Alseerst stond er Vista op mijn laptop. Daarna heb ik XP erop geinstalleerd en met vista boot pro heb ik het paar werkend gekregen. Nu heb ik Vista weggegooid en Windows 7 erop geinstalleerd. Na de installatie krijg ik geen dual boot scherm meer. Ik heb met EasyBCD en deze commands:
Nu kan ik Windows XP wel kiezen bij dual boot scherm, maar dan krijg ik een error. Er staat:
File: \ntldr
Status: 0xc000000f
Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.
Dit is wat er staat bij EasyBCD:
Eigenlijk zou er na de Windows 7 installatie gewoon moeten staan: "Earlier versions of Windows". Ik kan wel gewoon bij mijn XP bestanden kopen die op D: staan. Windows 7 staat op C:. Maar dat heb ik nooit te zien gekregen. Hoe zorg ik er voor dat ik weer kan kiezen tussen Windows 7 en XP?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| bcdedit /create {ntldr} /d "Windows XP" bcdedit /set {ntldr} device partition=D: bcdedit /set {ntldr} path \ntldr bcdedit /displayorder {ntldr} /addlast |
Nu kan ik Windows XP wel kiezen bij dual boot scherm, maar dan krijg ik een error. Er staat:
File: \ntldr
Status: 0xc000000f
Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.
Dit is wat er staat bij EasyBCD:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| There are a total of 2 entries listed in the Vista Bootloader. Bootloader Timeout: 5 seconds. Default OS: Windows 7 Entry #1 Name: Windows 7 BCD ID: {current} Drive: C:\ Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe Windows Directory: \Windows Entry #2 Name: Windows XP BCD ID: {ntldr} Drive: D:\ Bootloader Path: \ntldr |
Eigenlijk zou er na de Windows 7 installatie gewoon moeten staan: "Earlier versions of Windows". Ik kan wel gewoon bij mijn XP bestanden kopen die op D: staan. Windows 7 staat op C:. Maar dat heb ik nooit te zien gekregen. Hoe zorg ik er voor dat ik weer kan kiezen tussen Windows 7 en XP?