Overstappen van ISP verloopt niet altijd even soepel. Uit onderzoek van TNO in opdracht van staatssecretaris Heemskerk (Economische zaken) is gebleken dat vaak geklaagd wordt over de aansluitdatum. De verbinding werkt niet op de afgesproken overstapdatum (36% van de gevallen. Bron: website EZ). Om consumenten dit leed te voorkomen zijn er sinds januari 2009 afspraken tussen de staatssecretaris en de grotere ISP's van kracht gegaan. Doel van deze afspraken is om overstappers een simpele en vloeiende overstap te verzorgen. Een van deze afspraken omvat de volgende doelstelling:
Ik stap momenteel over van Online naar Tele2, maar deze overstap lijkt geenszins soepel te verlopen. In plaats van 24 uur, zit ik 9 dagen zonder internet verbinding. Tele2 is niet in staat om binnen 24 uur van de lijnovername een monteur langs te sturen. Overstappen van een monteur naar een zelf-installatiepakket wordt geweigerd. Met als gevolg dat de verbinding 8 dagen te laat werkend wordt opgeleverd.
Nu was ik benieuwd of ik een uitzondering was, of dat er meer mensen zijn die hetzelfde leed hebben meegemaakt. Van welke provider naar welke provider ben jij overgestapt? Ging het soepel? Waar liep het spaak?
Poll: Werkte jouw nieuwe verbinding op de afgesproken datum?
• Ja, binnen 24 uur
• Nee, binnen een week
• Nee, langer dan een week

Ook een poll maken? Klik hier
bron: TNOIn tenminste 95 procent van de gevallen moet de overstap op de afgesproken dag gebeuren en mag de internetverbinding niet langer dan 24 uur uit de lucht zijn.
Ik stap momenteel over van Online naar Tele2, maar deze overstap lijkt geenszins soepel te verlopen. In plaats van 24 uur, zit ik 9 dagen zonder internet verbinding. Tele2 is niet in staat om binnen 24 uur van de lijnovername een monteur langs te sturen. Overstappen van een monteur naar een zelf-installatiepakket wordt geweigerd. Met als gevolg dat de verbinding 8 dagen te laat werkend wordt opgeleverd.
Nu was ik benieuwd of ik een uitzondering was, of dat er meer mensen zijn die hetzelfde leed hebben meegemaakt. Van welke provider naar welke provider ben jij overgestapt? Ging het soepel? Waar liep het spaak?
Poll: Werkte jouw nieuwe verbinding op de afgesproken datum?
• Ja, binnen 24 uur
• Nee, binnen een week
• Nee, langer dan een week
Ook een poll maken? Klik hier