Toon posts:

[XP]Wireless Zero Conf maakt niet autom. verbinding met WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb vandaag mijn hele zondag vermeubelt aan het aansluiten van Ziggo Alles in Een bij een vriend van me (favoriete bezigheid..not), maar om nu te zeggen dat het ook lekker werkt, kan ik nou niet echt zeggen.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een draadloze Linksys WRT54G Router die ik direct op het Motorola modem heb aangesloten met een utp kabel. Deze utp kabel gaat in het `internet` slot aan de achterkant van de LinkSys router. Ik heb de router correct ingesteld (automatisch IP verkrijgen, niet static dus, en geen computernaam, dat hebben ze blijkbaar afgeschaft (staat op ziggo site)).
Het draadloos internet werkt ook naar behoren, evenals het bedraad netwerk. Ik heb gewoon (snel) internet...

Maar nu komt het: XP maakt niet automatisch verbinding met dit draadloos netwerk. Wel als je handmatig verbinding maakt heb je internet, anders niet. Als je dus de pc opstart wordt niet automatisch verbinding gemaakt met het draadloos netwerk.
De SSID en WPA key zijn dus correct ingesteld anders kreeg ik ook handmatig geen verbinding.

Ik heb ook 'powersave' uit staan ('Computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen') én er staat een vinkje bij 'Automatisch verbinding maken met draadloos netwerk indien binnen bereik', maar automatisch verbinding ho maar.

Ik ben echt aan het eind van mijn latijn, wie helpt mij uit de brand ?

Bvd !!

Verwijderd

De kans is groot dat er bij het installeren van je linksys wrt54g een programma is mee geïnstalleerd dat de draadloze verbindingen behandelt. Dit programma wordt dan eerder gebruikt dan het WZC. Kijk eens na ofdat het WZC je standaard-utility is om draadloze netwerken te behandelen. Zo niet, zet het WZC dan als default utility, misschien verhelpt dit je probleem.