Nieuwe graka. 1 kaart, of SLI?

Pagina: 1
Acties:

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:15
Hallo allemaal,

Mijn naam is Roland en ik ben een newbie hier qua posts. Al veel gelezen en geleerd hier, maar nu pas geregistreerd, omdat ik meestal wel een antwoord kon vinden in een van de forums. Maar nu blijf ik toch met een vraag zitten.

Ik ben toe aan een nieuwe graka. Maar ik kan maar niet uitvogelen welke? Zal ik gaan voor 1 grote kaart (mijn voorlopige voorkeur gaat uit naar een MSI N275GTX Twin Frozr OC ), of zal ik gaan voor een iets goedkopere kaart, en deze meteen in SLI zetten? E.e.a. zal in samenhang gaan met een nieuwe processor. Dit zal een Phenom xxx worden, maar dat is een volgende zorg. Hier zijn mijn huidige specs:

Windows Home XP Prof:

AMD AM-2 Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2200Mhz
ASUS M2N32 SLI-deluxe Motherboard
4 x DDR-2 800 1 GB Adata Memory
2 x Nvidia Geforce EN7950GT 512 MB in SLI.
Fijutsu Siemens W-19 widescreen 19”
Sata-2 Maxtor 6V200EO 200GB Harddisk
Sata NEC DVD-Rom
Sata Optiarc DVD-Burner
HKC 580 Watt powersupply
Antec 300 case

Ik zal dus de processor samen met de graka upgraden. De rest blijft voorlopig zitten vanwege de recessie ;(

Alle hulp is welkom, en bij voorbaat dank :)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Meestal is het beter om 1 goeie kaart te nemen ipv 2 in sli/cf. Misschien kan je beter kijken wat allemaal ongeveer in jou budget valt en hiervan de reviews te gaan bekijken. Het kan zijn dat de spellen die jij speelt een goeie sli/cf support hebben.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik heb zelf 2x9600GT in SLI, maar ik moet zeggen dat het niet echt heel indrukwekkend is. Games die niet goed compatible zijn met SLI (Vaak zijn dit games met een engine die deferred shading toepast) hebben maar een marginale performance winst.

Ondanks dat ik nu mijn rig zo even laat zou ik toch aanraden om voor één dikke kaart te gaan. Je bent misschien bij aanschaf dan iets meer cash kwijt maar overall performed het beter.

Download my music on SoundCloud

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:10
De vraag is, wat ga je er mee doen? Ga je simpele spelletjes spelen op gemiddelde kwaliteit of speel je het nieuwste van het nieuwste op hoge kwaliteit?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Met een enkele videokaart heb je zo goed als altijd een betere prestatie/watt verhouding en bovendien is één zo'n high-end kaart altijd snel. Sommige games schalen gewoon niet goed met SLI en dan zit je met je prachtige opstelling... Ik zou het in ieder geval wel weten ;).

• roland kroes
Ga je simpele spelletjes spelen op gemiddelde kwaliteit of speel je het nieuwste van het nieuwste op hoge kwaliteit?
Op dit moment speel ik veel COD 4 en 5. Ben geen doorgewinterde gamer, maar het is zo, dat als ik speel, ik ook van alles wil genieten qua grafisch geweld 8)

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 09:09
IMO is de goedkoopste zinnige kaart om op dit moment in SLI te zetten een GTS250. Tragere kaarten zijn niet veel goedkoper (8800GT bv) maar wel een stuk minder snel. Sneller dan dat en je zit denk ik boven je budget, bv een GTX260 in SLI (300+ euro). 2x GTS250 kost je 220 euro, net zo veel als een enkele GTX275 en biedt -meestal- meer performance dan een GTX285. In dit artikel testen ze GTS250 in SLI tegenover een GTX285:

http://www.xbitlabs.com/a...isplay/gf-gts250-sli.html

Note, het gaat hier om GTS250's met 1GB geheugen, maar de meeste spellen zullen niet meer dan 512MB nodig hebben.

