[7-zip] op DVD gebrand archive kan niet meer geopend worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 23:37
Enige tijd terug heb ik terug wat meer vrije schijfruimte gecreeërd op laptop door m'n documenten in een 7-zip bestand te plaatsen. Dat 7-zip archief heb ik dan uiteindelijk op een DVD gebrand.
Echter het probleem nu is dat ik het archief niet meer geopend krijg met 7-zip. Er komt bij iedere poging om een 7-zip bestand te openen de melding "kan bestand D:\... niet openen als archief".

Ik heb reeds via google het internet afgeschuimd naar mogelijke oorzaken en oplossingen, o.a op het 7-zip forum gekeken alsook naar mogelijkheden/programma's om een corrupt/beschadigd 7-zip bestand te herstellen. Echter weet ik niet of de 7-zip bestanden wel daadwerkelijk corrupt/beschadigd zijn.

Iemand hier op Tweakers.net een idee wat de oorzaak van dit probleem is en hoe het eventueel kan opgelost worden?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24
heb je de bestanden al geprobeert te kopieren naar jeh ardeschijf? indien dat al niet lukt dan is je dvd gewoon gaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Ja, ik heb al geprobeerd om de 7-zip bestanden vanaf DVD te kopiëren naast mijn vaste harde schijf. Die overdracht is gelukt, echter kan ik nog steeds het 7-zip archief niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk is je DVD dan kapot/niet goed gebrand. Je kan eens proberen of het met een andere drive wel wil lukken, vroeger waren Plextor branders bv. heel goed in het lezen van CD's die in het eigenlijk niet zo goed meer deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog nooit heb ik een corrupt 7zip bestand gehad, dus ik heb geen idee of je nog iets terug kan halen.
Heb je al eens geprobeerd het bestand op een andere pc te openen? Dit sluit bijvoorbeeld problemen door defect rakend geheugen uit.
(Ik heb wel eens mensen teleur moeten stellen, omdat al hun backup cd's corrupt waren omdat ze gebrand waren op een pc met defect geheugen)

[ Voor 23% gewijzigd door Jayden op 27-04-2009 13:31 . Reden: toevoeging ]

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
ja, ook al geprobeerd om op een andere PC de bestanden te openen...maar hetzelfde probleem ook daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
heb je het bestand getest voordat je het gebrand hebt? en na het branden vanaf de DVD?

dan kan je uitsluiten of het bestand echt corrupt is of omdat je DVD niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Na het branden gecontroleerd, stond er allemaal perfect op (grootte bestanden waren correct)
K'denk dat ik het zelfs na het branden enkele 7-zip bestanden even heb geopend, zonder probleem.
Maar ja, bestaat er een mogelijkheid of programma om dit probleem op te lossen of om een corrupt 7-zip bestand te repareren? Tenminste als de melding 'kan bestand ... niet openen als archief' een foutmelding zou zijn betreffende corrupte 7-zip bestanden.

[ Voor 19% gewijzigd door RainerSGF op 28-04-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Welk programma gebruik je om je archief te openen? En probeer eens een ander, total commander bijv. of winrar.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
het gaat hier dus om het compressie-programma 7-zip. Lijk me het meeste logische programma om .7z bestanden te openen. Maar dat openen (gebrande .7z-bestanden op DVD lukt dus niet).

[ Voor 9% gewijzigd door RainerSGF op 28-04-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als je het met WinRAR probeert te openen? Of een ander programma, wat NielsNL hierboven ook al tikt...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 11:00
Is het bestand niet gelocked door Windows omdat het misschien onveilig kan zijn. Met de rechtermuisknop -> eigenschappen kan je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (zonder succesvol resultaat):
- openen van .7z-bestanden/archief rechtstreeks vanaf een DVD
- .7z-bestand gekopieerd naar vaste harde schijf van mijn laptop + geprobeerd daar te openen
- gekeken of het bestand niet geblokkeerd of bezet was door iets anders via rechtermuisknop
° alleen-lezen uitgevinkt + alle vinkjes in 'geavanceerd' uitgevinkt'
° al met 'unlocker' het bestand hernoemt

waarnemingen:
- Telkens wanneer de poging gedaan wordt om een .7z-bestand (die toen gebrand is geweest), krijg ik
de melding van 7-zip: "Kan bestand D:\Documents and Settings\..." niet openen als archief".
- ik kan perfect vanaf mijn laptop nieuwe 7z-bestanden/archieven (m.a.w. bestanden comprimeren in 7z-formaat) comprimeren en daarna het 7z-bestand succesvol openen.

