Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300218

Topicstarter
Hallo allemaal !

Ik zou graag een oplossing zien voor het volgende.

Het gebeurd wel eens dat ik op bepaalde momenten even niet wil spreken met bepaalde personen uit mn vrienden/kennissen/professionele kring. Maar ik wil wel bereikbaar zijn voor andere personen uit die groep.
Voicemail staat bij mij uit, de personen die ik in bovenstaand gewenste geval dus niet wil spreken zouden dan de afwezigheidsmelding horen.

Ik bel momenteel op het KPN netwerk met een Sony Ericsson K800i, maar mn contract is verlopen en ik zou in principe op elk netwerk kunnen gaan bellen. Mn voorkeur gaat uit naar vodafone.
De enige manier om nu (tijdelijk) niet bereikbaar te zijn voor specifieke personen is door mn telefoon uit te schakelen. Wannneer ik hem dan weer inschakel krijg ik via SMS van KPN door wie me wanneer heeft geprobeerd te bereiken. Dit vind ik verre van ideaal.

Wat ik dus zou willen is de mogelijkheid om specifieke personen door te schakelen naar de afwezigheidsmelding zonder dat mn toestel uit staat. Ik wil wel kunnen zien wanneer deze personen me hebben gebeld, dat zou het toestel dus aan moeten geven.

Wat ik wel heb kunnen vinden is de optie onder gespreksbeheer 'gesprekken accepteren'. Alle gesprekken buiten een aangemaakte groep worden dan niet geacepteerd. Probleem is alleen dat mijn toestel dan niet doorschakeld naar de afwezigheidsmelding/voicemail; het toestel gedraagt zich alsof je iemand wegdrukt na twee maal overgaan. Dat is dus niet wenselijk.

Heeft iemand enig idee hoe dit (volgens mij veel voorkomende situatie, ook voor anderen) voor elkaar te krijgen ? Toestel-, netwerk- en/of softwaretips zijn zeer welkom. Ik kom er zelf niet helemaal uit.

Alvast bedankt !

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 300218 op 26-04-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik snap het niet zo goed ... is het de bedoeling dat je deze mensen ooit nog gaat terugbellen, of wil je ze gewoon nooit meer antwoord geven? Anders kan je ook gewoon hun nummer blokkeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je wilt diverse personen laten doorschakelen naar voicemail, terwijl je geen voicemail gebruikt. Daar gaat het al mis.

Je hebt of wel voicemail, of geen voicemail.

Ik denk dat je moet gaan zoeken naar een applicatie die dat voor je doet. Je hoeft niet persee door te schakelen (dat kost je alleenmaar geld), terwijl je het zelf kan afhandelen. Mits je de juiste software hebt dan.