Beste manier om history te exporteren Google Analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Hey mensen,

ik zit met het volgende probleem, we hebben een website ruim 2 jaar draaien die altijd door een extern bedrijf beheerd is geworden.
Dit betekend dat dat bedrijf ook de statistieken heeft bij gehouden in Google Analytics.

Het probleem is nu dat wij niet meer samen werken met het betreffende bedrijf maar wij wel de data willen behouden wat in de afgelopen 2 jaar gegenereerd is.

We hebben al gekeken of het mogelijk was om administrator te worden van het betreffende website profiel in Google Analytics maar dat gaat helaas niet, je kunt in GA alleen administrator zijn over een compleet account. Aangezien het bedrijf nog meerdere website profielen onder het betreffende account heeft hangen is dat dus geen optie.

Wat wel mogelijk is om "View Reports Only" rechten te krijgen wat we nu dus ook hebben. Nu zit ik alleen een beetje met het feit dat ik geen flauw idee heb hoe ik de data het beste kan exporteren.. Ik heb nu snel van de meest voor de hand liggende onderdelen CSV's uitgedraaid over de gehele periode dat de website bestaat maar ideaal is dat natuurlijk niet.

Ik zal dus in ieder geval een nieuw Google Analytics account moeten aanmaken voor de website maar kan ik hier op de een of andere manier de oude data mee combineren?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of andere tips voor hebben?

Concreet ben ik dus op zoek naar de makkelijkste manier om de data later nog/weer te kunnen gebruiken en eventueel met elkaar te vergelijken.

Alvast bedankt!

edit: voor de duidelijkheid, het huidige account zal verwijderd worden binnen enkele dagen, daar is verder ook niets aan te doen (helaas)

[ Voor 4% gewijzigd door digital-IMEI op 27-04-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is helaas (nog?) niet mogelijk..

http://kelbycarr.com/google-analytics-trap/

Ik zou het overigens niet zomaar accepteren dat je niet meer bij die data kunt, maar dat hangt ook een beetje af van wat je met de betreffende partij hebt afgesproken.

[ Voor 50% gewijzigd door MrAcid op 27-04-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is dan behoorlijk lomp van ze, want dan ben je alles kwijt. Ze zouden gewoon netjes een nieuwe account aan moeten maken voor elke klant.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
MrAcid schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:04:
Dat is helaas (nog?) niet mogelijk..

http://kelbycarr.com/google-analytics-trap/

Ik zou het overigens niet zomaar accepteren dat je niet meer bij die data kunt, maar dat hangt ook een beetje af van wat je met de betreffende partij hebt afgesproken.
Het is feit dat we nu nog wel bij de data komen maar juist willen dat hun de toegang geweigerd wordt... Enige optie om hun de toegang te weigeren lijkt het profiel te verwijderen...

Beetje zuur als je het mij vraagt... Nu kan ik wel allemaal CSV's eruit trekken maar hoe bruikbaar zijn die straks natuurlijk.....
MueR schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:04:
Dat is dan behoorlijk lomp van ze, want dan ben je alles kwijt. Ze zouden gewoon netjes een nieuwe account aan moeten maken voor elke klant.
Inderdaad, zwaar balen maar ja, wijzen met het vingertje heeft nu al geen nut meer... Is nu alleen maar de beste manier vinden om verder te kunnen met de data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Het is in de basis al verkeerd gegaan natuurlijk. Diegene die het account opgezet heeft had rekening moeten houden met dit feit. Dan had diegene 1 account per website aan kunnen houden en is het makkelijker accounts uitwisselen of overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:52:
Het is in de basis al verkeerd gegaan natuurlijk. Diegene die het account opgezet heeft had rekening moeten houden met dit feit. Dan had diegene 1 account per website aan kunnen houden en is het makkelijker accounts uitwisselen of overdragen.
Klopt, maar het is wel zo dat Google dit totaal niet duidelijk maakt in de registratie. Je loopt eigenlijk pas tegen dit feit aan op het moment dat je iemand anders beheerder wil maken van een website in je account. Ik heb hier ook last van gehad. Gelukkig bestond dat account uit 2 websites, waarvan één van onze eigen website was en één van een klant van ons. We hebben toen ons eigen account op kunnen geven (paar maandjes historie) ten behoeve van onze klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Mee eens, helaas kom ik het in mijn werk ontzettend vaak tegen. Google zou hier heel makkelijk iets aan kunnen doen: de optie "nieuw profiel voor nieuwe site" weg halen bij het "nieuw profiel" scherm. Dan blijft alleen de optie "nieuw profiel voor bestaande site" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als je wel bij je website code kan, dan moet je gewoon een nieuwe GA account aanmaken en bij de authrorisatie geef je aan dat je een html bestand wilt gebruiken. Je moet dan in de root van je website een leeg html bestandje toevoegen met een speciale naam. Binnen 24 uur controleerd google kan of dit bestand bestaat.
Daarmee heb je aangegeven dat je (mede) eigenaar bent van de betreffende website.

