Ik heb afgelope dinsdag Wizcon geinstalleert. Dit is een software pakket om Scada applicaties mee te ontwerpen. Had wat problemen met het installeren, Wiz Scheduler ofzo wou hij niet goed installeren. Dus bij aangepaste installatie vinkte ik die uit, daarna kon ik het zonder problemen installeren.
Echter wat gebeurde er toen. Einde van de les wou ik me laptop in slaapstand zetten, echter die was plots verdwenen. Dus ik dacht, start hem wel even opnieuw op, zal hij er vast wel weer staan (blijft vista...)
Toen ik dat had gedaan kwam ik er achter dat het niet had geholpen.
Nog gegoogle't wat het probleem kon zijn, 2 mogelijke oplossingen:
-videokaart driver opnieuw installeren (vond het beetje raar, maar toch gedaan)
-command prompt als admin, dan ''powercfg -h ON'' of ''powercfg hibernate ON'' als commando geven.
Beide opties mochten niet baten...
Kreeg bij command prompt de volgende foutmelding: powercfg wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
Dus ik trek hier zelf de conclusie uit dat de applicatie van ''powercfg'' verdwenen is.
Oorzaak is bekend, echter hoe het is gebeurt is mij een raadsel.
Vriend van me heeft precies het zelfde probleem met zelfde symptomen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Luuk v.d. Gun
Echter wat gebeurde er toen. Einde van de les wou ik me laptop in slaapstand zetten, echter die was plots verdwenen. Dus ik dacht, start hem wel even opnieuw op, zal hij er vast wel weer staan (blijft vista...)
Toen ik dat had gedaan kwam ik er achter dat het niet had geholpen.
Nog gegoogle't wat het probleem kon zijn, 2 mogelijke oplossingen:
-videokaart driver opnieuw installeren (vond het beetje raar, maar toch gedaan)
-command prompt als admin, dan ''powercfg -h ON'' of ''powercfg hibernate ON'' als commando geven.
Beide opties mochten niet baten...
Kreeg bij command prompt de volgende foutmelding: powercfg wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
Dus ik trek hier zelf de conclusie uit dat de applicatie van ''powercfg'' verdwenen is.
Oorzaak is bekend, echter hoe het is gebeurt is mij een raadsel.
Vriend van me heeft precies het zelfde probleem met zelfde symptomen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Luuk v.d. Gun