No Interrupts from Timer 0, laptop bevriest tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik heb een Cybermaxx MIM2060/ Medion MD 95132 laptop die al een aantal jaren probleemloos werkt, echter de laatste tijd loopt hij vast tijdens het opstarten.

De keren dat hij opstart kreeg ik nadat Windows was geladen en ik wat programma's had gestart na ongeveer 10 minuten een Windows BSOD driver_irql_not_less_or_equal melding gaf. Heb helaas niet meer info opgeschreven.
Het nare is dat Windows nu ook na diverse malen stroom afsluiten en proberen te starten niet meer opstart. Eerst zag ik nog het bureaublad en liep de laptop na 10 minuten daarop vast, nu start Windows ook niet meer (hij bevriest terwijl het Windows logo te zien is).
Heb geprobeerd met Knoppix te booten. Dat deed 'ie eerst wel, nu blijft de laptop ook hierbij hangen.

Als ik boot en op F2 druk dan krijg ik voordat ik in het BIOS kom de melding 'No Interrupts from Timer 0', wat volgens deze site duid op een moederbord probleem. De enigste oplossing zou vervanging van het MB zijn. Is dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de hangen en opstart problemen troubleshooter al doorgenomen?
Het probleem lijkt inderdaad in het moederbord te zitten. Kijk eens op het moederbord of er opgezwollen condensators zijn. in dat geval zou je het nog kunnen repareren door er een andere condensator op te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Een linkje is dan wel makkelijk ;)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar je veronderstelling kan idd best kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ah. Ik dacht aan Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.! :-) Maar in beide topics zie ik niet veel dingen die ik kan testen, SFC / Recovery console heeft weinig zin daar ook Knoppix vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:50:
Kijk eens op het moederbord of er opgezwollen condensators zijn. in dat geval zou je het nog kunnen repareren door er een andere condensator op te solderen.
Ik ga het nakijken, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:28:
[...]

Ah. Ik dacht aan Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.! :-) Maar in beide topics zie ik niet veel dingen die ik kan testen, SFC / Recovery console heeft weinig zin daar ook Knoppix vastloopt.
sorry dat ik het niet had gestuurd.
musicfreak schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:28:
[...]

Ik ga het nakijken, dank voor de tip!
Het kan ook zijn dat ze lekken, dat had ik nog niet gezegd. Meestal krijg je dan van dat gele spul op je elco.
edit: graag gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja en kijk meteen even na of je koeler dicht zit met stof (vaak zo'n slakkehuis en daar wil stof graag ophopen, wat overhitting veroorzaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik neem de vrijheid dit 1,5 jaar oud topic nieuw leven in te blazen, ben er destijds ook mee gestart. De laptop ligt nog steeds ongebruikt in een tas in mijn woning, en ik vind dat er nu maar eens mee moet gebeuren.

De laptop heb ik proberen open te schroeven, helaas zit 'ie aan één kant klem. Heb geprobeerd met een schroevendraaier de achterzijde open te wippen maar dat lukt niet, en het risico op breken van het plastic is me wat te groot. Heb zo goed mogelijk gekeken naar lekkende elco's, die zie ik zo niet. Ook geen stof in de ventilator.

Aangezien ik het eigenlijk niet aan durf om er zelf verder mee aan de slag te gaan wil ik mijn laptop ter reparatie aanbieden. Op internet kwam ik de volgende reparatiebedrijven tegen:
http://scselectronic.nl --> Werken met een vaste prijs
http://www.microfix.nl
http://revamp-shop.com/Webshop4/show_product.php?cPath=1947&products_id=15140

Heeft iemand van jullie een aanrader van deze drie, of een ander? Langskomen mag ook! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Niemand?

*kick*

[ Voor 38% gewijzigd door musicfreak op 12-02-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, een reparatie lijkt me gewoon veel te duur voor zo'n oude laptop (tenminste, hij heeft nu 1,5 jaar gelegen en daarvoor heb je hem ook al jaren gebruikt zo te lezen). Ook gezien de specs. Repareren is niet rendabel als je het mij vraagt. En ik geloof niet dat die eerste shop hem voor die vaste prijs kan repareren eerlijk gezegd. Alleen een moederbord kost al zoveel, laat staan voor een oud model van een medion laptop (uiteindelijk niet de laptops die het meest verkocht worden).

Voor wat betreft het openen, zitten er geen schroeven achter de rubbertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
GENETX schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:38:
Repareren is niet rendabel als je het mij vraagt.
En ik geloof niet dat die eerste shop hem voor die vaste prijs kan repareren eerlijk gezegd.
Nou, 129 euro is het me nog wel waard, echter in de algemene voorwaarden van Scselectronic staat het volgende:

Terwijl de meeste reparaties onder het vaste tarief vallen, begrijpt u dat sommige reparatie daar niet onder vallen. De volgende reparatie zijn uitgesloten van het vaste tarief: Meervoudige defecte onderdelen, vervangen van moederboard, LCD display vervangen. SCS electronics zal u in deze gevallen altijd informeren over de additionele kosten zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Na accoord gaan wij dan over tot reparatie.