Dat gezegd hebbende zijn er spellen waarbij SLI niets of weinig toevoegt, bovendien heeft een GTX275 bijna het dubbele geheugen dan een standaard GTS250, wat in Crysis wel zo handig is. Voor de meeste spellen is 512MB nog genoeg maar het is de vraag hoe lang dat nog zo blijft.

Overigens vind ik de opmerking dat 9600GT in SLI tegenvalt vreemd. Ik heb zelf een vergelijkbare setup: 2x8800GT en toen ik die aangeschaft heb was een enkele 9800GTX bijna net zo duur (250 euro t.o.v. 280 euro voor de 8800GT's), echter is 8800GT in SLI echt een heel stuk sneller. Een 9600GT is nooit duur geweest en biedt ook meer performance dan een enkele 9800GTX.

[ Voor 3% gewijzigd door A Lurker op 27-04-2009 13:51 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 19:00
Je kan beter gaan voor 1 snelle kaart dan direct 2 langzamere in SLI/Crossfire zetten. Ik zie SLI eigenlijk alleen maar als uitweg voor meer performance over de lange termijn. Voorbeeld:
Je koopt nu een Radeon 4870, welke gewoon in alle games goed presteert en nog wel een tijd meekan. Na 1-2 jaar wil je toch wel een wat betere framerate bij de nieuwste games. Echter vind je het niet nodig om direct 300 euro aan een nieuwe high-end kaart uit te geven. Wat dan een slimme optie is, is om te kijken of je 2e hands niet ergens een 4870 kan vinden. Uiteraard zullen die er zijn, alleen dan voor een paar tientjes ipv 160-200 euro nieuw atm :)

Zo kun je goedkoop upgraden, met toch een hele leuke prestatiewinst, voor erg weinig geld.

Om specifiek in te gaan op je graka keuze:
Ik denk dat je al meer dan genoeg hebt aan, bijvoorbeeld, een 4870 1Gb. Mocht je SLI willen gaan draaien (al dan niet later) dan moet je het uiteraard mikken op een Nvidia kaart. Dat zou dan een GTX280 moeten zijn, om ongeveer gelijk op te komen met een 4870 (verschilt erg per game).

Met beide kaarten kan je nog een aardige tijd voorruit en vast nog wel heel wat CoD deeltjes kunnen spelen :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Sja, je processor is niet echt super rap en er kan ook geen phenom 2 op. Zou daarom ook geen 200+ kaart kopen. Een HD4850/HD4870 GTX 260 core 216 55nm zou een stuk betere match zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 14:00 ]

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
een 250GTS is een gerebrande 8800..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:10
Als je voor een enkele kaart gaat kiezen en SLI achterwege laat, kun je natuurlijk ook naar een ATI Radeon HD4xxx kijken.

Nu één kaart kopen en over een jaartje of twee nog eens dezelfde is meestal weggegooid geld. Tegen die tijd zijn er namelijk meestal al kaarten te koop die op hunzelf al beter presteren dan een SLI set.

[ Voor 241% gewijzigd door NitroX infinity op 27-04-2009 14:03 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Hmmm..

Je gaat je CPU dus ook upgraden hé?

Ik zou allereerst een van deze drie graka`s nemen:

pricewatch: Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

pricewatch: Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm

pricewatch: Sapphire HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E

Ik heb die 4850 erbij gezet, omdat dat voldoende is voor jou 19`` resolutie, tenzij je alles met AA en filtering wilt draaien. Wordt ook niet zo belachelijk heet als de 4870, en verbruikt minder, plus dat ie scherp geprijsd is. Ik zou persoonlijk voor de 4850 gaan, en die later misschien verkopen en vervangen door een nieuwe midrange(5XXX?) ATI kaart, die over drie maandjes uit gaat komen.

