Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
De laatste dagen gebeurd het regelmatig dat ik vol 3G bereik heb ( T-Mobile ), maar geen internet en email heb. Ik heb al eens een soft-reset gedaan, maar dit helpt niet, als ik 3G uitschakel en overga op GPRS dan heb ik wel internet en komt de mail bijvoorbeeld wel binnen.. Is er toevallig een T-Mobile storing?, ik zit momenteel in de Uithof in Utrecht waar ik voorheen altijd goed bereik en internet had..
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
In Gouda heb ik precies hetzelfde probleem. Zowel met mijn iPhone als met mijn T-mobilen web'n'walk usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Datzelfde probleem heb ik vaker in Utrecht en omgevingen toevallig ook de laatste paar dagen. Dus ik denk dat ze een storing hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Airwolf schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:39:
Datzelfde probleem heb ik vaker in Utrecht en omgevingen toevallig ook de laatste paar dagen. Dus ik denk dat ze een storing hebben inderdaad.
Hebben ze op de website van T-Mobile niet gewoon een kopje waar je kunt zien of er storingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Gouda en heb sinds een week ook last van dit probleem.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Hier precies hetzelfde, ook Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
__fred__ schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:15:
Hier precies hetzelfde, ook Utrecht
Dan ben ik dus niet de enige gelukkig.. Nu hopen dat dit opgelost kan worden anders moet ik maar gaan bellen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook wel eens in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kronk schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:34:
Dit had ik gisteren ook in Assen (tt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Argh, t-mobile klantenservice _muts_ $@@%$&@@#$&^#@

Ik: "Ik kan wel op internet via gprs, maar niet via umts. Hebben jullie een storing in de omgeving Utrecht?"
Zij: "Dan moet u maar gprs gebruiken"
Ik: "Dank u, ik weet voldoende"

Ik heb hierna nog een keer gebeld, maar geen storing bekend. Heeft hij in zijn systeem gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Airwolf schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:16:
Argh, t-mobile klantenservice _muts_ $@@%$&@@#$&^#@

Ik: "Ik kan wel op internet via gprs, maar niet via umts. Hebben jullie een storing in de omgeving Utrecht?"
Zij: "Dan moet u maar gprs gebruiken"
Ik: "Dank u, ik weet voldoende"

Ik heb hierna nog een keer gebeld, maar geen storing bekend. Heeft hij in zijn systeem gezet.
Collega van me heeft hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Airwolf schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:16:
Ik kan wel op internet via gprs, maar niet via umts.
Scheelt weer dat je bij T-Mobile vrijwel nooit 3G hebt. :o

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:47
BugBoy schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:27:
[...]

ik heb bijna overal 3G met T-mobile 8)
kronk schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:34:
En ook in Rotterdam praktisch overal 3G

[ Voor 31% gewijzigd door KingKoning op 27-04-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

BugBoy schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:27:
[...]

bla bla, ik heb bijna overal vol 3G bereik met t-mobiel :)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Niet online
KingKoning schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:53:
En ook in Rotterdam praktisch overal 3G
Het probleem is ook niet de bereikbaarheid met 3G in r'dam, maar het internet / data gebruik er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
ik heb het geHAD, ik heb de helpdesk gebeld, ik was niet de eerste met het probleem en er was NET een oplossing gevonden. Je moet naar je instellingen, algemeen, netwerk, alles resetten (opnieuw instellen, rode knop onderaan). Al je netwerk instellingen zijn meteen weg (LET OP! je telefoon herstart!!) maar daarna is het goed. Soms schijnen er tweaks gedaan te worden aan het netwerk ofzo, en word het niet vernieuwd??

Anyways, geen verstand van telefoonnetwerken, het werkte bij mij perfect :) iPhone niet ge-jailbreakt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
semicon schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:17:
ik heb het geHAD, ik heb de helpdesk gebeld, ik was niet de eerste met het probleem en er was NET een oplossing gevonden. Je moet naar je instellingen, algemeen, netwerk, alles resetten (opnieuw instellen, rode knop onderaan). Al je netwerk instellingen zijn meteen weg (LET OP! je telefoon herstart!!) maar daarna is het goed. Soms schijnen er tweaks gedaan te worden aan het netwerk ofzo, en word het niet vernieuwd??

Anyways, geen verstand van telefoonnetwerken, het werkte bij mij perfect :) iPhone niet ge-jailbreakt btw.
Dit lijkt te werken maar is slechts van korte duur. Lijkt meer op een toevalstreffer. Web'n'walk werkt ook zeer instabiel. Soms werkt het maar vaak niet. T-Mobile zou dit nu toch wel moeten weten, is al sinds vorige week donderdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Ik heb er ook vaak last van.

