Beste tweakers,
Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen maar ook voor MSN / Office / Internet. Hierdoor staat mijn pc dus de hele dag aan (behalve als ik op school ben)
Nu vind ik dat de componenten erg warm worden, ook tijdens "idle mode"
Ik voeg even de temperaturen toe die speedfan meet . Deze waarden zijn na 2 uur "idle" (msn, office, internet)
*GPU: 56C
*Core1: 48C
*Core2: 48C
*Core3: 48C
*Core4: 48C
Speedfan
Deze computer bestaat uit de volgende componenten:
Case: NZXT HU001 (Link naar Case)
Moederbord: gigabyte ( ben even het model vergeten)
CPU: Q6600 (2.4Ghz, stock speed)
CPU Fan: Zalman CNPS 8000
Geheugen: 2*2gb (800Mhz, Stock speed)
Grafische kaart: Nvidia XFX 8800GTS (640MB)
Verder 2 Harde schijven ( 1Tb & 500Gb )
1 DVD Lezer / Brander
Ik weet dat de temperaturen niet schrikbarend zijn maar ik vind het wel raar dat de CPU met deze koeler op stock speeds zo warm word. Nu denk ik zelf dat de warmte niet goed de kast uitgevoerd word waardoor de CPU koeler "warme lucht" naar de CPU blaast. Aangezien mijn GPU best warm word in idle mode. Denk ik dat de warme lucht hiervandaan komt.
Na enig google werk ben ik terecht gekomen op fans die een PCI-E slot gebruiken. ( Adda 0412HBG10 )
Heeft iemand hier op tweakers ervaring met dit soort fans ?.
Ik wil dit soort fans gebruiken omdat er geen plaats meer is voor een gewone standaard fan. En aangezien deze fans gemaakt zijn voor de GPU te koelen lijken mij deze ideaal.
Hoop wat van jullie te horen.
Alvast bedankt voor de informatie.
Glenn Abraas
Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen maar ook voor MSN / Office / Internet. Hierdoor staat mijn pc dus de hele dag aan (behalve als ik op school ben)
Nu vind ik dat de componenten erg warm worden, ook tijdens "idle mode"
Ik voeg even de temperaturen toe die speedfan meet . Deze waarden zijn na 2 uur "idle" (msn, office, internet)
*GPU: 56C
*Core1: 48C
*Core2: 48C
*Core3: 48C
*Core4: 48C
Speedfan
Deze computer bestaat uit de volgende componenten:
Case: NZXT HU001 (Link naar Case)
Moederbord: gigabyte ( ben even het model vergeten)
CPU: Q6600 (2.4Ghz, stock speed)
CPU Fan: Zalman CNPS 8000
Geheugen: 2*2gb (800Mhz, Stock speed)
Grafische kaart: Nvidia XFX 8800GTS (640MB)
Verder 2 Harde schijven ( 1Tb & 500Gb )
1 DVD Lezer / Brander
Ik weet dat de temperaturen niet schrikbarend zijn maar ik vind het wel raar dat de CPU met deze koeler op stock speeds zo warm word. Nu denk ik zelf dat de warmte niet goed de kast uitgevoerd word waardoor de CPU koeler "warme lucht" naar de CPU blaast. Aangezien mijn GPU best warm word in idle mode. Denk ik dat de warme lucht hiervandaan komt.
Na enig google werk ben ik terecht gekomen op fans die een PCI-E slot gebruiken. ( Adda 0412HBG10 )
Heeft iemand hier op tweakers ervaring met dit soort fans ?.
Ik wil dit soort fans gebruiken omdat er geen plaats meer is voor een gewone standaard fan. En aangezien deze fans gemaakt zijn voor de GPU te koelen lijken mij deze ideaal.
Hoop wat van jullie te horen.
Alvast bedankt voor de informatie.
Glenn Abraas
[ Voor 3% gewijzigd door nzxtquad op 26-04-2009 20:06 ]