Toon posts:

Videokaart kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,
sinds vorige week is mijn pc onverwachts gecrasht, ik zag paarse/roze blokken op mijn prachtige 19'' inch beeldscherm terwijl ik een game speelde en de pc stond aan maar de beeld verdween en er verscheen : no signal op me beeldscherm. het eerste wat ik dacht was dat de kast gewoon te heet was. Maar waarom zou pc dan aanblijven en niet vanzelf uit gaan. Vaag dus. Dus Bolatz ging maar ff tv kijken en een lekkere kop koffie drinken, na 2 uur probeerde ik het weer en deed me pc aan. dit x verscheen er helemaal geen beeld, naja ik kreeg weer no signal. Dus toen dacht ik dat het aan me videokaart lag, heb 'em er ff uitgehaald en naar gekeken en zat wat stof op, ff eraf gehaald. erin gedaan, en nee hoor, weer deed me pc gay.
Ik zelf denk dus dat me videokaart naar de haaien is en denk eraan een nieuwe te halen, hoewel, ik weet dit niet zeker en vraag het ff aan de pro's die er meer vanaf weten dan ik :)

pc specs :

proc : E6600
videokaart : nvidia 7900GT
2 x 1gb rammetjes
120gb 7200rpm HDD

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:44

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het zou kunnen dat het artifacts zijn of dat je kabel kapot is, als je kaart kapor is is het waarschijnlijk het geheugen op de kaart wat dit oorzaakt.

en hoe heb je je scherm aangesloten, dia VGA of via DVI ?

Signature

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 19:32
Heb je een andere videokaart om de rest van je systeem te testen?

offtopic:
Je pc deed weer goedgeluimd? :P

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54

Nemesizz

Untouchable

Opzich een vaker voorkomend probleem bij de GeForce 7900 serie (een flink aantal heeft metname het probleem dat het geheugen kapot gaat).

Ik had ook last van artefacts en dergelijke, maar mijne bleef wel beeld produceren (eerst onschuldig, later veel verkleuringen en stippen ook in 2d). Warm werd die van mij opzich niet (artefacts denk je meestal aan warmte, terwijl kapot video-geheugen ook een boosdoener kan zijn).

Je zou evt in een andere PC kunnen testen, maar hoogstwaarschijnlijk is de kaart RIP (geheugen kapot).

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een gevalletje tussenzitten, de kabel van vid naar beeld is DVI geloof ik en er tussen zit nog een VGA...of was het nou andersom...naja.
denk zelf ook dat vidje gewoon dood is, was toch al aan vervanging toe, wil ook ff lekker van DX10 kunnen genieten :D.
bedankt voor de hulp mensen :), hier kan wel een slotje op.
Pagina: 1