Beste wel kans dat er meerdere defecte onderdelen zijn, en volgens mij bedoelen ze met meervoudige defecte onderdelen ook meerdere onderdelen op het moederbord.
Voor wat betreft het openen, zitten er geen schroeven achter de rubbertjes?
Nee, dat niet. Het klemt ergens maar het blijft onduidelijk waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
In de link die je zelf aanhaalt in je openingspost wordt aangegeven dat deze error op een hardware probleem in je chipset duidt. Als dat klopt zal het moederbord vervangen moeten worden en dat zal echt niet binnen het tarief van dat reparatiebedrijf vallen.
Voor het bedrag dat je nu moet investeren om de oude laptop weer werkend te krijgen kun je vast een betere nieuwe laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Voor 129 euro? Tjonge, dat kan ik me haast niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het probleem is dat dergelijke dingen intern in een chip zitten. Het is geen condensatortje of een losse voedingsjack. 99% kans dat je een ander moederbord moet hebben. Zon grap is gewoon 300 euro of meer, als er nog moederborden zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
musicfreak schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:37:
Voor 129 euro? Tjonge, dat kan ik me haast niet voorstellen...
Tsjonge, jij denkt dat ze voor €129 een nieuw moederbord gemonteerd en al aan je gaan meegeven, dat kan ik me haast niet voorstellen.
Natuurlijk bedoel ik €129 + kosten mobo (€200+?).

[ Voor 5% gewijzigd door Polster op 13-02-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Polster schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:14:
Tsjonge, jij denkt dat ze voor €129 een nieuw moederbord gemonteerd en al aan je gaan meegeven
Ehm nee ik bedoelde dat ik niet verwacht had voor 129 euro een 2e hands laptop met dezlefde specs te kunnen kopen. Heb me er te lang niet op georiënteerd denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door musicfreak op 14-02-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
GENETX schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:56:
99% kans dat je een ander moederbord moet hebben. Zon grap is gewoon 300 euro of meer, als er nog moederborden zijn....
Snik, snif, jammer van mijn mooie witte laptopje met parelmoeren deksel. Tja, ik moet het gewoon opgeven geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb mijn laptop uiteindelijk ter reparatie aangeboden bij Microfix. Omdat ik het een reële optie vond dat mijn laptop niet meer te maken was had ik van tevoren de harde schijf en het geheugen verwijderd. Microfix heeft eigen geheugen en een harde schijf geplaatst, waarmee mijn laptop prima functioneerde. Hieruit trokken ze de conclusie dat het moederboerd OK was, en dat ze niet uit konden sluiten dat harde schijf of geheugen het probleem waren. Aangezien ik het geheugen al een keer had vervangen vermoedde ik dat de harde schijf wellicht niet meer OK was.

Ik heb een buurman met dezelfde laptop als de mijne. Vanochtend heb ik zijn harde schijf in mijn laptop geplaatst. Ik kreeg vervolgens de foutmelding 'PXE-E61 Media check failure, check cable'. Hierna heb ik mijn harde schijf in de zijne geplaatst, met dezelfde melding tot gevolg. Toen ik zijn harde schijf weer terugplaatste werkte zijn laptop weer, echter na nog een paar maal heen en terugswitchen doet zijn laptop het (ook) niet meer. De mijne heeft het is de tussentijd met de eigen harde schijf nog wel even gedaan.

Ik heb een behuizing voor een 2,5 inch IDE schijf gekocht, gelukkig werken beide schijven nog wel. Ik kon ze gewoon benaderen.

Iemand enig idee wat er nu met de laptops aan de hand is? Vooral het feit dat beiden nu dezelfde foutmelding geven verbaasd me.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 12-03-2011 16:22 . Reden: taalfoutjes hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
PXE-E61 Media check failure, check cable
Dit betekent dat je systeem probeert te booten van LAN. In principe (lees: als het in de BIOS aanstaat) moet het systeem vervolgens verder proberen te booten van harde schijf...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Klopt, dat heb ik ook gelezen, echter ik krijg deze melding ook als ik in het BIOS het opstarten van LAN uitzet.

Ik heb mijn eigen laptop weer even aan de gang gekregen door met in het BIOS booten vanaf CD-ROM als enigste optie ingeschakeld vanaf een CD-ROM te booten, af te sluiten, opnieuw van CD-ROM te booten en in het menu voor booten vanaf harde schijf te kiezen. Na een minuut of 15 loopt de laptop weer vast.
De laptop van mijn buurman krijg ik met deze truc echter niet aan de gang, hij start op van CD-ROM echter dit doet hij niet meer met één van de twee harde schijven aangesloten.

Op http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/3247.shtml zie ik nog meer oorzaken voor genoemde PXE-E61 melding, o.a. een kapotte kabel. Ik hoop dat dat het probleem niet is.

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 12-03-2011 15:44 ]

Pagina: 1