Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] powercfg lijkt verdwenen, kan niet hibernaten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelope dinsdag Wizcon geinstalleert. Dit is een software pakket om Scada applicaties mee te ontwerpen. Had wat problemen met het installeren, Wiz Scheduler ofzo wou hij niet goed installeren. Dus bij aangepaste installatie vinkte ik die uit, daarna kon ik het zonder problemen installeren.

Echter wat gebeurde er toen. Einde van de les wou ik me laptop in slaapstand zetten, echter die was plots verdwenen. Dus ik dacht, start hem wel even opnieuw op, zal hij er vast wel weer staan (blijft vista...)
Toen ik dat had gedaan kwam ik er achter dat het niet had geholpen.
Nog gegoogle't wat het probleem kon zijn, 2 mogelijke oplossingen:
-videokaart driver opnieuw installeren (vond het beetje raar, maar toch gedaan)
-command prompt als admin, dan ''powercfg -h ON'' of ''powercfg hibernate ON'' als commando geven.
Beide opties mochten niet baten...
Kreeg bij command prompt de volgende foutmelding: powercfg wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Dus ik trek hier zelf de conclusie uit dat de applicatie van ''powercfg'' verdwenen is.
Oorzaak is bekend, echter hoe het is gebeurt is mij een raadsel.
Vriend van me heeft precies het zelfde probleem met zelfde symptomen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!

Mvg,
Luuk v.d. Gun

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor versie van Vista heb je? Heb je al handmatig gezocht naar powercfg (niet de n erin getypt toevallig)?

Draai je je cmd prompt zeker weten in Elevated mode (als admin)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:52:
Wat voor versie van Vista heb je? Heb je al handmatig gezocht naar powercfg (niet de n erin getypt toevallig)?

Draai je je cmd prompt zeker weten in Elevated mode (als admin)?
Ik heb Vista home premium dacht ik, zat standaard bij een HP DV-5 1160ED
Heb eerst wel handmatig gezocht, kan alleen een C++ bestandje vinden dat zich gelijk weer verbergt.
Als ik dan nog me computer een keer opnieuw opstart dan is het precies het zelfde..

ik log standaard in als administrator bij command prompt omdat ik wel eens in C++ werk met school.
staat er ook bij, heb net nog gecheckt.

zonet even dat C++ bestandje opgezocht, stond bij c:/windows/system32
daarbij geeft hij nog een foutmelding als ik vanaf die locatie de command van ''powercfg hibernate on'' geef.
namelijk het volgende:

''sluimerstand inschakelen is mislukt, fout: de aanvraag wordt niet ondersteund.

De volgende items verhinderen het inschakelen van de sluimerstand op de computer.

Er zijn één of meer verouderde stuurprogramma's geïnstalleerd:
hardlock

ik weet niet wat ik daar mee aan moet?
het wizcon pakket heb ik al weer verwijdert en een ander Scada pakket van Omron geinstalleert.
dit pakket geeft geen errors of klachten bij vista.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het bestand staat er dus wel, maar je path (zoekpad) is niet goed ingesteld. Bij mij is het als admin:
C:\Windows\system32>echo %PATH%
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Program 
Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static

Maar het is dus een verouderde / brakke driver. Volgens mij is Hardlock een Dongle-driver. Check dus even voor je dongles of er een update beschikbaar is.

Ik pas even de topictitel aan trouwens, zodat het duidelijk is dat het over Vista gaat. (Zie ook alle andere topictitels in dit subforum). Ook vul ik de titel meteen wat aan met wat extra info (was: 'powercfg verdwenen'). Welkom trouwens!

[edit]
Die ATI regel in het pad is voor een ander natuurlijk waarschijnlijk niet relevant. Dan is C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem zat.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2009 20:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:29:
Het bestand staat er dus wel, maar je path (zoekpad) is niet goed ingesteld. Bij mij is het als admin:
C:\Windows\system32>echo %PATH%
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Program 
Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static

Maar het is dus een verouderde / brakke driver. Volgens mij is Hardlock een Dongle-driver. Check dus even voor je dongles of er een update beschikbaar is.
Ik vond op het internet ook inderdaad dat het voor een stick is. Echter dat is toch vrij appart, want ik heb helemaal geen dongle dinges of wat dan ook. Alleen een standaard usb-stick die ik voor wat word bestandjes en dergelijke gebruik. Of heeft die ook al bep. drivers daar voor nodig?

Heb al even gekeken als je dat .sys bestand verwijdert, heeft verder geen effect op het slaapstand probleem.
Toen ik het bestandje had verwijdert bleef hij de zelfde foutcode geven ondanks dat het bestand weg was.
Echter als ik naar het bestand ging zoeken, dacht de PC nog wel dat hij er was, maar als je hem wilt openen meld hij dat hij er toch weer niet is...

Thnx voor de welkom O-)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Eeuhm, je wilt een driver (of service of programma) nooit met simpelweg delete verwijderen :X

Voor een gewone USB-stick zijn wel (standaard al geinstalleerde) drivers nodfig, maar niet deze. Google suggereert (o.a. http://www.rocscience.com/support/hardlockanswers.asp) dat de driver via configscherm -> Programa's is te verwijderen. En services kan je natuurlijk ook als test uitschakelen zonder te verwijderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
oh dan heb ik dat misschien niet zo heel slim aangepakt..
wanneer ik bij configuratiescherm hardlock wil verwijderen (staat er nog wel), geeft hij de error dat hij het volgende bestand niet kan vinden:
install.log

heb het .sys bestand van hardlock nog wel, echter waar moet ik die plaatsen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Geen idee, dat staat vast in install.log :P

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:53:
Geen idee, dat staat vast in install.log :P
hmm dat is lekker...
vista kan dat bestandje niet vinden, terwijl ik daar nooit aan heb gezeten
is er nog een andere manier om dat ''niet meer bestaande'' hardlock dinges te verwijderen?
heb geprobeerd om wizcon opnieuw te installeren, echter dan kan ik hardlock nogsteeds niet verwijderen.. (na de re-boot natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee om Hardlock te verwijderen? zodat mijn windows hem niet meer ziet.
Pagina: 1