Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installatie vanaf externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag!
Aangezien ik vandaag geen lege dvd heb liggen wil ik Windows 7 vanaf mijn externe harde schijf installeren.

Dit lukt niet aangezien bij het booten een streepje onderaan het scherm blijft knipperen. |:(

Even een korte uitleg:
Ik heb alle Windows 7 bestanden vanuit een ISO gekopieerd naar de externe harde schijf.
Ik heb een heleboel software en films op die externe harde schijf staan in een aparte map, en die kan ik niet zomaar overzetten, omdat dat simpel weg te veel is.

Iemand een oplossing??

Ik hoor het graag, Alvast bedankt!!!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Hoezo is dit nu weer dringend?

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik dit vandaag als het kan nog wil installeren, omdat ik er morgen een presentatie over heb.
Maar als je het te druk heb, laat dan de vraag aan je voorbij gaan. ;)

Verwijderd

Kijk even in je BIOS of de bootvolgorde goed staat, al lijkt me dit van wel (anders zou hij immers gewoon doorstarten via de HDD-installatie. Ik vermoed eigenlijk dat je niet zomaar de ISO kan extracten naar de externe HDD, maar dat je hem op een speciale manier erop moet zetten. Hoe weet ik niet precies, maar op google is er vast wel iets te vinden. :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dat zal inderdaad niet gaan, de hdd is niet bootable gemaakt door alleen de inhoud van de iso uit te pakken.
Genoeg how-to's te vinden die voor Vista werken; die zullen vast ook wel voor Windows 7 werken.

En anders installeer je hem toch in een VM als je dat voor een presentatie nodig hebt? (presentatie en dan op zondagavond nog beginnen en tot de conclusie komen dat je geen lege cd hebt vind ik overigens wel een vreemd verhaal en lijkt me meer op een smoes maar goed.)