Acess point +switch

Pagina: 1
Acties:

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 23:21
hi,

Ik heb nu een modem met hier een switch aan, voor 2 vaste pc's.
Ik heb dan 2 externe ip adressen.
Weet iemand of het mogelijk is om een access point te plaatsen achter mijn switch?
ik heb nog een wireless access point liggen, (geen router)
Kan ik dan draadloos op mijn laptop terwijl mijn 2 vaste pcs aanstaan?
Ik betaal maar voor 2 pcs internet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moeilijk te zeggen als je zo weinig informatie geeft, maar wat let je het uit te proberen? Ik vraag me trouwens af of je wel twee aparte externe IP-adressen hebt.

Geef maar eens uitdraaien van ipconfig/all, en vervang de laatste set cijfers door XXX.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• denwilly
het probleem is dat mijn digicorder (digitale tv in belgie) . hier op is aangesloten.
Een hierbij is het verplicht om een extern ip te hebben.
Mijn pc en digi hebben beide een ander ip.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

denwilly schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:13:
het probleem is dat mijn digicorder (digitale tv in belgie) . hier op is aangesloten.
Een hierbij is het verplicht om een extern ip te hebben.
Mijn pc en digi hebben beide een ander ip.
Dan nog is het eerst nodig om wat specifieker te zijn, je netwerk te schetsen, merk+type nummers te noemen en die uitdraaien van ipconfig. En probeer het gewoon uit, niet geschoten is altijd mis.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• denwilly
modem -- switch

1ste poort ) powerlan ---- digicorder
2de poort ) pc

Waar kan ik een access point zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door denwilly op 26-04-2009 20:19 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

denwilly schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:18:
modem -- switch

1ste poort ) powerlan ---- digicorder
2de poort ) pc

Waar kan ik een access point zetten?
Weet je zeker dat het een switch is? Geef nu svp de merken en typenummers, en die uitdraaien waar ik om vroeg. Liever teveel dan helemaal geen informatie.

En je mag echt wel iets zelf proberen :)

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
het beste wat je kan doen (in mijn ogen toch) is:

modem - switch - router (al dan niet draadloos) - PC's
I
digicorder

Verwijderd

Modem --> Switch --> Access Point.
                            --> Powerlan --> Digicorder
                            --> PC

PC mag ook achter 2de powerlan of achter access point gezet worden. Je digicorder mag niet achter het access point, want dit is bedoeld voor (beveiligd, veronderstel ik) draadloos netwerk en je digicorder kan hier niet met overweg.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 02:00 ]

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Hij betaald maar voor 2 ip's dus als hij de acces point zo gaat aansluiten gaat het niet gaan.
Je moet jezelf een router aanschaffen, al dan niet draadloos. Die hang je bij aan je switch en aan die router hang je je computer en eventueel ook je acces point.

Dus zo:

Modem-->Switch-->Digicorder
-->Router
-->PC
-->AP

Waardoor je isp (telenet) niet meer dan 2 ip's zal detecteren, en het is ook veilig omdat de pc's die aan de router zijn aangesloten niet direct toegankelijk zijn vanaf het internet.

[ Voor 71% gewijzigd door eXop op 27-04-2009 09:14 ]

exop.io

Verwijderd

eXop schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:07:
Hij betaald maar voor 2 ip's dus als hij de acces point zo gaat aansluiten gaat het niet gaan.
Je moet jezelf een router aanschaffen, al dan niet draadloos. Die hang je bij aan je switch en aan die router hang je je computer en eventueel ook je acces point.

Dus zo:

Modem-->Switch-->Digicorder
-->Router
-->PC
-->AP

Waardoor je isp (telenet) niet meer dan 2 ip's zal detecteren, en het is ook veilig omdat de pc's die aan de router zijn aangesloten niet direct toegankelijk zijn vanaf het internet.
Juist, had ik overgekeken. Maar hoe werkt dit precies dan? Hij mag maar 2 externe ip adressen hebben, maar dankzij de router kunnen er bv. 5 pc's aan het internet worden gehangen. Hoe gaat dit in zijn werk? (digitaal gesproken dan)
Pagina: 1