Verdere gegevens:
- besturingssysteem/OS: Windows XP Professional
- versie: 5.1.2600 Service Pack 3 build 2600
- systeemmodel: 1861W77
- processor: x86 Family 6 model 13 stepping 8 genuineintel ~798MHz
- BIOS: IBM 70ET57WW (1.17), 15/07/2005
- SMBIOS-versie: 2.33
- 7-zip versie: 4.62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
En met WinRAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 11:00
probeer eens de laatste versie van 7zip (4.65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Sorry dat het even duurde vooraleer ik liet weten wat het resultaat is met WinRAR, juist geprobeerd.

melding WinRAR (bij keuze "extract here"):
"Warning: no archives found"
"C:\Documents and settings\...\fotos.7z: The archive is either in unknown format or damaged"

Wat nu?

[ Voor 11% gewijzigd door RainerSGF op 28-04-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:29

Praetextatus

the dutch_paki

Hoe lang geleden is ' een tijd geleden' ? Wat goed mogelijk is is dat jij een nieuwere versie van 7zip hebt en hier ergens een aanpassing is gedaan. Je zou eens kunnen proberen om een oudere versie van 7zip te installeren en uit te proberen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

RainerSGF schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:04:
Sorry dat het even duurde vooraleer ik liet weten wat het resultaat is met WinRAR, juist geprobeerd.

melding WinRAR:
"C:\Documents and settings\...\fotos.7z: The archive is either in unknown format or damaged"

Wat nu?
7zip heeft ook een eigen formaat :) Dus t hoeft niet perse een .rar file te zijn. En winrar kan dus geen.7ip bestand openmaken (unknown format)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 13:03

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Google eens op: repair damaged zip

misschien heb je hier iets aan?
Praetextatus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:07:
En winrar kan dus geen.7ip bestand openmaken (unknown format)
euh....

quote website winrar:

Ondersteuning van niet-RAR archieven: 7Z, ACE, ARJ, BZ2, CAB, GZ, ISO, JAR, LZH, TAR, UUE, Z;
bron: http://www.winrar.be/readme.htm

[ Voor 71% gewijzigd door dj_vibri op 28-04-2009 15:08 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

@ dj_vibri, I stand corrected! je hebt gelijk.

Je kunt ook t volgende nog proberen: 7zip zelf openen en t bestand van hier uit proberen te openen.

Hierna nog de volgende programmas proberen:
- powerarchiver
- extractnow
- ultimatezip
- 7z
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
- K'heb nu mijn oorspronkelijke versie van 7-zip eerst verwijderd en vervolgens versie 4.23 geïnstalleerd. Echter kan ik nog steeds het bestand niet openen. Zelfs wanneer ik de functie 'extract here' of 'test archive' probeer, krijg ik de melding (diagnostic message): "C:\Documents and Settings\... is not supported archive."

- Ook 7-zip als programma eerst openen om van daaruit het bestand te openen lukt niet
- geprobeerd met 'powerarchiver' en 'extractnow', maar zelfde resultaat

- Ook nog gezocht op enige software/programma voor 'damaged zip repair' , maar ik persoonlijk vind bitter weinig.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je met kladblok of een andere pure txt-editor zo'n zipfile opent (pak er geen van 4GB), wat zijn dan de eerste paar karakters?

--

Kan je een (kleine, niet privacygevoelige en niet-warez-bevattende) zipfile online kunnen zetten zodat we mee kunnen kijken?

Edit:
RainerSGF schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:44:
- Ook nog gezocht op enige software/programma voor 'damaged zip repair' , maar ik persoonlijk vind bitter weinig.
Laat damaged even weg uit de zoekopdracht: [google=repair zip file] :Y) Maar 7z != zip.

[ Voor 38% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2009 16:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Heel raar, maar waar...als ik een 7z-bestand probeer te openen met bv. kladblok...dan zie ik helemaal NIETS, zelfs geen vreemde tekens ofzo. En het bestand heeft echter wel een grootte van 1,37 MB. Ik snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
Je kan ook nog peazip proberen, in windows en linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Niets, of 1MB aan spaties? In beide gevallen is er meer aan de hand dan een versieprobleem :P

Weet je zeker dat het ooit wel goed is geweest, dus dat je toentertijd de 7z-files heb geopend? Zo ja: probeer het eens op een paar fysiek andere DVD-spelers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
met Peazip: "stats not available; cannot browse archive, try flat mode (+), password may be required"