Ook vaak in Utrecht (Heel vaak toevallig op Donderdag) :S

kan dan ook niet bellen. Maar dan zet ik meestal mijn 3g uit en 2g aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Rashied schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:56:
Ik heb er ook vaak last van.

Ook vaak in Utrecht (Heel vaak toevallig op Donderdag) :S

kan dan ook niet bellen. Maar dan zet ik meestal mijn 3g uit en 2g aan..
Ik heb de netwerkinstellingen hier net ook hersteld, maar dit helpt bij mij helemaal niet.. Iemand nog tips? GPRS werkt inderdaad wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Helaas, nog geen oplossing gevonden.. Probleem is nog steeds aanwezig..

[ Voor 124% gewijzigd door metallicelmo op 28-04-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ik heb sinds een week ook last van dit probleem. Met 3g soms wel internet meestal niet maar als je hem overschakeld naar gprs dan heb ik wel internet. Ik heb hierover twee keer contact gehad met T-mobile en de tweede keer wisten ze me het volgende te vertellen.

Er wordt teveel verkeer gegenereerd naar de dns servers die t-mobile gebruikt. Hiervoor is er soms geen verkeer meer mogelijk. T-mobile is bezig om eigen dns servers in te richten dit wordt in april/mei opgeleverd.

Dit vertelde een medewerker van de klantenserivce.

Weet een van jullie of en waar je je eigen dns servers in kan stellen op je iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb geen problemen.

Wat wel vaag is: op de a4 tussen adam en denhaag heb ik geen 3G
Op de afsluitdijk heb ik volledig 3G

Heel bijzonder

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:36

samo

yo/wassup

Ik heb in Utrecht hetzelfde probleem. Maar ook vaak tijdens spits op stations (Amsterdam CS en Utrecht CS). Daar baal ik dan wel van, omdat ik het dan vaak gebruik (welk spoor de trein, twitteren tijdens wachten...)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RricK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:04:
Ik heb sinds een week ook last van dit probleem. Met 3g soms wel internet meestal niet maar als je hem overschakeld naar gprs dan heb ik wel internet. Ik heb hierover twee keer contact gehad met T-mobile en de tweede keer wisten ze me het volgende te vertellen.

Er wordt teveel verkeer gegenereerd naar de dns servers die t-mobile gebruikt. Hiervoor is er soms geen verkeer meer mogelijk. T-mobile is bezig om eigen dns servers in te richten dit wordt in april/mei opgeleverd.

Dit vertelde een medewerker van de klantenserivce.

Weet een van jullie of en waar je je eigen dns servers in kan stellen op je iphone ?
Dit klinkt inderdaad plausibel: ik woon in 't centrum van Utrecht en heb het idee dat er 1 mast in het centrum het niet goed doet. Die rijkt ongeveer vanaf de Jaarbeurs tot Oudenoord en het Wilhelminapark. Bijna het hele centrum dus. Daarna lijkt hij vaak over te schakelen op een andere mast oid, en heb ik wel weer bereik. Ik gok dat het overbelasting van die ene mast is, of inderdaad de DNS server die die mast gebruikt. Het is in ieder geval erg irritant, want juist op de drukke momenten doet hij het niet, terwijl je het dan vaak 'nodig' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Poster schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:37:
In Gouda heb ik precies hetzelfde probleem. Zowel met mijn iPhone als met mijn T-mobilen web'n'walk usb stick.
Ik ook in gouda!! Vond het al zo raar :/

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Plague schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:15:
[...]

Dit klinkt inderdaad plausibel: ik woon in 't centrum van Utrecht en heb het idee dat er 1 mast in het centrum het niet goed doet. Die rijkt ongeveer vanaf de Jaarbeurs tot Oudenoord en het Wilhelminapark. Bijna het hele centrum dus. Daarna lijkt hij vaak over te schakelen op een andere mast oid, en heb ik wel weer bereik. Ik gok dat het overbelasting van die ene mast is, of inderdaad de DNS server die die mast gebruikt. Het is in ieder geval erg irritant, want juist op de drukke momenten doet hij het niet, terwijl je het dan vaak 'nodig' hebt.
Na zoiets dacht ik eerst ook dat het aan een mast zou liggen. Maar heb het nu overal al gehad dan doet hij het weer 5 minuten en dan weer 10 niet enz.

Een oplssing zou wel zijn dat je andere dns servers in kan stellen maar ik kan nergens vinden waar je dat zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Na het lezen van de reacties heb ik net even contact gehad met T-Mobile. Zij gaan voor dit probleem nu de 'technische dienst' inschakelen en kijken waar het aan ligt. Ik raad u allen dus aan om even een belletje te doen naar T-Mobile (0800-7111, keuze 4 en dan weer 4), zodat het niet lijkt alsof ik de enige ben, en ze er daadwerkelijk wat aan gaan doen.

