• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tijdens het plaatsen van me geheugenkoeler (doet niet veel maar ziet er wel leuk uit) heb ik mn 20 polige voedingskabel van me mobo eruit gehaald, toen ik alles weer aandsloot toen heb ik die kabel niet goed doorgedrukt en ging die er een beetje scheef erin. Dit had ik niet door en nadat ik em vervoerd had in de auto had ik em weer aan het stroom gezet en aangezet. Toen ik dat deed toen begon me hele pc te "pulsen", hij deed alsof die opstarten voor een seconde lang en gooide em daarna weer uit en bleef in deze rotatie. Toen ik doorhad dat die niet als normaal opstarten heb ik em snel uitgezet om te kijken of alles wel goed aangesloten was...

Het probleem alleen nu is dat ik geen stabiel systeem meer weet te krijgen... Ik had me pc altijd oc'ed, maar dat heb ik ondertussen ook terug gezet naar standaard. Het installeren van Windows gaat nog goed, maar zodra ik iets probeer te stressen dan loopt die vast...

Zelf zit ik te denken dat het tog me mobo of harddisk is (aangezien ik ook een data corruptie had op me hdd's). Ik heb zelf helaas niet de mogelijk om een andere hardware te testen.

hardware:
- E6550
- MSI P45 Neo3-F
- 4x 1 GB Geil DDR2 800
- Coolermaster Silent Pro M500
- Gainward 4850 GS

OC: Proc draaide op 3.15(450x7) niet warmer als 55 graden, ram op 900 mhz (5-5-5-15), 4850 op 750/1100 niet warmer als 60 graden, niet extreem hoog en ik denk niet dat me OC iets gesloopt heeft ;p

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Een vriend van me had exact hetzelfde verhaal. Hij was wat aan het friemelen in met z'n pc en vervolgens toen hij hem weer aan wilde zetten kwam de pc in een loop van pulserende stootjes. Ook nadat er iets met z'n 20pins aansluiting was gebeurd. Wat wij toen hebben gedaan is een nieuwe voeding erin gezet. Dat heeft het verholpen.

Duidelijk is wel dat je moederbord hoe dan ook te weinig stroom krijgt. Het zij door een brakke 20pins aansluiting op het moederbord of door een kapotte voeding(skabel).

Mocht het zo zijn dat je nog iets van een voeding hebt liggen, of van iemand een voeding kan lenen zou ik dat even proberen. Mocht dat niet helpen denk ik dat je aan een nieuw moederbord moet.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Even een andere voeding proberen. Het liefst eentje die meer vermogen heeft.
Het hoeft niet altijd aan je voeding te liggen. Vooral dat stressen kan er ook op duiden dat je RAM brak is. Draai eventjes memtest86+. Zie google als je niet weet hoe dit moet.

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Voor zover ik begrijp komt hij niet eens aan booten toe. Het kan aan brak RAM liggen, maar dat is onmogelijk te testen als je PC niet eens wil starten. Kortom: voeding proberen is een logische eerste stap. Hoop dat je er ergens een vandaan kunt halen.

• Deveon
  • Niet online
ExPlanE schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:36:
Voor zover ik begrijp komt hij niet eens aan booten toe. Het kan aan brak RAM liggen, maar dat is onmogelijk te testen als je PC niet eens wil starten. Kortom: voeding proberen is een logische eerste stap. Hoop dat je er ergens een vandaan kunt halen.
Deveon schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:38:
Het installeren van Windows gaat nog goed, maar zodra ik iets probeer te stressen dan loopt die vast...
Ik zal nog proberen om een memtest86+ te draaien om te zien wat daar uit komt, ik had die geheugenscan van windows ook gedaan maar die zag niks. Qua voeding kan ik msischien aan een CM real power 520 komen, kan ik dan de modulaire kabels gewoon overzetten? zou wel veel werk schelen.

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Deveon schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:59:
Ik zal nog proberen om een memtest86+ te draaien om te zien wat daar uit komt, ik had die geheugenscan van windows ook gedaan maar die zag niks. Qua voeding kan ik msischien aan een CM real power 520 komen, kan ik dan de modulaire kabels gewoon overzetten? zou wel veel werk schelen.
Als dat lukt een memtest te draaien zou ik dat zeker even proberen. Weet je in ieder geval zeker of je geheugen goed is ja of nee.

Je kan opzich de modulaire kabels omzetten (als ze dezelfde kabels gebruiken). Maar er bestaat een kans dat er wat mis is in de 20pins kabel. Eventueel zet je daar een andere op. Zodat je zeker weet dat het niet aan de kabels ligt.

• Deveon
  • Niet online
Eindelijk had ik tijd en zin om naar me pc te gaan kijken (ik haat me eigen pc repararen.. maakt me droevig :(). Ik had mn kast al die tijd gewoon netjes naast me bureau laten liggen en de voeding's i/o schakelaar uit gezet... Tot ik vanmiddag thuis kwam en er eindelijk een keer naar ging kijken.. tot mijn stomme verbazing deed mn pc nu helemaal niks meer. Ik druk op de aanknop en er gebeurd helemaal niks...

Ik heb nu een ander stopcontact geprobeerd, maar dat hielp ook niks en nog steeds gebeurde er niks (Natuurlijk heb ik mn i/o schakelaar weer op I staan :p). Hierna heb ik me kast maar open gegooid en ben ik alle stekkertjes af gegaan om te zoeken naar iets wat misschien los zat... alle stekkertjes eruit en weer erin... ook de stekkertjes van de kast naar mn mobo...

maar nu zijn mijn ideeën eigenlijk op... iemand anders een idee wat ik nog kan doen om het probleem te vinden of om te zorgen dat die t weer doet? of is me mobo en/of voeding nu echt overleden?

ps: atm geen vervangende onderdelen beschikbaar om te testen :x..

edit:
Voeding getest op een ander systeem dat ik hier toevallig nog had staan... voeding werkt gewoon... dus nu denk ik zelf dus egt dat het me moederbord is.. Garantie van die dingen vervalt zeker na overclocken?

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 15-05-2009 20:59 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 18:42
ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom de garantie op je mobo zou vervallen door een OC. Als er helemaal geen enkele reactie komt (ook geen draaiende fans o.i.d.) kan ik mij goed vinden in je eigen conclusie dat het je mobo is. Als je nog garantie hebt zou ik hem mooi opsturen. Al zit je dan wel ff zonder natuurlijk, maar das niet zo'n probleem als hem de afgelopen 3 weken ook niet nodig gehad hebt ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1