Toon posts:

Studentenlaptop

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een studentenlaptop voor volgend jaar, en ik heb enkele vragen...

1) Acer: ja, of liever niet? Wat zijn de meest kwalitatieve en/of beste prijs/kwaliteit merken? Zijn er merken waar ik zéker weg moet van blijven?
2) Hoe lees je uit de specs van een laptop of af of die al dan niet energiezuinig is? Welke invloed hebben sterke CPU, grafische kaart...? Welke merken/modellen (+-15", +- €600) zijn koplopers qua levensduur?
3) Aan de Apple fans (en haters): is een MacBook echt het extra geld waard, en ondervinden jullie veel compatabiliteitsproblemen? Ik vertel er bij dat ik de typische Windowsfratsen van m'n XP al jaren beu ben, en Vista - hoewel stabieler - bevalt me ook helemaal niet en frustreerde me reeds meermaals in de schamele uren die ik ermee bezig geweest ben.

EDIT: ik doe taal- & letterkunde; dus vooral voor schrijven en research maar ik ben wel een beetje een geek dus ik wil wel wat kunnen gamen(gameprestaties zouden toch minstens zo goed mogen zijn als m'n 3.5 jaar oude P4 3ghz 1gb ram 6800gt 256mb).

Dank bij voorbaat. En ja ik heb reeds rondgezocht, maar geen sluitende antwoorden gevonden... als u een post of topic weet waar antwoorden op deze vragen reeds gegeven zijn, gelieve geen pissige reactie te geven, maar gewoon de link naar de desbetreffende topic of post :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 01:20 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nee een letterlijk antwoord ergens vinden dat word lastig, maar zeker bijvoorbeeld ervaringen met acer etc. die kun je toch wel vinden mag ik hopen? En wat laptops met bepaalde specificaties aan stroom gebruiken ongeveer is zeker te vinden..

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Wat je ook doet koop een zakelijke laptop, wanneer je hem veel gaat meenemen. Ga ook maximaal voor 14,1", wanneer je portable wil zijn

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Macbook, scoor een witte. Redenen: beste accu, os, softwarepakket, build quality (materialen) etc.
Je hebt een compleet systeem waarmee je vele jaren vooruitkan. Hij is lekker licht en goed ontworpen, makkelijk mee te nemen en niet te groot (13.3) inch.

Nadelen: vendor lock in, hierna kan je nooit meer teruggaan naar een pc, en je zult je voortaan aan elke windows pc ergeren. Omdat osx haast vrij is van glitches gaan ze in de windows versies des te meer opvallen.

Je hebt imo windows totaal niet nodig. Dat is in tegenstelling tot wat windows fanaten vaak roepen: maar ze doelen op de spelletjes, osx heeft zogenaamd geen spellen.. Laat me je vertellen, dat is dikke onzin. Ga er dan maar vanuit dat andere argumenten van hun kant ook onzin zijn. :+

Msn webcam is niet lekker, zelfs msn in het algemeen werkt naar mijn idee niet optimaal. Webcam kan uiteraard wel perfect via skype. Office is er ook van MS op de mac. Voor andere programma's kan je het beste je collega's vragen, elke uni of school heeft genoeg mensen met een mac, zij zullen je kunnen zeggen of alle voor jullie specifieke programma's ook op de mac zijn.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Is Acer goed? Erm ja.. goede waar voor het geld. Vond de sony laptops vaak behoorlijk duurder voor dezelfde specificaties.

Nu ja studenten he, jammer dat je niet zegt WAT voor student. Want dat heeft wel duidelijk effect op je vereisten, multimedia studenten zullen een multimedia wellievende laptop nodig hebben. Terwijl als je talen doet het niet zo snel vereist is om zo een laptop te hebben.

Ik ben het eens met Exphy hier, de mooie multi media laptops met leuke GPU, mooie grote schermen etc zijn zwaar. Behoorlijk zwaar mijn laptop is verre van "forens vriendelijk" maar het is dan ook een Desktop vervangend model.

In jou geval zou ik kijken naar een licht model met een groot genoeg scherm [maar zeker niet te groot] en je hoeft echt geen 1Terabyte HDD te bezitten vandaag de dag. Kijk gewoon wat je echt nodig hebt niet wat je wilt!

En ja je keuze in opleiding maakt uit wat je nodig hebt.

There is no place like ::1

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
nu ik erover nadenk, in feite kan je met een acer van 399 ook alles doen wat je wil. Je zult geen autocad ofzo in de trein 4 uur lang moeten gebruiken, dus ik denk dat je met alles wel goed uitkomt. Alle laptops zijn btw na 499 hetzelfde, als je geen spellen of hele zware 3d programma's doet: ze zijn boven een bepaald systeemminimum allemaal even traag/snel. Ze hebben allemaal een webcam. Vaak ook allemaal zelfde capaciteit accu. Rest is denk ik puur wat jij mooi vind uitzien.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
1 advies koop een hp 6730S met t1600 voor 380. Lekker goedkoop, dualcore. Ten opzichte van single core celerons, klokt een dualcore celeron zich terug. Ik denk dat je makkelijk 3 uur kan halen met deze laptop. Verder is het een vrij compleet laptop met webcam, bluetooth en 2 gig geheugen.
Deze laptop zal ook wel stevig zijn, aangezien de 6730s een zakelijke serie is.

Als je een betere laptop wil, moet je voor deze MSI gaan: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00670339 veel waar voor je geld. p7350 25Watt processor, 10 wat zuiniger dan de T serie, pentium dualcore en celeron dualcore serie. En een dedicated videokaart, maar verwacht geen wonderen.

[ Voor 28% gewijzigd door karakedi op 27-04-2009 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
(ik doe taal- & letterkunde; dus vooral voor schrijven en research maar ik ben wel een beetje een geek dus ik wil wel wat kunnen gamen(gameprestaties zouden toch minstens zo goed mogen zijn als m'n 3.5 jaar oude P4 3ghz 1gb ram 6800gt 256mb).)

Die MSI lijkt idd wel interessant, alleen jammer dat er nog een besturingssysteem voor moet worden voorzien :/
GoldenSample schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:43:
nee een letterlijk antwoord ergens vinden dat word lastig, maar zeker bijvoorbeeld ervaringen met acer etc. die kun je toch wel vinden mag ik hopen? En wat laptops met bepaalde specificaties aan stroom gebruiken ongeveer is zeker te vinden..
Mja je ziet dan staan li-ion, lithium, 6-cell, 9-cell... Als leek heb je daar weinig boodschap aan. Ik neem aan, lithium=beste en meer cellen=beter ?

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Die MSi heeft wel een 16"scherm, lijkt me nogal groot voor school.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.