Wat betreft je CPU lijkt het me duidelijk:

pricewatch: AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Prijstechnisch gezien subliem, zeker als je over een upgrade praat. Je kunt dus voor 350 euro klaar zijn, en dan heb ik wat extra geheugen meegerekend ;)

Weetje wat ik trouwens een erg leuke en goede site vind om dit soort dingetjes uit te zoeken?

http://www.tomshardware.com/us/

Daar ben ik tot de conclusie gekomen dat de HD4850 destijds afgelopen December voor mij de meest interessante keus was(ik draai i7 920 voor home en muziekproducties, en af en toe speel ik UT3). Ik vind dat een objectieve site die op een leuke en nuchtere manier ingaat op details en eigenschappen van PC hardware.

Have fun! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 14:37 ]

• roland kroes
Ten eerste iedereen bedankt voor de reakties. Maakt het enerzijds overzichtelijker. Anderzijds, met al die andere meningen, ook weer niet, 8)7 haha

[quote] Wordt ook niet zo belachelijk heet als de 4870
[quote]

Om de te warme graka problemen meteen al te tackelen, had ik bijvoorbeeld deze versies in gedachten ivm betere koeling:

http://azerty.nl/8-971-20...-graf.html?tab=tech_specs

http://azerty.nl/8-971-20...-geforce-gtx-gs-graf.html

Of deze:

http://www.azerty.nl/8-97...-radeon-hd-4850-x2-g.html

Maar deze is eigenlijk al een beetje boven budget :? , maar ja......hij is dan wel weer een stukkie beter, ook langer houdbaar..... ;)

Voor de processor upgrade, kan ik wel een Phenom nemen, ik moet dan alleen mijn moederbord (laten) flashen.

Tja, wat is wijsheid......... |:(

Verwijderd

Phenom != Phenom 2. De Phenom 2 is een stuk beter. Blijft koeler en draait op een hogere clocksnelheid.
Ik vind dat een objectieve site die op een leuke en nuchtere manier ingaat op details en eigenschappen van PC hardware.
Tom's gebruikt veel te vaak verouderde drivers. Zijn veel betere sites. HardOCP, X-Bit Labs, Anandtech zijn imho een stuk beter.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 16:21 ]

Verwijderd

Je moet goed bekijken welke processor je in je systeem gaat prakken, aan de hand daarvan kun je dan je graka kiezen, omdat deze de laatste tijd steeds minder een bottleneck beginnen te vormen. Het mooiste is dus een balans waarin je gpu maximaal presteert t.o.v je cpu.

Maar ook dat zegt niet alles. Soms presteren cpu/gpu combo's beter dan andere. Neem daarom je tijd en lees wat er op internet te vinden is. Je bent nu geen newbie meer, dus maak gebruik van al het goede wat er geboden wordt op internet ;)

Lijkt me een lastige keuze, ik zou denk ik eerst die Phenom 2 nemen(mits je mobo dat ondersteunt, ik heb zelf altijd Intel gehad), dat van het geheugen was een lees fout van mij, er staat 4x1gb, lijkt me voldoende. ;)

En tsja, als je echt niet kan wachten dan heb je zelf denk ik al wat moois gevonden. Vraag jezelf wel af of je echt die power nodig hebt op een 19`` scherm..

Verwijderd

Gewoon 1 kaartje nemen. Sneller als 2 SLI kaarten. Bovendien kan niet elk spel even goed met SLI omgaan. En het belangrijkste nog de warmte productie en energie verbruik is stukken lager.
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:12:
Je moet goed bekijken welke processor je in je systeem gaat prakken, aan de hand daarvan kun je dan je graka kiezen, omdat deze de laatste tijd steeds minder een bottleneck beginnen te vormen. Het mooiste is dus een balans waarin je gpu maximaal presteert t.o.v je cpu.
Ben ik niet met je eens. Over het algemeen haal je in spellen een behoorlijke winst door je videokaart te upgraden, ongeacht je CPU. Tenzij de CPU de bottleneck is zoals in GTA 4. Maar bij vrijwel alle andere spellen loont het om er juist wel een duurdere graka in te hangen. Tuurlijk haal je een hogere fps bij een snellere cpu, echter loont het veel meer om te investeren in een duurdere graka en daarnaast een fatsoenlijke CPU te kopen. Core i7 vind ik persoonlijk overkill. Koop de goedkoopste Phenom 2 quad core processor. Dan heb je echt een hele mooie en vooral snelle processor (160 euro op dit moment). Gegarandeerd dat je alle spellen kan spelen. Ik zelf heb Phenom x4 9550 (100 euro) en die bevalt ook prima. Heb hem overgeclocked en is nu ongeveer even snel als een Phenom 2 x4 940