Alle data (views, clicks, goals, etc) welke google heeft verzameld voor deze website is dan direct beschikbaar.
Je hoeft dus niet opnieuw een history te importeren of zo.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Niemand_Anders schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:18:
Als je wel bij je website code kan, dan moet je gewoon een nieuwe GA account aanmaken en bij de authrorisatie geef je aan dat je een html bestand wilt gebruiken. Je moet dan in de root van je website een leeg html bestandje toevoegen met een speciale naam. Binnen 24 uur controleerd google kan of dit bestand bestaat.
Daarmee heb je aangegeven dat je (mede) eigenaar bent van de betreffende website.

Alle data (views, clicks, goals, etc) welke google heeft verzameld voor deze website is dan direct beschikbaar.
Kijk, dit lijkt dan weer een hele nuttige toevoeging! Thanks, dit ga ik ook even onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Niemand_Anders schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:18:

Jij hebt het over de Google Webmaster Tools, dat is iets anders dan Google Analytics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
André schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:35:
[...]

Jij hebt het over de Google Webmaster Tools, dat is iets anders dan Google Analytics ;)
Thx voor het bevestigen andre! Begon zelf al even aan me te twijfelen en was dus ook al bijna begonnen met zoeken :)

Maar jah, so far geen oplossing dus, het ziet er dus wel uit dat het kiezen wordt tussen 2 kwaden, of zeer waardevolle data verliezen of iemand onze data laten inzien...

Ik heb zojuist nog eens door de CSV files gebladerd maar daar wordt je bijna wanhopig van... kun je eigenlijk niets mee....

offtopic:
André, kun je niet even met Google bellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Sjengcity schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:39:
[...]

offtopic:
André, kun je niet even met Google bellen? :P
Nou, eerlijk gezegd kan ik dat wel, zelfs met de verantwoordelijk in Amerika. Maar zolang je geen miljoenen aan AdWords budget hebt gaan ze er niets mee doen. Er zijn meer van dit soort gevallen voorgelegd en allemaal niet in behandeling genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat je die twee jaar als CSV / Excel hebt is dat niet genoeg?
Je kan dan toch eenvoudig in je jaarverslag oid.. de vergelijking leggen...

google zal nooit niet meer iets aan die eerste twee jaar veranderen.

Of is er meer dan dat en vak ik iets niet?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Pin0 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:21:
Dat je die twee jaar als CSV / Excel hebt is dat niet genoeg?
Je kan dan toch eenvoudig in je jaarverslag oid.. de vergelijking leggen...

google zal nooit niet meer iets aan die eerste twee jaar veranderen.

Of is er meer dan dat en vak ik iets niet?
Je kunt alleen groepen verwerkte data exporteren: dus keywords met bijbehorende getallen of zoekmachines met bijbehorende getallen. En wat je eigenlijk wil is de rauwe data.
Pagina: 1