankt iig voor jullie hulp.
Het is dus zo te zien niet een algemene regel dat het absoluut niet mogelijk is.
Ik wacht af tot ik de videokaart binnen heb en ga het dan testen:)
Pagina: 1