Ik ben aan het knutselen in C# en loop tegen een probleempje aan.. Ik ben een programmatje aan het maken waarin ik bij kan houden welke films er hier allemaal in huis zijn.
Hiervoor heb ik een listview waarin ik films wil groepen op genre. Zolang ik een groep heb gaat het goed:

Zodra ik met meerdere groepen ga werken gaat het fout:

(die rechter krijg ik als ik met de muis boven 'Back to the Future' ga hangen)
Relevant stukje code:
Wat doe ik hier fout? Ben al een tijdje aan het zoeken en prutsen maar hij blijft dit resultaat geven.. Eerst voegde ik eerst alle genres toe en daarna pas alle films. Zoals je in de code kan zien voegt hij nu een genre toe en daarna direct alle bijbehorende films. Maar ook dat geeft hetzelfde resultaat
Had ook al een en ander gevonden over bugjes in het .NET framework maar dat was uit 2006..neem aan dat dat inmiddels wel opgelost is..
Hiervoor heb ik een listview waarin ik films wil groepen op genre. Zolang ik een groep heb gaat het goed:

Zodra ik met meerdere groepen ga werken gaat het fout:

(die rechter krijg ik als ik met de muis boven 'Back to the Future' ga hangen)
Relevant stukje code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| foreach (Categorie Genre in Result) { ListViewGroup GenreGroep = new ListViewGroup(Genre.Naam, HorizontalAlignment.Left); lstFilms.Groups.Add(GenreGroep); ArrayList FilmResultaat = new ArrayList(); FilmResultaat = DB.getFilms(Genre.ID); if (FilmResultaat != null) //Voor als een categorie (genre) geen films bevat { foreach (Film Filmpje in FilmResultaat) { lstFilms.Items.Add(Filmpje.Titel).Group = GenreGroep; } } } |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public class Categorie { public string Naam; public int ID; } public class Film { public int FilmID; public string Titel; public string Genre; public bool BlueRay; public bool DVD; public bool VCD; public int Jaar; public int AfbeeldingID; } |
Wat doe ik hier fout? Ben al een tijdje aan het zoeken en prutsen maar hij blijft dit resultaat geven.. Eerst voegde ik eerst alle genres toe en daarna pas alle films. Zoals je in de code kan zien voegt hij nu een genre toe en daarna direct alle bijbehorende films. Maar ook dat geeft hetzelfde resultaat
Had ook al een en ander gevonden over bugjes in het .NET framework maar dat was uit 2006..neem aan dat dat inmiddels wel opgelost is..
[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2009 12:49 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc