Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Kan folder niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:22
Bij de installatie van een programma is iets mis gegaan, het heeft een folder aangemaakt met een heel aantal subfolders die ik niet meer verwijderd krijg. Bij het verwijderen van de hoofdfolder krijg ik steeds de foutmelding; 'The filename you specified is not valid or too long. Specify a different filename'.

Het verbergen van bestanden en folders heb uitgezet in de folderopties, ook heb ik het 'alleen lezen' attribuut afgezet voor de hoofd-en subfolders maar het verwijderen lukt nog steeds niet.

Onder DOS de folder verwijderen dmv het commando "rd /s /q" lukt ook niet en als laatste redmiddel heb ik ook het programma unlocker geinstalleerd om de folder te verwijderen maar zelfs dat blijkt niet te werken.

Is er dan geen mogelijkheid om deze folder met al zijn subfolders te verwijderen ?

Verwijderd

Starten vanaf een Live CD en daarmee deleten wil nog wel eens helpen.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32
knoppix cdtje booten?

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ben je ingelogd als administrator? En check de partitie eerst eens met chkdsk... (chkdsk x: /f)
Als je dit op je bootschijf probeert, zul je moeten rebooten. Succes!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer de folder(s) te renamen naar een kortere naam.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:22
ZeRoC00L schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:26:
Probeer de folder(s) te renamen naar een kortere naam.
Het hernoemen van alle subfolders wil ik liever niet aan beginnen, ik heb geen idee hoeveel subfolders er in totaal zijn ik ben tot de 20ste geraakt en heb het toen opgeven. Als ik al die (honderden?) subfolders moet beginnen hernoemen ben ik morgen nog niet klaar denk ik.

Ik ben wel degelijk ingelogd als administrator en het lijkt mij niet dat die probleem iets heeft te maken met een diskerror, imo heeft een checkdsk dan ook niet veel nut. Ik denk dat probleem meer te maken heeft met feit dat windows nogal moeilijk wil doen met pathnamen die langer zijn als 256 chars.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Probeer deze batchfile in de folder:

Functionaliteit: Herbenoem alle folders naar korte namen (1, 2, 3 etc. etc.). En dan van die folders alle folders die daar in zitten naar korte namen (1, 2, 3, 4).

Dus:
abababababa -> 1
adhasdasdasa -> 2
asafsdfsdfsd -> 3
etc.
abababababa\sdjkhgsdkjg -> 1\1
abababababa\sdjkhgg -> 1\2
abababababa\asffsadsdjkhgsdkjg -> 1\3
etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
@ECHO OFF

Call :Loop
Call :Loop2
goto End

:Loop
  SET /A NUM=0
  FOR /D %%a in (*.*) do call :Renameit "%%a"
  goto :EOF

:Loop2
  FOR /D %%a in (*.*) do call :Renameit2 "%%a"

:Renameit
  SET /A NUM=%NUM%+1
  ren %1 %NUM%

:Renameit2
  CD %1
  call :Loop
  CD ..

:End

Zorg wel dat je in de goede folder staat!!!!!! Anders wordt je hele filesystem verneukt als je hem ergens anders opstart.

[ Voor 26% gewijzigd door Wim-Bart op 27-04-2009 01:35 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Een DOS command prompt opstarten en daar del * invoeren bij die map.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog simpeler:
robocopy gebruiken, maar dan met een lege source als bron en de te verwijderen folder als replicatietarget.

Aangezien robocopy met padnamen >260 geen moeite heeft...

code:
1
robocopy "d:\dummyfolder" "c:\program files\brakkefolder" /mir /l /nfl /log:D:\logfile.txt /r:1 /w:1

Als je in de logfile kunt zien dat je de juiste folder hebt, even de /l switch verwijderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Recent dit probleem ook gehad. Toen verholpen met een programma op volgende website dldelinv

Let wel, hiermee ga je de map(-pen) definitief verwijderen en kun je ze nadien niet meer terughalen.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Pagina: 1