Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Ik zit met een vraag.

Ik sta op het punt een nieuwe av receiver te kopen.

Dit zal of de nieuwe pioneer 919 of 1019 zijn.

Verschil tussen de 2.

- Zal zo'n 150 a 200 euro zijn
VSX-1019 VSX-919
Power (6 Ohm, 1K, 1% THD) 140W 140W
Channels 7 7
HD Audio yes yes
MCACC Advanced Advanced
Advanced Sound Retriever Multi Multi
HDMI Terminal (in/out) 4/1 3/1
Deep Colour yes yes
x.v.Colour yes yes
KURO Link yes yes
Analogue-to-HDMI conversion yes yes
Scaler (up to 1080p) yes no
iPod Digital yes yes
Jacket pictures from iPod yes yes
Works with iPhone yes yes
New GUI yes yes
Multi-zone Zone2 Zone2

Verschil is dus hdmi aansluitingen en die upscaler mogelijkheid.

Nu heb ik een ps3, een hd mediabox van upc en komt er nog een mediaplayer(popcorn of wd player).

Vraag 1: heb ik uberhaupt iets met deze apparatuur aan de upscaler mogelijkheid van de 1019? Ik gebruik met alles hdmi verder

Vraag 2: Is het verstandig om alle apparatuur op de receiver aan te sluiten en dan 1 hdmi naar de tv te laten lopen? Of loop ik hier dan tegen problemen aan kwa beeld of geluid?

Vraag 3: Als je de overige apparatuur los op de tv zou aansluiten welke zouden jjullie dan doen? Of allemaal gewoon op de tv en dan via optical naar receiver?

Vraag 4: Geeft optical ook hd audioformaten door of gebeurt dit allen via HDMI

Verder heb ik een samsung 40A656

Bedankt alvast

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Je mediabox, PS3 en eventuele mediaplayer sturen toch al HD uit?

Waarom zou je dan willen upscalen?

Je zou alles via je receiver kunnen laten lopen, voordeel is dat je dan audio en video tergelijkertijd kan schakelen.
Je hoeft dus niet eerst je tv te schaken en daarna je audio.

BTW, groetjes, alvast bedankt, etc etc hoeft hier niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Daan00 op 26-04-2009 18:24 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Ik kan je in ieder geval wat betreft die UPC HD box alvast waarschuwen dat die waarschijnlijk niet gaat werken via je receiver. Er zijn heel veel mensen die problemen hebben met de UPC HD boxen als je ze met HDMI via een receiver op de tv aansluit in die zin dat je dan geen of heel moeilijk beeld krijgt. Bij mij werkt het ook niet goed met een Marantz receiver icm een Epson beamer en een Samsung tv, terwijl de UPC box wel werkt als ik ze rechtstreeks op de tv of de beamer aansluit. Dat dit op zich niet zozeer aan de receiver ligt blijkt wel uit het feit dat al mijn andere apparatuur (blu-ray speler, HDD recorder) wel gewoon prima werken via de receiver.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vraag 1: heb ik uberhaupt iets met deze apparatuur aan de upscaler mogelijkheid van de 1019? Ik gebruik met alles hdmi verder
Verschillende apparaten hebben een upscaler. Met een Samsung 40A656 heb je eigenlijk al scaler, hij laat alles zien in 1080p. De scaler van de AV-receiver kan toch interessant zijn als de kwaliteit van de scaler beter is dan die van de TV of Mediabox. Het prijssegment van de receiver doet mij vermoeden dat dit niet het geval zal zijn.
Vraag 2: Is het verstandig om alle apparatuur op de receiver aan te sluiten en dan 1 hdmi naar de tv te laten lopen? Of loop ik hier dan tegen problemen aan kwa beeld of geluid?
Voor het geluid niet want dat wordt afgespeeld door de receiver. De receiver moet wel beeldinstellingen per input kunnen aanpassen want op een TV heb je vaak maar één instellingprofiel per input.
Vraag 3: Als je de overige apparatuur los op de tv zou aansluiten welke zouden jjullie dan doen? Of allemaal gewoon op de tv en dan via optical naar receiver?
Ik zou het allemaal via de receiver doen. Dan kun je meteen de audio delay goed regelen. Terzijde: heb je gekeken of de receiver audio delay (of lip-sync) kan instellen? Heb je wel nodig met een Samsung 40A656 want die heeft wel input lag.
Vraag 4: Geeft optical ook hd audioformaten door of gebeurt dit allen via HDMI
Met uitzondering van DTS-96/24 kan HD audio kan inderdaad alleen via HDMI.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

HD audio hoor je toch niet correct op het gemiddelde setje. Een pioneer versterker van 200eu al helemaal niet, ik heb een high end set van NAD en daarop is het verschil waarschijnlijk al minimaal.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
De 200 euro die hij aangaf was niet de prijs maar het prijsverschil tussen de 2 receivers.

Er bestaat natuurlijk geen receiver met meerdere hdmi inputs die hd audio kan decoderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
BEdankt voor de tips.

De upc box zou ik dan moeten testen idd wat deze doet.

De scaler mogelijkheid heeft dus alleen zin als je bijv en video/dvd/filmcamera aansluit ofzo. Dit zal eigenlijk nooit het geval zijn.

Dus de 919 moet voldoen aan de eisen als ik zo eens kijk.

Hij heeft automatische lipsync had ik ergens gelezen dus dat met die lag/audio delay moet wel goed komen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een bevinding over de mediaplayers (popcorm/WD) icm met een receiver?
Pagina: 1