Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 15:30

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Ik zit dus met een probleem, ik probeer nu een tijdje een video siteop te zetten en moet zeggen dat dit ook aardig lukt. Het probleem alleen is dat ik vaak het idee hebt dat mensen gebruik maken van mijn content. Ik wil hier dus eigenlijk ook een logo aan toevoegen.

Nu zijn er volgens mij 2 manieren:

1. Het logo in de player zetten
2. Het logo in de video (.flv) zelf

Als ik methode 1 toepas kan ik alsnog de video op een andere site tonen zonder logo. Ik zoek dus eigenlijk een manier om op een snelle manierhet logo aan mijn video toe te voegen (volgens methode 2). Ik denk dat de mensen bij dumpert.nl hier echt wel een tool voor gebruikt.

Iemand enig idee of hier een snelle manier voor is?

sorry voor het onduidelijke verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 11:56

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik weet niet wat voor video's je op je site wilt zetten maar als het je eigen video's zijn kun je er toch best meteen een logo overheen zetten tijdens het renderen?

EDIT: O, ik neem aan dat de website uit je sig je filmpjes site is. Dan weet ik helaas geen snelle manier om een watermerk toe te voegen.

[ Voor 30% gewijzigd door i7x op 26-04-2009 19:49 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
i7x schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:48:
Ik weet niet wat voor video's je op je site wilt zetten maar als het je eigen video's zijn kun je er toch best meteen een logo overheen zetten tijdens het renderen?

EDIT: O, ik neem aan dat de website uit je sig je filmpjes site is. Dan weet ik helaas geen snelle manier om een watermerk toe te voegen.
Het gaat idd om de website in me sig, dus niet zelf gemaakte content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja als je iets in het filmpje wil zetten moet je het gaan hercoderen, dat is niet snel. En aan te raden om dit op een aparte server te doen.

Wil je wel snel resultaat tonen dan zou je ervoor kunnen kiezen om het filmpje zolang het in de encoding queue staat te tonen met het logo in de player, is de encoding gedaan dan omswappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

lasharor schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:22:
Als ik methode 1 toepas kan ik alsnog de video op een andere site tonen zonder logo. Ik zoek dus eigenlijk een manier om op een snelle manierhet logo aan mijn video toe te voegen (volgens methode 2). Ik denk dat de mensen bij dumpert.nl hier echt wel een tool voor gebruikt.
Heb je zelf al iets gevonden van de tool die dumpert gebruikt?
En waarom share jij zonder bronvermelding filmpjes van anderen maar wil jij wel dat anderen weer jou als bron vermelden? :)
Zo te horen zijn het niet 'jouw filmpjes' dus lijkt het me logisch dat ze zonder jouw permissie ook door anderen gebruikt mogen worden, daarbij hoef jij niet genoemd te worden.

Ik vind dat je toch nog wat meer onderzoek moet doen naar de manieren waarop je een .flv kunt editten - kan dat niet, dan zul je je moeten afvragen of het wel de bedoeling is dat jij al die filmpjes gaat watermerken.

Google naar flv en watermerk

Overigens heb je de suggestie gedaan om dit topic naar Fotoworkflow te verplaatsen, dat vind ik geen geschikt forum - het gaat daar puur over pictures, niet over motion pictures. De edittingtools daarvoor zijn heel anders, ik vermoed dat zij je vraag niet kunnen beantwoorden. In GFX zijn we er beter in thuis, maar verwacht van ons geen wonderen.

Je moet een hoop zelf doen en als je dingen over het hoofd dreigt te zien zijn wij er om je te hulp te schieten! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 21:48
Hij zou nog naar het subforum 'Video en Film' (uit m'n hoofd) kunnen gaan :) . Maar ik ben het eens met Dark Blue, ga niet te snel je watermerk toevoegen. Als je het perse wilt doen, doe het dan in de speler (zoals YouTube doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sinds wanneer hebben we hier een forum over video en film? :?

(of bedoelde je misschien dit topic? Waaruit de spam nog steeds niet verwijderd is :'))

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:13
Nee, ik denk dat hij dit forum bedoelt:
Film & Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dumpert plaatst hun logo met FFmpeg volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Lekker JW player gebruiken en daar je logo in zetten en vervolgens via de embed plugin je video's delen waardoor het logo ook meegenomen wordt op andere sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Ik denk na deze reacties idd dat het toevoegen van het logo aan de player zelf een betere optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 21:48
Knopsje schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:29:
Nee, ik denk dat hij dit forum bedoelt:
Film & Video
Die inderdaad :) .

Voordeel van een logo in de player is dat hij altijd en overal hetzelfde is. Ook bij 720p filmpjes is het logo even groot als bij SD filmpjes.
Pagina: 1