Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox anti aliasing lijkt niet meer te werken

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb nu al bijna een jaar lang een mankement in mijn xbox, de anti aliasing lijkt namelijk niet goed te functioneren. Zo zie je duidelijk kartelige randjes en zeker in de verte zien dingen er hierdoor er lelijk uit (doordat het object dan namelijk kleiner word komen de randen dichter bij elkaar en hierdoor wordt het vaak een onduidelijk lelijk ding). Ik heb dit verschijnsel ook bij vrienden met een xbox gezien maar vaak viel het hen niet op, totdat ik ze er op wees tenminste. Ook is het in sommige games bijna niet te zien, maar ik Halo bijvoorbeeld wel. Ik zag bij een vriend het zelfs als het ware omschakelen van mooi naar lelijk terwijl we aan het spelen waren.

Ik heb mijn xbox al meerdere keren opgestuurd maar ik krijg hem steeds weer met dit probleem terug, waarschijnlijk omdat je het lang niet altijd ziet. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat de xbox warmte problemen heeft, en dat microsoft hierdoor maar een slechte oplossing heeft bedacht; het deels uitschakelen van de anti alliasing. Ik denk dit doordat het na ongeveer 3 uur achter elkaar te hebben gespeeld bij die vriend, met een dus warme xbox, opeens veranderde. Maar volgens mij heeft microsoft maar bedacht om het dan maar deels uit te laten ook al is hij weer afgekoelt of zelfs opnieuw opgestart. Dit is uiteraard slechts een theorie maar meer kan ik niet bedenken.

Nu vraag ik mij af hoe ik dit weer goed kan krijgen...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Volgens mij werkt bij mij AA totaal niet. Gewoon vanaf de eerste seconde niet.
Was het niet zo dat AA alleen werkt op 1080p?
Ik heb hem namelijk op 1360*768 staan en vind alles gewoon kartelig.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 26-04-2009 19:21 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb je dit altijd al gehad, of is het iets dat vanaf een bepaald moment begon? want het komt over alsof je gewoon niet tevreden bent met de AA van de Xbox.

• huub8
Nee, in het begin had ik het niet. Mijn xbox is aangesloten op een full hd tv en ik heb het nog steeds op 1080P en alle andere resoluties.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sinds wanneer is een Xbox een compleet systeem of laptop... -> Move naar HSA

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:08
Nu ik dit zo lees, heb ik dit ook wel meegemaakt. Ik had ook aardig wat uurtjes in zitten en toen begon de AA echt slechter te worden... maar ik dacht dat ik weer scheel was en ging gewoon verder spelen. Maar dit gebeurt niet altijd :/ raar.

edit: Ik game op een 26 inch 1080p HD TV

[ Voor 8% gewijzigd door FireBladeX op 26-04-2009 20:26 ]

• huub8
Helaas gaat het bij mij niet meer weg, ik zal eens kijken of ik er wat foto's van kan maken.

[ Voor 41% gewijzigd door huub8 op 26-04-2009 20:21 ]

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Jullie xboxen zijn defect, hier is alles perfect hoor.
Dit komt omdat MS als eis heeft gesteld dat alle games minimaal 4 keer AA moeten ondersteunen.
Tenzij het demo's betreft, zou er dus gewoon minimaal 4x AA moeten zijn.

Ik kan de originele pers statement niet vinden, maar hier staat het ook:
http://www.nforcershq.com...on-with-4x-anti-aliasing/

Waarschijnlijk is dus of de xbox defect, of er is iets met je televisie.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heb effe getest.
Midnight Club LA

Op zowel 720p 1360*768 als 1080p geen AA
Dat zie ik omdat mijn motorkap en de lijnen op de weg gewoon gekarteld zijn. Geen vloeiende lijn. Rest van beel is ook gekarteld. Zelfs het boot logo van de 360 is gekarteld.

Heb een HD Ready 32 inch scherm. 1360*768 is het scherpste maar dat AA afwezig is is hier het duidelijkst.

Dat de tv niet goed is is onzin want die heeft niks met de AA van de xbox te maken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik kan me niet voorstellen dat de grafische verwerking van AA defect zou zijn, het is niet een aparte chip die dat regelt ofzo.

• huub8
Nee, dat dacht ik ook al. Daarom heb ik ook het idee dat deze uitgeschakeld is, of mischien zelfs wel een software probleem ofzo...

[ Voor 24% gewijzigd door huub8 op 26-04-2009 22:13 ]

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:03

ikt

Misschien dat je xbox detecteerd dat die vanbinnen wordt gebakken en automatisch de meest veeleisende opties uitschakelt die niet direct zichtbaar zijn.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

De eerste seconden zeker? Dat ding heeft de tijd nog niet eens gehad om warm te worden.

Verwijderd

kan je niet even een foto maken , met wat je nou precies bedoeld , de nieuwe xbox van mij heeft ook nogal wat randjes af en toe, + niet te vergeten dat het ding van tijd tot tijd de framerate ontzettend inkakt , en schokt

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Maar dan zou het bijvoorbeeld (puur theoretisch) wel een kapotte temperatuursensor kunnen zijn.

