Probleem met static networking of NAT

Pagina: 1
Acties:

• I-am-crazy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02 22:43
Beste mede-forumleden,

Ik moet voor mijn stiefvader dus een hotspot maken, aangezien deze een hotel heeft en de gasten nu ongecontroleerd gebruik kunnen maken van internet.

Eerst even de bekabeling schetsen:

Van de Modem gaan we naar een switch, van de switch naar een pc (die als server moet gaan dienen) en van die pc naar een router (van sitecom (het typenummer heb ik atm niet bij de hand, is gewoon een simpel wireless-n routertje)).

We hebben het werkend dat we draadloos op de router kunnen inloggen en via daar internet kunnen krijgen.
Maar als we ons hotspot programma opzetten (antamedia hotspot) dan is het geneog dat er 1 gebruiker inlogt, en vanaf dan kan iedereen gewoon zonder in te loggen op de server op internet!

Hoe lossen we dit op?

met NAT aan werk alles
NAT uit werkt het niet

Dan kunnen we nog static networking instellen, dit hebben we al een paar keer geprobeert maar het mislukt telkens. Zit hierin het probleem? en wat de hops?

NAT en static networking samen werkt niet, het is 1 van de 2. Het kan ook zijn dat we in totaal de verkeerde richting aan het kijken zijn...

Alvast bedankt!!!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je sitecom doet NAT, dus al je wireless clients zien er voor je server uit als een en dezelfde computer. Je moet die sitecom gewoon in bridge mode zetten en je server alles af laten handelen in termen van dhcp, routing, access, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• I-am-crazy
dus in de firmware van de sitecom hem in bridge mode zetten. Als ik het goed begrijp moet ik dan voor de rest niets meer instellen (zoals die static routing).

In Bridge mode gebeurt er dus niets in de sitecom qua routering maar stuurt deze alles door, net zoals deze het ontvangt naar de pc.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Correct.

• I-am-crazy
dan ga ik dat asap eens proberen te doen!

alvast bedankt!!!

• I-am-crazy
het is dus een sitecom wl183.

Bij die instellingen van bridge kan ik kiezen voor;

MAC address If you want to bridge several networks together through the wireless
connection, you have to set this access point to “AP Bridge-Point to
Point mode”, “AP Bridge-Point to Multi-Point mode” or “AP Bridge-WDS
mode”. You have to enter the MAC addresses of the other access points

welk MAC adres bedoelen ze hiermee? die van de netwerkkaart waarmee de router in verbinding staat?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14
Je probeert nu een wireless bridge te maken, je zult echter aan de WAN-kant moeten bridgen. Wat je ook zou kunnen doen is DHCP uitschakelen op de Sitecom en de stekker van de server in de LAN-kant duwen.

Alhoewel ik de opzet waarschijnlijk zelf anders zou doen, die Sitecom is niet echt een geweldig apparaat en het kan veel simpeler met een eenvoudige Linksys WRT54G (bijvoorbeeld) in combinatie met DD-WRT of OPENWRT (alhoewel er meerdere combinaties mogelijk zijn). Daar zit al hotspot-software ingebakken en levert waarschijnlijk meer, betere, snellere en stabielere verbindingen op...

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
even heel verkeerd zitten lezen...... 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door vincedd op 27-04-2009 19:32 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Icey schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:51:
Wat je ook zou kunnen doen is DHCP uitschakelen op de Sitecom en de stekker van de server in de LAN-kant duwen.
Dat lijkt mij inderdaad het handigst. Dan is je Sitecom gewoon een access point. Waarom het een bridge zou moeten worden snap ik ook niet.

Edit: Hier op de site van antamedia doen ze het ook met een accespoint, maar dan met DHCP aan, wat blijkbaar ook werkt. Als je het zo doet zou je dus de stekker van de server in een LAN-poort van je router stoppen, en DHCP gewoon aan laten. Volgens de knowledge base op dezelfde site kun je DHCP echter ook door de server/hotspot laten afhandelen.

Edit2: @Hieronder. Ja je hebt gelijk. Mijn fout :X . Ik dacht dat een bridge verschillende netwerken met elkaar verbond, en dat een access point verschillende gebruikers met een netwerk verbond. Maar het apparaat is natuurlijk precies hetzelfde, alleen de manier waarop het gebruikt wordt verschilt.

[ Voor 52% gewijzigd door NATStudent op 27-04-2009 19:58 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een access point ís een bridge.

Pagina: 1