[php] Kiezen van 'result' en printen na group-by query

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor een iPhone applicatie ben ik bezig met een xhtml strict webpagina. Op de eerste pagina zijn een aantal links aan te klikken. Een daarvan vraagt aan een database of hij alle "merken" (fictief) groepeert op A-Z. Nu werkt dit allemaal prima, maar ik wil een stap verder.

Van de resultaten die d.m.v php en een MySql database worden geprint op de pagina. Zou ik bijvoorbeeld resultaat 3 van de 20 resultaten opnieuw willen selecteren en de bijbehorende velden gekoppeld aan het veld merken willen printen.

Qua query kom ik er wel uit om dit aan de database te vragen. maar hoe print ik de informatie van de tweede query uit. De eerst query kan ik vrij makkelijk met een echo doen van $query1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neem even een kijkje in onze Quickstart; daar zul je lezen dat we hier graag zien dat we graag zien wat je al hebt geprobeerd, wat er niet werkt etc.

Wat je nu post is enkel een vaag verhaaltje waar we 1001 interpretaties aan kunnen geven en het is behoorlijk lastig je hiermee op weg te helpen als we geen relevante(!!!!) code zien (php/xhtml/queries etc). Open gerust een nieuw topic maar neem dan even een kijkje in andere topics hier in WEB danwel PRG (want het is me ook nog niet duidelijk of je topic wel in WEB zou moeten staan (zie Waar hoort mijn topic?)) en zorg dat je voorgenoemde Quickstart dus in je achterhoofd houdt als je een nieuw topic opent ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar hoort mijn topic?: Oftwel PHP topics horen in Programming. Klein tikje die kant op.

Waarom zou je de result tweede query niet kunnen echo-en? Overigens snap ik niet echt of het probleem is het samenstellen van je query of het daadwerkelijk ophalen en weergeven?

Daarnaast wordt er wel iets meer verwacht van je in Programming, dus geef eens aan hoe je query eruit ziet, hoe je poging tot de tweede query eruit ziet, waar je op hebt gezocht, wat je hebt gevonden :)

edit:

M'n collega hierboven heeft het topic dus gesloten met de redenen vermeld in zijn post :)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 26-04-2009 18:05 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.