AMD Athlon 600@???, advies gevraagd ...

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ghallo,

ik heb zojuist een knappe Athlon 600 Mhz besteld met een Tennmax VIVA K7 STF, die prak ik samen op een Gigabyte GA7IX.

Nu heb ik op Tom's site een manual gevonden om die proc te klokken d.m.v. SDM weerstandjes in andere volgorden solderen.

SMD weerstanden solderen is geen probleem (daar heb je vrienden voor). Ik vraag me alleen af hoever ik kan gaan met zo'n enorm koelmonster. 800 Mhz heb ik al gehoord >:), da's 200 Mhz hoger. Lijkt mij zelf een beetje onwaarschijnlijk. Die gasten van Cryotech hebben er een fuckin' vriezer voor nodig om die 800 Mhz naar 1 Ghz :P te krijgen, waarom zou ik met 2 fannetjes en een paar koelribben wel 200 Mhz erbij kunnen pakken?
daarbij: is mijn moederbord daar wel geschikt voor, of kan ik beter gelijk een poederblusser in die kast meebouwen ;)

Gaarne reacties !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Oja,

er komt een Viper 770 in. En het hele setje komt in een superchief bigtower met heeeel veeeel fans. :) :) :)

Dat moet ook schelen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD maakt maar 1 type processor, en dat is de 650. Deze worden na productie pas op hun uiteindelijke snelheid gezet. 650 haalt hij dus zeker.

Verder heeft AMD hele goede yield voor hogere MHz... dus 700 moet ook lukken.

750 en 800 heeft minder kans, omdat die processoren hun cache divider op 2/5 hebben. Dat geeft al aan dat AMD het cache niet op resp. 375 en 400 kan laten lopen. En dat probleem kom jij dus waarschijnlijk ook tegen.

Maar voor je gaat solderen: overweeg eens een Goldfinger te kopen. Die sluit je aan op de processor en dan kun je met een paar handige jumpertjes voltage en kloksnelheid regelen.

Nu moet er nog even iemand posten waar je zo'n vandaan kan halen, want ik zoek er ook een :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
ja ik ben nu ook wel benieuwd waar die Goldfingers of afterburners te koop zijn ...

Wie helpt ons ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jongens toch. Een beetje tweakers?? ;) Check http://www.hardocp.com uit, daar hebben ze een artikel over twee van die dingen. Neem dan de afterburner! Kost je iets van 200 piek(80 $ +verzendkosten uit US) maar dan hebbie ook wat. Mzls, hATEway

hATEway, when the shit hits the fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Heb zelf een Athlon 500@750 bij www.corum.nl
besteld. Draaid met een extra grote koeler!
Dus nix geen extra koeling! Het systeem draaid supersnel en zonder problemen en blue-screens!
grzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Heb zelf een Athlon 500@750 bij www.corum.nl
besteld. Draaid met een extra grote koeler!
Dus nix geen extra koeling! Het systeem draaid supersnel en zonder problemen en blue-screens!
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat een van de mede-forummers ooit een plan had om die dingen te gaan produceren. Wat is daar verder mee gebeurt?

Ik wil er eentje hebben, maar voor 450 piek koop ik liever iets anders. Zo'n ding kost misschien 2 tientjes om te maken, dus 450 piek vindt ik veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Misschien dit wat? ook nog een hoop geld maar ziet er wel ok uit en degene die het doet lijkt me wel een enthiousiast mannetje...

www.ninjamicro.co.uk /

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de afterburner, werkt perfect :P :P :P :P
Pagina: 1