Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCMCIA kaart gedoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCMCI Type III kaart en die heeft de dikte van 2 PCMCI sloten.
Dit kaartje past dus niet in mijn Acer laptop. Hier zit een PCMCI type I & II slot in en een express 34 slot. het kaartje is dus te dik.
Na wat speurwerk ben ik deze discussie tegengekomen:
pcmcia III naar pcmcia II adapter.

en dit apparaat besteld:
http://www.virtuavia.eu/s...rdbus-adapter-p29850.html

In tegenstelling tot wat de fabrikant beweerd past het dikke kaartje niet in deze adapter. Nadat ik de adapter opgeschroefd had paste het wel maar werd het dikke kaartje niet herkend door de laptop. Dit werkt dus niet.

Bestaan er dunne PCMCI verleng kaarten zodat het dikke kaartje niet helemaal in de laptop hoeft?

Of andere oplossingen?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Om wat voor PCMCIA kaart gaat het, wat wil je ermee bereiken? Mogelijk is er een expresscard/34 of USB oplossing voor beschikbaar.

Hier kon uw advertentie staan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelfixje, het is niet PCMCI maar PCMCIA.

Verwijderd

Topicstarter
tnx heb het wel consequent verkeerd gechreven :D
Het is een com on air dect kaartje, wil testen of mijn thuis telefoon echt zo makkelijk te tappen is.
Het kaartje had ik nog ergens liggen vandaar.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dat klinkt als hacken, en dat het is volgens mij niet toegestaan om hier ondersteuning bij te bieden. Als je het echt graag wilt testen kun je kijken of er vervangende spullen voor zijn die wel op je laptop werken, of anders een laptop met een correct PCMCIA slot te kopen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als je het zo strikt bekijkt ga ik mijn eigen telefoon hacken.
Het kaartje gebruikte ik om mijn telefooncentrale te kunnen programeren, aangezien deze stabiel draait heb ik al 2 jaar niet meer ingelogd. In mijn oude laptop (toshiba) paste het kaartje wel maar die is inmiddels overleden dus wilde ik het met mijn nieuwe laptop proberen.
Behalve het hacken van mijn telefoon heb in het slechtste geval het kaartje ook nodig om te kijken of ik mijn telefoon centrale kan beveiligen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nitroglycerine schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:08:
Dat klinkt als hacken, en dat het is volgens mij niet toegestaan om hier ondersteuning bij te bieden. Als je het echt graag wilt testen kun je kijken of er vervangende spullen voor zijn die wel op je laptop werken, of anders een laptop met een correct PCMCIA slot te kopen.
Bij hacken gaan we inderdaad geen ondersteuning geven, maar de kaart zelf aan de praat krijgen is niets illegaals aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dank. mijn vraag is ook hoe ik dit kaartje aan de praat krijg ;-)
Had verwacht dat er meer mensen hier mee zouden kampen.
Pagina: 1