Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ^^. Ik heb een beetje op google en op GOT gezocht maar kreeg niet echt duidelijke antwoorden. Ik wil graag tv op mijn computer willen bekijken, maar heb geen kabel/digitaal .. Is het mogelijk alleen een tv kaart te kopen en dan gewoon mtv, rtl, sbs enz. Of heb je dan altijd abonnement nodig? Het is niet mogelijk om de kabel door te trekken naar mijn kamer :( Dus hoe moet ik het doen. Kan ik dan gewoon een TV kaart kopen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:12:
Hoi ^^. Ik heb een beetje op google en op GOT gezocht maar kreeg niet echt duidelijke antwoorden. Ik wil graag tv op mijn computer willen bekijken, maar heb geen kabel/digitaal .. Is het mogelijk alleen een tv kaart te kopen en dan gewoon mtv, rtl, sbs enz. Of heb je dan altijd abonnement nodig? Het is niet mogelijk om de kabel door te trekken naar mijn kamer :( Dus moet ik het doen. Kan ik dan gewoon een TV kaart kopen>?
Alle commerciële zenders gaat je sowieso niet lukken zónder abonnement.

Die kabel die je wil doortrekken, wat is dat voor kabel? Je zegt namelijk dat je geen kabel/digitaal hebt, wat voor kabel is het dan, van de schotel/digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:12:
Hoi ^^. Ik heb een beetje op google en op GOT gezocht maar kreeg niet echt duidelijke antwoorden. Ik wil graag tv op mijn computer willen bekijken, maar heb geen kabel/digitaal .. Is het mogelijk alleen een tv kaart te kopen en dan gewoon mtv, rtl, sbs enz. Of heb je dan altijd abonnement nodig? Het is niet mogelijk om de kabel door te trekken naar mijn kamer :( Dus moet ik het doen. Kan ik dan gewoon een TV kaart kopen>?
Je zult altijd een abbo nodig hebben voor andere zenders dan Ned1,2,3. Het handigst lijkt mij een DVB-T kaartje icm een KPN abbootje, kost weinig en genoeg zenders.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DVB-T kaartje? En dat is? :$. Maar heb hier beneden digitaal en analoog, maar wil graag op mijn eigen kamer ook tv kunnen kijken. Het is helaas niet mogelijk om hem door te trekken :$ .

Ik wil het ook graag kunnen bekijken in Windows Media Center (Vista 32 bit nu , later mis. Windows 7 64 bit).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:42:
DVB-T kaartje? En dat is? :$. Maar heb hier beneden digitaal en analoog, maar wil graag op mijn eigen kamer ook tv kunnen kijken. Het is helaas niet mogelijk om hem door te trekken :$>
Even zoeken wat DVB-T is siert je, zou namelijk een oplossing zijn. Ben je rond de 7/8 Euro kwijt per maand (en dan nog de aanschaf van dat kaartje + antenne bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
als jij een gewone analoge kabel hebt liggen, dan kun je die gebruiken om op je kamer tv te kijken. Als je dan op je computer wilt kijken moet je ook een tv-kaart gaan kopen. Dus je kan gewoon de coaxkabel die beneden ligt naar boven trekken, meer opties zijn er niet lijkt me. (tenzij je beneden een computer neerzet die het tvsignaal naar je computer streamt ofzo, maar ik denk niet dat dat iets is wat je zoekt)

Oh, je kan natuurlijk ook nog voor 7,50 per maand Digitenne nemen, dan krijg je een kastje die tv via de ether ontvangt (DVB-T dus) en dan sluit je dat aan op je tv of een tv-kaart met component/s-video in.

[ Voor 20% gewijzigd door TrekDude101 op 27-04-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
TrekDude101 schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:47:
als jij een gewone analoge kabel hebt liggen, dan kun je die gebruiken om op je kamer tv te kijken. Als je dan op je computer wilt kijken moet je ook een tv-kaart gaan kopen. Dus je kan gewoon de coaxkabel die beneden ligt naar boven trekken, meer opties zijn er niet lijkt me. (tenzij je beneden een computer neerzet die het tvsignaal naar je computer streamt ofzo, maar ik denk niet dat dat iets is wat je zoekt)
Kabel doortrekken is geen optie, aldus de TS.

Misschien is de Slingbox iets voor hem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:45:
[...]

Even zoeken wat DVB-T is siert je, zou namelijk een oplossing zijn. Ben je rond de 7/8 Euro kwijt per maand (en dan nog de aanschaf van dat kaartje + antenne bijv.)
Sorry heb het natuurlijk zelf moeten opzoeken ;0. (luiwammes dat ik ben :') Maar weet nu wat het is, maar zou ook graag rtl/mtv e.d. willen kijken.

Stel dat ik toch die kabel naar boven doortrek, is het dan scherp op 30 inch monitor? Die staat namelijk op mijn verlanglijstje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:53:
[...]

Sorry heb het natuurlijk zelf moeten opzoeken ;0. (luiwammes dat ik ben :') Maar weet nu wat het is, maar zou ook graag rtl/mtv e.d. willen kijken.

Stel dat ik toch die kabel naar boven doortrek, is het dan scherp op 30 inch monitor? Die staat namelijk op mijn verlanglijstje :).
Analoge TV is nooit scherp ;)
Pagina: 1