Ik heb nu al bijna een jaar lang een mankement in mijn xbox, de anti aliasing lijkt namelijk niet goed te functioneren. Zo zie je duidelijk kartelige randjes en zeker in de verte zien dingen er hierdoor er lelijk uit (doordat het object dan namelijk kleiner word komen de randen dichter bij elkaar en hierdoor wordt het vaak een onduidelijk lelijk ding). Ik heb dit verschijnsel ook bij vrienden met een xbox gezien maar vaak viel het hen niet op, totdat ik ze er op wees tenminste. Ook is het in sommige games bijna niet te zien, maar ik Halo bijvoorbeeld wel. Ik zag bij een vriend het zelfs als het ware omschakelen van mooi naar lelijk terwijl we aan het spelen waren.
Ik heb mijn xbox al meerdere keren opgestuurd maar ik krijg hem steeds weer met dit probleem terug, waarschijnlijk omdat je het lang niet altijd ziet. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat de xbox warmte problemen heeft, en dat microsoft hierdoor maar een slechte oplossing heeft bedacht; het deels uitschakelen van de anti alliasing. Ik denk dit doordat het na ongeveer 3 uur achter elkaar te hebben gespeeld bij die vriend, met een dus warme xbox, opeens veranderde. Maar volgens mij heeft microsoft maar bedacht om het dan maar deels uit te laten ook al is hij weer afgekoelt of zelfs opnieuw opgestart. Dit is uiteraard slechts een theorie maar meer kan ik niet bedenken.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit weer goed kan krijgen...
Ik heb mijn xbox al meerdere keren opgestuurd maar ik krijg hem steeds weer met dit probleem terug, waarschijnlijk omdat je het lang niet altijd ziet. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat de xbox warmte problemen heeft, en dat microsoft hierdoor maar een slechte oplossing heeft bedacht; het deels uitschakelen van de anti alliasing. Ik denk dit doordat het na ongeveer 3 uur achter elkaar te hebben gespeeld bij die vriend, met een dus warme xbox, opeens veranderde. Maar volgens mij heeft microsoft maar bedacht om het dan maar deels uit te laten ook al is hij weer afgekoelt of zelfs opnieuw opgestart. Dit is uiteraard slechts een theorie maar meer kan ik niet bedenken.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit weer goed kan krijgen...