In elk geval, bij een xbox is er weinig te tweaken: laten maken die handel.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
De anti aliasing word volgens mij afgeregeld door een embedded dram, het kan zijn dat die defect is geraakt en dat de spellen wel gewoon blijven werken.

Toch maar opsturen naar Microsoft.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25gdyjs.jpg

Heb nog meer voorbeelden. Als je die wil zien moet je maar effe roepen.
Kan xbox niet trugsturen. Is geflashed En garantie is inmiddels al verlopen.

• huub8
Ik kan hem gelukkig nog wel terug sturen, maar dit heb ik al een aantal keren gedaan. Steeds wel geprobeerd uit te leggen wat er nou mis was maar helaas snappen die mensen daar er geen fuck van. Dus ik heb hem dan ook elke keer weer in dezelfde staat terug gekregen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je al gekeken wat de native resolutie is van je scherm, en heb je je Xbox daar ook op ingesteld? Als je scherm een vreemde native resolutie heeft die niet door de Xbox ondersteund wordt, dan kan je ook zulke effecten krijgen. Als Xbox niet op de native resolutie ingesteld staat van je scherm, dan zal AA ook nooit goed tot zijn recht komen. Je scherm moet dan namelijk pixels er bij verzinnen of weg laten.
Ik heb zelf ook een Xbox 360, en zal als ik vanavond thuis ben er even naar kijken. Het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen dat AA niet of slecht zou werken. Screenshot lijkt uit GTA IV te komen? Dan zal ik die ook proberen. Van GTA IV vond ik de beeldkwaliteit sowieso al bagger om heel eerlijk te zijn...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Staat op Native resolutie en screenshot komt uit Midnight Club LA

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 27-04-2009 14:21 ]

Verwijderd

beowulfx schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:21:
De anti aliasing word volgens mij afgeregeld door een embedded dram, het kan zijn dat die defect is geraakt en dat de spellen wel gewoon blijven werken.

Toch maar opsturen naar Microsoft.
Haha, nee. Die RAM wordt ook gewoon gebruikt als buffer om te renderen, zonder die dram krijg je echt geen beeld uit je XBox.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8470/sdc10076c.jpg

zo ziet het erbij mij uit

1080i
via hdmi aangesloten

• huub8
Ik gebruik een full hd samsung scherm, hetzelfde scherm als redelijk recent nog werd gebruik voor een grote halo wedstrijd. Dus het scherm moet goed zijn, verder zag ik het dus ook gewoon bij een vriend veranderen tijdens het spelen, dus het hoeft echt niet zo te zijn.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nog een screen waar duidelijk te zien is dat AA afwezig is:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dpemc5.jpg

Verwijderd

Kijk eens of het contrast van je tv hoog staat, dit kan namelijk je beeld totaal kapotmaken door de overdreven scherpte. Als ik het contrast op mijn tv op 100 zet krijg ik ook dergelijke beelden (vooral bij tekst is dit imo zeer goed zichtbaar).

en @ Faust: dat was eerst de bedoeling, die opgelegde AA, maar dit wordt in de praktijk echt niet vaak gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 17:12 ]

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:42:
[...]

Haha, nee. Die RAM wordt ook gewoon gebruikt als buffer om te renderen, zonder die dram krijg je echt geen beeld uit je XBox.
Hoe weet je dat je dan geen beeld krijgt, zelf getest?.
Ik weet alleen dat die dram er puur inzit voor de antialiasing en niet voor het renderen van ander FX.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:11:
Kijk eens of het contrast van je tv hoog staat, dit kan namelijk je beeld totaal kapotmaken door de overdreven scherpte. Als ik het contrast op mijn tv op 100 zet krijg ik ook dergelijke beelden (vooral bij tekst is dit imo zeer goed zichtbaar).

en @ Faust: dat was eerst de bedoeling, die opgelegde AA, maar dit wordt in de praktijk echt niet vaak gebruikt.
Tv staat zo ingesteld dat deze het meest realistische beeld laat zien.
Scherpte staat vrij laag en contrast ook een eind terug.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59
Ehm sorry maar zo zien de beelden er al uit sinds de xbox360 uit is, ik heb nog geen enkele xbox gezien die dit niet had?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik had wel eens gehad dat vlak voordat ik RROD's kreeg de kleurendiepte naar 8 bit ging... Dat zag er lekker oldschool uit zeg :)

www.nintendocasemods.com

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

HSA -> SPV.

And I'm the only one and I walk alone.

• huub8
volgens mij licht het niet aan het contras, je ziet het ook voornamelijk als je beweegt en die karteltjes dus de hele tijd veranderen, in halo als je bijvoorbeeld in forge van hoog naar beneden kijkt en je alle randjes van de objecte kunt zien en dan je heen en weer verplaatst zie je het meteen. Echt heel erg lelijk en zeker niet de bedoeling.

• Faust
selective MSAA?

• Faust
*kick*
heeft de xbox inmiddels de beloofde minimaal 720p en 4x AA ? :D

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Klinkt als frauderen en dat soort adviezen zien we liever niet op het forum.

[ Voor 78% gewijzigd door PromoX op 25-05-2009 15:22 ]

Pagina: 1