Nog geprobeerd met recenste versie van 7-zip, geen oplossing echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
F_J_K schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:59:
Weet je zeker dat het ooit wel goed is geweest, dus dat je toentertijd de 7z-files heb geopend? Zo ja: probeer het eens op een paar fysiek andere DVD-spelers.
Wel, k'begin steeds meer en meer te twijfelen. K'ben er dus helemaal niet meer zo zeker van.
Stel nu (ondanks je enerzijds op de DVD duidelijk kan zien dat er een redelijk gedeelte van beschreven is en anderzijds de effectieve groottes die de bestanden erop hebben) dat de DVD toch slecht gebrand zou zijn (om welke reden dan ook, die ik helemaal niet zou weten welke), is er dan nog enig uitzicht om het probleem op te lossen. Dus om de schijnbare data erop te kunnen openen/afhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Met het gevaar dat het op inwrijfen lijkt wil ik het toch even gezegd hebben: dit is dus de reden dat 1) één backup is geen backup en 2) je niet zomaar wilt backuppen naaar DVD. :X

Het feit dat er wel iets op staat, betekent nog niet dat het er goed op is gebrand. Ik ben geen lenzenexpert, maar kan me zo voorstellen dat de lens 'uit lood staat'. Als het wel incl data is gebrand, kan je dus verschillende combinaties van dvd-spelers, firmware, OS-en/kopieertools proberen. Kijk vooral ook even in Opslagmedia & I/O Controllers voor tips daarover.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 29-04-2009 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
Als je de file kan kopieren naar de hd, dan is de dvd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Eens gekeken in de FAQ bij Opslagmedia & I/O Controllers en even van start gegaan met enkele recovery-tools (laatste nu 'isobuster' geprobeerd). Wel om ondertussen eens te laten weten, indien ik een sector view doet op één van de 7z-bestanden krijg ik een scherm waar alleen maar nullen te zien zijn (wat wellicht niet veel goeds voorspelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Daarnet nog eens geprobeerd op een andere computer met aldus een andere DVD-speler. Naast het rechtstreeks openen, heb ik ook nog geprobeerd de bestanden te openen nadat ik ze op het bureaublad had gekopieerd. Tevergeefs zelfde resultaten.
K'ben nu nog eens bezig met het programma 'recuva' om eventueel de map met ge-7zipte bestanden te kunnen terughalen die ooit op mijn vaste harde schijf stond.
F_J_K schreef op woensdag 29 april 2009 @ 07:22:
Het feit dat er wel iets op staat, betekent nog niet dat het er goed op is gebrand. Ik ben geen lenzenexpert, maar kan me zo voorstellen dat de lens 'uit lood staat'.
Bedoel je hiermee (als er na 'recuva' niets meer uit de bus komt), ik mijn data wellicht definitief kwijt zal zijn en er dus niets meer aan dat feit zal te doen zijn? (nochtans heeft de DVD-speler altijd goed gewerkt). In dat geval zou het echt verdorie kl*te zijn.
offtopic: Met het gevaar dat het op inwrijfen lijkt wil ik het toch even gezegd hebben: dit is dus de reden dat 1) één backup is geen backup en 2) je niet zomaar wilt backuppen naaar DVD.
Welke goede tips m.b.t. 'backuppen' wou u mij hiermee geven. Is backup-en naar een DVD dan een slechte methode en moet dit op meerdere media dan ook gebeuren ofzo?

In elk geval al 'dank je' aan iedereen die zijn hulp tot nu toe heeft verleend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er zijn problemen te bedenken tussen bepaalde DVD-branders, bepaalde DVD's en bepaalde spelers. Als het branden nooit goed is gegaan, heb je inderdaad (een boel) pech. De 0000 die je tegenkomt suggereert dus het pech..

Backup: inderdaad is DVD niet het meest betrouwbare medium voor backups. Dan is bijvoorbeeld een (USB-)schijf beter, maar ook zelfs een CD.
Hoe dan ook is 1 (zeker een ongeteste) backup geen 'echte' backup te noemen. Sowieso is achteraf testen (door bit-voor-bit vergelijken) erg slim, maar vooral wil je meer dan 1 backup hebben. Je merkt namelijk pas dat die ene backup kapot is als je het nodig hebt. Dan wil je een tweede kopie hebben.

(Maar pas op: mijn kennis kan verouderd zijn :+ )

Anyway, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Iedereen komt wel aandragen met oplossingen om een .7z uit te kunnen pakken, maar wat als het een hernoemd bestand is van .zip naar .7z of andersom (en andere extensie)? Dat al eens geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

We gaan er allemaal van uit dat de topicstarter het zich wel zou hebben herinnerd als hij dat zou hebben gedaan :+
Ook: zie de eerste vraag in F_J_K in "\[7-zip] op DVD gebrand archive kan niet ..." - dat was een van de redenen dat ik dat vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:06
Misschien ook de moeite van proberen waard:

Download Alcohol 52% FE en na installeren maak je een zo nauwkeurig mogelijke image van je DVD. Dan mount je de image. Open je 7-zip File Manager en browse je naar je virtuele drive. Vervolgens probeer je vanuit 7-zip een bestand te openen.
Pagina: 1