Over een maand ben ik klaar met mijn MBO Nivo 4 opleiding en ik heb al heel wat sollicitaties achter de rug. Na een tijdje heb ik een Junior systeembeheerder functie gevonden in mijn buurt. Na twee gesprekken zijn we akkoord gegaan over salaris en regelingen en hebben ze mij alle spullen toegestuurd die ik moet invullen. Ik heb alleen mijn vraagtekens staan bij dit:
Uit de Arbeidsovereenkomst:
“
Artikel 4. Arbeidsduur
De arbeidsduur bedraagt 40 uur per week
Werknumer is ermee bekend, dat de arbeidstijden in deze functie – gelet op de functie invulling – uitermatig flexibel kunnen zijn. In principe bedraagt de werktijd 40 uren per week. Werknumer weet echter dat van hem verwacht wordt en dat hij in voorkomende gevallen bereid is overwerk te verrichten, zonden dat hier een vergoeding tegenover staat. “
In het sollicitatie gesprek werd mij vertelt dat overwerken –redelijk vaak- voorkomt. Er is hier echter niet gesproken dat er geen vergoeding tegenover staat.
Heb telefonisch contact opgenomen en er werd mij verteld dat dit niet is omdat het opgenomen in mijn slaris is.
Mijn vraag is nu, hoe ga ik hier mee om? Want ik ben bang dat er misbruik van dit gemaakt kan worden en ik in de toekomst de hele avond of mijn zaterdag onbetaald sta te werken.
Heb voor de handigheid ook even het “loonstrookje” van het Wat verdient een ICTer gemiddeld topic ingevuld, Zover ik het weet.
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Nivo 4
Certificaten: CCNA 1/2/3/4
Werkervaring: 1 Jaar stage, 1 jaar BBL
Werkgever: -
Huidige functie: -
Laptop: -
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 Uren
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Pensioenregeling: -
Land: Nederland
Reistijd**: 20 min auto.
Maand salaris(bruto): 1500,-
Uit de Arbeidsovereenkomst:
“
Artikel 4. Arbeidsduur
De arbeidsduur bedraagt 40 uur per week
Werknumer is ermee bekend, dat de arbeidstijden in deze functie – gelet op de functie invulling – uitermatig flexibel kunnen zijn. In principe bedraagt de werktijd 40 uren per week. Werknumer weet echter dat van hem verwacht wordt en dat hij in voorkomende gevallen bereid is overwerk te verrichten, zonden dat hier een vergoeding tegenover staat. “
In het sollicitatie gesprek werd mij vertelt dat overwerken –redelijk vaak- voorkomt. Er is hier echter niet gesproken dat er geen vergoeding tegenover staat.
Heb telefonisch contact opgenomen en er werd mij verteld dat dit niet is omdat het opgenomen in mijn slaris is.
Mijn vraag is nu, hoe ga ik hier mee om? Want ik ben bang dat er misbruik van dit gemaakt kan worden en ik in de toekomst de hele avond of mijn zaterdag onbetaald sta te werken.
Heb voor de handigheid ook even het “loonstrookje” van het Wat verdient een ICTer gemiddeld topic ingevuld, Zover ik het weet.
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Nivo 4
Certificaten: CCNA 1/2/3/4
Werkervaring: 1 Jaar stage, 1 jaar BBL
Werkgever: -
Huidige functie: -
Laptop: -
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee