Toon posts:

Laptop gaat ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al maanden een Compaq Presario V6000.

Maar al een tijde gaat hij ''ineens'' uit. Als ik bijvoorbeeld gewoon open laat staan voor muziek, of iets anders doe of helemaal niets, dan gaat hij gewoon uit!? En daarna kan ik hem weer aandoen.. Ik weet niet wat de probleem is.. Oververhitting?

Gratz, |:(

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Heb je niet gewoon je energieinstellingen zo staan dat je laptop op standby gaat na x aantal minuten :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Wat heb je zelf al onderzocht? Toon wat meer inzet.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien is je batterij leeg :+

Verwijderd

Of anders loze opmerkingen achterwege laten, kan een hoop schelen.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 27-04-2009 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb mijn laptop altijd aan de stroom, en ik heb ook gekeken bij de stroom instellingen. :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Maar hoe gaat de laptop uit? Knippert er nog een lampje op de laptop, of is deze echt uit. Ik vermoed, samen met de andere users dat hij gewoon in slaap valt. hij start zeker ook sneller op?

Zelfs al heb je hem aan de stroom, dan nog gaat Windows met de standaard configuratie na evrloop van tijd op de slaapstand. Check dus je instellingen. verder, welk OS heb je?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:30:
Nee, ik heb mijn laptop altijd aan de stroom, en ik heb ook gekeken bij de stroom instellingen. :P
Kijk nog eens bij de power instellingen, ook een desktop pc gaat in standby na een poosje.

Hoe gaat hij uit?
-nette shutdown.
-standby (snel terug met alle applicaties open)
-hibernate?
-Stroom eraf uit? (kijk eens in je event log wat die zegt over de shutdown?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat gewoon uit, niks knippert. Het is ook geen slaapstand want dat heb ik niet aan staan, en heb Vista.

Dit gebeurde vroeger niet maar ineens gebeurt het wel, ik weet niet waaraan dit ligt. Hij start niet sneller op, als ik hem weer wil opstarten dan gaat de beeldscherm aan en uit... en dan gaat de laptop weer uit. Maar over een paar minuten kan ik hem weer normaal opstarten...

Heel irritant dit.

Edit:

Waar kan ik mn eventlog zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 13:39 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ga hem eens stressen, zware game en dan de temperatuur checken. Ook zoiets gelijks gehad. Maar dat konden ze bij mij niet meer oplossen. Was vermoedelijk een ontwerp fout gecombineerd met een te warme grafische kaart (8400GSM is een klein heethoofdje....)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel fallout 3 en cod4 geprobeerd erop met mn Nvidia 7150M

Misschien dat het daardoor komt?

Hoe kan ik het oplossen? Dus ik denk dat het aan de videokaart ligt.

Verwijderd

Even in power-management controleren of het systeem niet enigzins uitschakelt na verloop van tijd?
Zeker weten dat de accu netstroom krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten, de kabel is gewoon aangesloten en het geeft licht.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Op GoT verwachten we wel wat meer inzet. Dus, probeer hoe dan ook de volgende keer even te googlen, er is genoeg over te vinden.

Google zoekopdracht

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 06:46
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:38:
Hij gaat gewoon uit, niks knippert. Het is ook geen slaapstand want dat heb ik niet aan staan, en heb Vista.

Dit gebeurde vroeger niet maar ineens gebeurt het wel, ik weet niet waaraan dit ligt. Hij start niet sneller op, als ik hem weer wil opstarten dan gaat de beeldscherm aan en uit... en dan gaat de laptop weer uit. Maar over een paar minuten kan ik hem weer normaal opstarten...
Als ik dit lees lijkt het er op dat je laptop te warm wordt. Kijk eens of de koel openingen niet vol zitten met stof.

Aan alles komt een eind.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Het meest voorkomend idd is dat hij te heet wordt.
Ventilaors die vol met stof zitten is denk ik een van de meest
voorkomende dingen. Ik fix regelmatig van die dingen en het is niet
te geloven wat er allemaal in die ventilators zit.
Vandaag ook weer een, zat de halve kat in leek het wel !!!
Een compleet tapijt tussen de fan en de uitstroom opening. Dacht eerst
dat het een filtermatje was ;) :)

Dus kijk of je uitstroom openingen van je CPU fan en evt. GPU fan
vrij van stof zijn. Ook als je erbij kunt (of alleen zien) dat de fan bladen schoon zijn.
Temeer omdat hij het zoals je aangaf eerst niet deed.
Evt. kan je altijd even een prg draaien wat je temp's in de gaten houdt. Als ze
maar blijven oplopen weet je dat je op een gegeven moment een shutdown krijgt.

suc6.

Atari 4 ff'r 😊

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Je kan eventueel eens alle standaard instellingen van energy afdeling terugzetten via "Standaard instellingen voor dit schema" overal te selecteren.

Je zegt "ook als ik iets anders doe", bedoel je dan dat je hem letterlijk uit ziet gaan terwijl je aan het werken bent, krijg je geen melding net voor ie bye bye zegt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel gezocht, en de probleem is dat hij heeel heet wordt. Nou heb ik het getest met Speedfan en hij wordt wel gemiddeld 90 graden! Vroeger had ik dit niet. Wat moet ik doen, naar de pc monteur of zelf oplossen? Ik wil hem namelijk niet lang kwijt :).

Verwijderd

Als je het zelf kan, zou ik je laptop openschroeven en de fans schoonmaken (busje perslucht = must have voor tweakers). Let op dat dit in veel gevallen wel betekent dat je garantie niet meer geldig is. Anders is het het beste om naar de monteur te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de hulp mensen! :). Ik ga wel in de middag naar de monteur :).
Pagina: 1