Daarnaast zou ik dan een videokaart kopen tussen de 100-200 euro. Grote kans dat je dan uitkomt bij een ATI, aangezien die een goede prijs/prestatie verhouding hebben op dit moment. Een Nvidia GTX 260 is overigens ook erg interessant. Het is net hoe groot je budget is. Iig zou ik als je een gamer bent eerder besparen op je CPU dan op je videokaart. De winstmarge die je behaalt met een zwaardere CPU is vaak vele malen kleiner dan met een videokaart. Voorbeeldje als jij op dit moment zou overstappen van hd 4650 (50 euro) naar een hd4830 (90 euro) Heb jij een gemiddelde snelheidswinst van 100%. Terwijl als je een CPU van 220 euro koopt (phenom 2 x4 945) en in eerste instantie een CPU van 100 euro had (Phenom x4 9550). Je vaak nog geen eens 30% winst behaald.

Zie ook deze pagina:

http://www.tomshardware.c...henom-ii-940,2114-19.html

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 17:38 ]

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Als je vanalles gaat upgraden zou ik kijken naar de tweakersguide van april, hierzo.

reviews: Tweakers.net Upgrade Guide - April 2009

zal je vast wel helpen, hopelijk :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet exact wat je budget is, maar dit is een leuk upgradesetje voor je:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 126,95€ 126,95
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 72,46€ 72,46
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 114,50€ 114,50
ImporterenTotaal€ 313,91

Helaas kun je geen Phenom II kwijt op jouw huidige mobo, dus dat moet vervangen worden. Mocht je iets meer uit te geven hebben, steek dan het extra geld in de videokaart.

edit: zonder naar de UBBG te kijken heb ik bijna exacat hetzelfde gepost... dan moet het wel goed zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 27-04-2009 17:35 ]

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:34:
Ik weet niet exact wat je budget is, maar dit is een leuk upgradesetje voor je:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 114,50€ 114,50
ImporterenTotaal€ 313,91

Helaas kun je geen Phenom II kwijt op jouw huidige mobo, dus dat moet vervangen worden. Mocht je iets meer uit te geven hebben, steek dan het extra geld in de videokaart.
ik denk toch gezien de toekomst het wel verstandig is een quad core te plaatsen. Op het moment dat spellen hiervan gebruik gaan maken. Gaat een Phenom 1 quad core deze Phenom 2 triple core voorbij.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Absoluut niet. Lees de reviews maar na. De X3 720 is in mijn ogen de beste bang4buck processor van het moment. Hij klokt ook nog eens lekker over. Pas als je budget zo hoog is dat er een GTX275/HD4890 in dit rijtje past en je nog geld over hebt, is het verstandig een quad te kopen.

Dus eerst zo:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 204,-€ 204,-
ImporterenTotaal€ 403,41

en dan pas zo:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 178,76€ 178,76
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 204,-€ 204,-
ImporterenTotaal€ 455,22

[ Voor 114% gewijzigd door Edmin op 27-04-2009 17:40 ]

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Mijn voorkeur gaat ook zeker naar de 720 ut, makkelijk en lekker te overclocken, en er is misschien zelfs een kans om er een quadcore van te maken (of het nu nog mogelijk is??). E zowiezo, de TS zei zeilf dat hij niet al te veel speelt dus is dit naar mijn mening een goede keus.