Ik ga er vanuit dat dit wel opgelost gaat worden, want het lijkt simelweg op een overbelast netwerk of iets dergelijks. Extra mastje en klaar, zou je zeggen (of server, of wat dan ook) :)

Edit: oh en laat je niet afschepen met standaardprocedures van 'even in een andere telefoon testen' enzo, want dat hebben wij dus al met zijn allen gedaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Plague op 29-04-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Ook ik ken dit probleem. Ik reis regelmatig met de trein langs utrecht en heb een hele tijd alleen vlak bij Utrecht CS geen internet via 3G gehad. Gisteren viel mij op dat het rond heel Utrecht niet werkte. (wel via gprs inderdaad).

Nu moet ik wel zeggen - ik heb een poosje via een ander netwerk 3G geprobeerd - en mijn conclussie is dat het netwerk van T-mobile gewoon bijzonder maar dan ook bijzonder slecht is. Niet alleen kwa dekking - maar ook kwa betrouwbaarheid en snelheid.

Cheap - but crappy helaas... :(

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Heeft iemand al geprobeerd om de "speedmanager" (speed.t-mobile.nl) van T-Mobile uit te zetten? Gaat al het internet verkeer via dat geval?
Ik heb trouwens gisteren mijn iPhone 3G volledig teruggezet naar factory default, helemaal leeg, maar probleem is nog steeds aanwezig.. Ligt echt aan het netwerk. Het ligt ook niet aan één bepaalde applicatie, App Store, Safari, Email werken allemaal niet..

UPDATE: speedmanager uitzetten helpt helaas ook niet, ik dacht dat je dan misschien naar een andere server zou worden omgeleid ofzo..

Inmiddels staan deze 3G meldingen ook op het T-Mobile forum, hopelijk wordt er iets aan gedaan er zijn blijkbaar veel meer mensen met dezelfde klachten..

[ Voor 50% gewijzigd door metallicelmo op 29-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Overigens brengt het ook nog voordelen met zich mee als je je klacht aanmeld. Je kan indien je dat wilt je abbonements geld wat je betaald voor het internet terug krijgen.

maar dan moet je wel meerdere meldingen gemaakt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door RricK op 29-04-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
RricK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:26:
Overigens brengt het ook nog voordelen met zich mee als je je klacht aanmeld. Je kan indien je dat wilt je abbonements geld wat je betaald voor het internet terug krijgen.

maar dan moet je wel meerdere meldingen gemaakt hebben.
thanks voor de tip, bij mij werkt het weer niet.. (utrecht) het is idd van korte duur die reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
semicon schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:34:
[...]

thanks voor de tip, bij mij werkt het weer niet.. (utrecht) het is idd van korte duur die reset
Ik ben vandaag en morgen in Amsterdam, ik zal eens kijken of ik daar ook zoveel problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Bij mij gaat het sinds gisteren wel weer goed en bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Niet online
Nou niet echt. Ik was woensdagavond / nacht in Den Haag en dat was echt prut. Gistermiddag had ik er in in Rotterdam ook weer last van, maar wel een stuk minder dan in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben gister van zwolle naar amsterdam reden met de trein, maar wat een drama, heb echt wel een half uur zonder verbinding gezeten (dus letterlijk "geen service") . Eenmaal in Amsterdam in de binnen stad ook tijd geen verbinding gehad. tot op het museumplein daar ging het wel weer goed. !

[ Voor 6% gewijzigd door Aapie op 01-05-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
alle netwerken hadden er last van met Queensday... echt een drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Plague schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:15:
[...]

Ik heb de laatste 2 weken exact hetzelfde probleem. Ik ben nog niet bij T-Mobile langs geweest. Ik heb alleen mn 3G uitgezet; op GPRS doet alles het namelijk wel.

Op koninginnenacht in utrecht (domplein) kon ik via het netwerk van T-Mobile zelfs geen smsjes verzenden. De smsjes die verzonden waren kwamen 1-1,5 uur later aan. Op zich te snappen (zelfde geval bij oud->nieuwjaar), maar het is gewoon jammer dat T-Mobile het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt 3G weer normaal sinds gistermiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Same here :) Lijkt of ze het opgelost hebben. Ik heb er tot nu toe ook geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Laatst online: 10-07 07:18
Ik heb sinds gisteravond ook geen internet ondanks ik 3g bereik heb. (zit plus minus 100 meter van de mast vandaan)

zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Waar precies??

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Laatst online: 10-07 07:18
nou gisteren en vanochtend in Arnhem en nu momenteel in Utrecht op werk.
Collega heeft ook een Iphone en daar werkt het wel goed. dus dacht dat het misschien bij sommigen het geval kon zijn.

Maar het is opgelost. op advies van t-mobile heb ik mijn netwerkinstellingen een reset gegeven en toen deed hij het weer. echt wazig maar goed, weten we het voor de volgende keer.
Pagina: 1