Remote desktop: verbinding met pc in netwerk via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
Ik ben sinds een tijd bezig met proberen verbinding te krijgen met mijn pc thuis via remote desktop die ingebouwd zit in windows (als ik mstsc intyp in het zoekveld bij vista). Ik ben zelf buiten mijn huis en probeer dan via internet verbinding te krijgen met één van mijn pc's thuis.

Tot nu toe is dit na veel gezoek nog steeds niet gelukt, ik denk zelf dat dit komt omdat ik niet weet welk ip ik moet gebruiken.
De situatie is namelijk als volgt: thuis staat 3 pc's die alle aangesloten zijn op een router, deze pc's hebben allemaal een eigen intern ip maar een extern ip dat voor al die pc's samen geld.

Ik heb geprobeerd verbinding te krijgen door het extern ip in te typen in het veld "computer" (NL vista)maar dan krijg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ik snap natuurlijk dat het op die manier ook niet kan werken omdat ik verbinding wil met maar één pc in dat netwerk thuis en als ik het extern ip gebruik dan zou ik verbinding zoeken met alle 3 de pc's.

Mijn vraag is dus: wat moet ik intypen in het veld "computer" om van buiten mijn huis verbinding te krijgen met één specifieke pc in mijn netwerk thuis?

p.s. ik heb de instellingen van remote desktop in vista op beide pc's aangezet.

[ Voor 3% gewijzigd door skillet op 27-04-2009 11:14 ]

Verwijderd

Je zult in je router de RDP poorten moeten forwarden naar 1 van je PC's. Dan kun je met je externe IP verbinden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RDP zit op poort 3389.

Je zal dus in je router een portforward moeten maken naar het interne IP van je PC die je wilt overnemen.

Overigens is dit niet echt PNS maar NT. In NT staaat overigens ook het Portmappign verhaal in de FAQ's mocht je er niet uitkomen. Succes

Ey!! Macarena \o/

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Jep, google maar eens naar Port Forwarding.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Er zwerft hier ergens - overigens niet in PNS - een 'het grote portmapping topic' topic rond. Daar zou je alles moeten kunnen vinden wat je zoekt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
Dat van die poort wist ik. Dus jullie willen zeggen dat als ik poort 3389 open zet voor alleen de pc die ik wil benaderen dan krijg ik automatisch verbinding met die specifieke pc als ik het extern ip van al die 3 pc's intyp in het remote desktop programma?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RDP laten voor wat het is, en LogMeIn gebruiken. Fantastische tool, gratis, en veilig! Geen mappings nodig, geen geklooi met poorten, en op alle pc's binnen je netwerk te gebruiken.
Zie www.logmein.com

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, maar je kan maar 1 pc benaderen via 1 poort. Dus wil je op andere pc's ook remote desktoppen, dan zul je die op b.v. resp. poort 3390 en 3391 moeten zetten.

De rest vind je idd terug in: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op zeg, dit is ondertussen volledig uigekauwd, en met een beetje zoeken had je dit prima kunnen vinden.

Bovendien hoort dit niet in PNS, aangezien het een thuis situatie betreft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.