Verwijderd

Een 9950+HD4870 zal idd (dan) sneller zijn en ook nog goedkoper. => http://www.pcgameshardwar...ew-with-15-CPUs/Practice/

Bij Azerty:
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B97129%5D=1

Het probleem is dat niet alle games op dit moment multithreaded zijn en dan heb je meer aan de X3 dankzij zijn grotere cache en hogere klok.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 17:47 ]

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:37:
Absoluut niet. Lees de reviews maar na. De X3 720 is in mijn ogen de beste bang4buck processor van het moment. Hij klokt ook nog eens lekker over.
Ik zou zeggen lees zelf nog eens de reviews door. De reden dat de phenom 1 quad core vaak slechter scoort is met name te wijten aan het feit dat veel applicaties nog geen gebruik van 4 cores. Wanneer je niet alle cores gebruikt is idd de phenom 2 x3 sneller. Op het moment dat alle cores gebruikt worden is een phenom 1 quad core sneller.

Wat je je natuurlijk wel moet afvragen hoe vaak draai je applicaties of games die gebruik kunnen maken van alle vier de cores. Voor de huidige spellen hoef je het iig niet te doen. Als je vaak videos encodeert zou ik zeker een quad core nemen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd

Zijn bord ondersteund die niet. 9950+HD4870 vs 720+UD4+HD4850, waarbij de laatste combo ook nog duurder is.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wakker worden Rein. Ik heb hier en hier al wat upgrade-opties aangegeven incl. UD4. ;)

De 9950 is geen slechte upgrade, maar ik vind €140 eigenlijk wel erg veel voor die proc. Natuurlijk is de aanschaf van een nieuw mobo nog duurder...

• roland kroes
Hey mannen, nogmaals bedankt voor alle suggesties en links. _/-\o_

Ik heb er weer wat studievoer bijgekregen Ik zal alles nog naast elkaar leggen, en dan een definitieve keuze maken. Ik laat het jullie nog wel weten.

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:32:
Wakker worden Rein. Ik heb hier en hier al wat upgrade-opties aangegeven incl. UD4. ;)

De 9950 is geen slechte upgrade, maar ik vind €140 eigenlijk wel erg veel voor die proc. Natuurlijk is de aanschaf van een nieuw mobo nog duurder...
Ik ben wakker, ben jij wakker, want dat is juist mijn punt :p. Je kan wel leuk aankomen met die upgrade sets, maar die gaan in gamen nu duurder zijn en ook langzamer(ie 4850 vs 4870 maakt het verschil niet goed tussen 9950 en 720). Al vind ik de 9950 ook niet echt een toffe processor(al heeft dat meer met verbruik te maken). Ik zat bij me zelf te denken wat ik zou doen en ik zou door sparen.

• roland kroes
Oh, deze test komt in ieder geval mooi op tijd :) :

reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260

Verwijderd

Ik hoop dat je de conclusie ook goed leest:
Heeft AMD met de HD 4890 de plank nu volledig misgeslagen? Die conclusie zou voorbarig zijn. De meer prijsbewuste consument doet er waarschijnlijk verstandig aan om voor ongeveer 150 euro een HD 4870 of GTX260 te kopen, maar in de hogere prijsklasse weet de HD 4890 zich aardig te weren. Dat lijkt misschien in strijd met de getoonde testresultaten, maar om twee redenen komen de Nvidia-kaarten wat geflatteerd uit de tests naar voren. De eerste reden is dat de gebruikte spellen door de bank genomen in het voordeel van Nvidia zijn. De tweede heeft te maken met de gebruikte drivers. Voor de HD 4890 is versie 9.3 van de drivers gebruikt, terwijl versie 9.4-drivers hoogstwaarschijnlijk voor betere prestaties hadden gezorgd. Bij Nvidia werd juist van gloednieuwe bètadrivers gebruik gemaakt, die in drie van de geteste spellen ook een flinke performance-boost zouden moeten geven.
Als je grote reviews sites leest is het gewoon GTX 260 core 216 = HD4870, GTX 275 = HD4890. Daarbij moet je bedenken dat de ene iets beter loopt op de een, en de andere game iets beter op de andere.

Lijst met reviews: Verwijderd in "[BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem..."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 10:02 ]

Verwijderd

Die test kun je wat mijn betereft beter overslaan, geeft geen reëel beeld van wat er werkelijk gaande is..

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:36:
[...]

Ik ben wakker, ben jij wakker, want dat is juist mijn punt :p. Je kan wel leuk aankomen met die upgrade sets, maar die gaan in gamen nu duurder zijn en ook langzamer(ie 4850 vs 4870 maakt het verschil niet goed tussen 9950 en 720). Al vind ik de 9950 ook niet echt een toffe processor(al heeft dat meer met verbruik te maken). Ik zat bij me zelf te denken wat ik zou doen en ik zou door sparen.
Als TS een 9950 voor de upgrade wil, dan zou ik hem tweedehands voor een zacht prijsje overnemen.

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2025
Defeater schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:55:
een 250GTS is een gerebrande 8800..
Onzin eerst eens wat informatie op doen voordat je zomar wat neer gooit.
Een GTS250 is een 9800GTX+ en dat is heel wat anders als een 8800GT'je ofzo.
8800 G80 / 9800GT G92 / 9800GTX+ G92b
112 Shaders -> 128 Shaders
65nm -> 55nm
600 Core / 1500 Shaders / 900 mem -> 740 core 1836 Shaders 1100 mem

Niet te vergeeten ander PCB en Tripple SLI

• roland kroes
Even om dit topic een afsluiter te geven. Mijn uiteindelijke configratie is geworden:

AMD Phenom X4 9850 BE: deze kon ik overnemen van een kennis van mij voor de schappelijke prijs van €75.
Deze loopt nu op 2913 mhz (multiplier 14.5 x 200)

Na (onontkoombaar)een nieuwe voeding aangeschaft te hebben ( Zalman ZM 750 HP), toch uiteindelijk besloten om voor de:

MSI 275 GTX OC Twin Frozr te gaan.

Daar er nog ruimte was om over te klokken, deze nu lopen op:

Core: 735 mhz 752 mhz
Shaders: 1600 mhz 1620 mhz 8)
Memory: 1300 mhz

Er is natuurlijk nog e.e.a. te doen. Ik heb nog steeds mijn ouwe trouwe M2N32 SLI Deluxe, met 2 x 1 GB Kingston geheugen lopen, onder begeleiding van XP proffesional.
Hier zal ik in de toekomst, in ieder geval na de vakantie ;) , verder naar kijken.

Rest mij nog, iedereen te bedanken voor alle suggesties _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door roland kroes op 19-06-2009 21:35 . Reden: update overclock ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 21:11

KneoK

Not in a million lightyears

r.stanneveld schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:36:
[...]

Onzin eerst eens wat informatie op doen voordat je zomar wat neer gooit.
Een GTS250 is een 9800GTX+ en dat is heel wat anders als een 8800GT'je ofzo.
8800 G80 / 9800GT G92 / 9800GTX+ G92b
112 Shaders -> 128 Shaders
65nm -> 55nm
600 Core / 1500 Shaders / 900 mem -> 740 core 1836 Shaders 1100 mem

Niet te vergeeten ander PCB en Tripple SLI
Het is wat laat om nog op te reageren, maar ik denk dat je eerst zelf even op zoek moet gaan naar informatie voordat je iets onzin noemt ;) Ooit van de 8800GT/GTS gebaseerd op de G92 core gehoord ? Wat denk je dat een 9800GT is ? En wat dus een GTS250 ook zou moeten zijn ? Zo zie je maar weer dat de marketing machine van nVidia in ieder geval nog overtoeren maakt, de G92b chip heeft volgens mij weinig schokkends geïntroduceerd ten opzichte van de G92 (zuiniger en iets hogere kloks ?), je zou de GTS250 dus best een rebranded 8800 kunnen noemen. Kloksnelheden doen daar weinig aan af, die kun je kunstmatig laag houden of op het randje van artifacts laten lopen.
Tri-SLI was al met de 8800GT/GTS G92 mogelijk, het pcb daarvan is volgens mij ook niet drastisch meer veranderd.

@Topicstarter >>> Gefeliciteerd met je aankoop, daar zul je vast veel plezier mee gaan krijgen !
Pagina: 1