[Bose] 3 2 1 GS problemen ism Ziggo digitale TV

Pagina: 1
Acties:

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
Geachte forumgangers,

Ik zit al een paar uur te worstelen met het volgende probleem;

situatieschets

- Bose 3 2 1 GS HDMI Series III
- Ziggo digitale tv encoder ( de Humax )

Het volgende is aan de hand;

Ik wil vanaf de digitale encoder het digitale radio / tv signaal naar me tv sturen ( via scart aansluiting , welke dan ook aangesloten word op de enige scart aansluiting op de tv )

Maar aangezien ik ik gebruik wil maken van de Bose boxen moet het dus op de een of andere manier ook naar het Media center van Bose.

Aangezien ik geen 2 scart aansluitingen heb op me tv ( de oplossing van bose is één gele draad + S-video. welke in de Media center van bose moeten, en aan het uiteind van dat draad een Scart aansluiting )

Als ik dus me Scart aansluiting van me digitale ontvanger eruit haal, en die oplossing erin doe heb ik dus geluid via de boxen, maar géén beeld.

Nu trachte ik, met een Scart aansluiting welke op het "doosje" ( aan de achterkant ervan dus ) een rode / witte / gele uitgang heb waar ik dan de bijbehorende draden in doe , en het uiteinde in een AV1/2/3 doe zo het signaal van de Ontvanger weer te "herstellen" . Maar wat ik ook doe, met die oplossing krijg ik geen beeld.

Of te wel;

De scart - > scart kabel, meegeleverd met de digitale ontvanger ( welke dan op AV4 gaat ) werkt wel, daarmee heb ik beeld en geluid ( de bose uitgezonderd, maar dat terzijde )

Maar als ik me andere oplossing doe, ( een oude Xbox scart aansluiting ) deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/DC73E4A4-CA5C-4B66-AE8D-0E6AAC8CABD9/0/boxxboxstandardavcable.jpg

( de aansluiting links onder bedoel ik )

en daar dus een gele / rode / witte draad in doe en op een AV1/2/3 aansluiting aansluit krijg ik gewoon geen beeld.

Hieruit moet ik dus concluderen dat een verloopstuk scart-> 3 verschillende draaden niet werkt voor de digitale ontvanger?

Of zou het misschien helpen als ik een normale scart aansluiting aanschaf, die aan het uiteinde een gele / rode / witte aansluiting heeft ( wat me huidige ook heeft, maar dan zitten die 3 aansluitingen dus ook op het "doosje" zelf )

Zéér chaotische TS, maar het is nogal lastig om het te formuleren.

[samenvatting]

vraag1:

- scart -> scart aansluiting is dus de enige manier om digitale TV te ontvangen met mijn ontvanger?

vraag 2:

- Hoe hebben andere "Bose" leden het opgelost waarneer hun in het bezit van een Bose 3 2 1 ( oid ) zijn en een digitale ontvanger?

//EDIT2

Lees, via analoge TV en dus de scart aansluiting vrij doet alles het perfect & goed.
Ik denk dat ik anders morgen maar een S-video koop voor de video aansluiting, en dat de scart aansluiting vrij staat voor de digitale ontvanger :) !

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 26-04-2009 17:58 ]

Verwijderd

Vraag 1: - scart -> scart aansluiting is dus de enige manier om digitale TV te ontvangen met mijn ontvanger?
Als het goed is zit er achter op die humax decoder twee scart aansluitingen. AV1 en AV2. Probeer eens het volgende. 1 scartkabel laat je vanaf dat Bose systeem naar de AV2 lopen van de decoder, en 1 scartkabel laat je vanuit de AV1 (humax) naar de TV lopen. Wanneer het Bose systeem gebruikt moet worden zet je de Decoder uit. Wil je digitaal tv kijken dan zet je de decoder aan. Simpel gezegd: Zet het apparaat aan wat je nodig hebt, en de apparaten die je niet nodig hebt uit.
Mocht je nog geluid van de Humax decoder naar de Bose set willen leiden, dan zou ik dit doen met een aparte kabel tulp of optische kabel. Van de Humax decoder naar de Bose set.
Ik denk dat het dan moet werken, anders heb ik het niet goed begrepen

vraag 2: - Hoe hebben andere "Bose" leden het opgelost waarneer hun in het bezit van een Bose 3 2 1 ( oid ) zijn en een digitale ontvanger?
Hmm, ik heb zo'n vermoeden dat die zeldzaam zijn O-)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33
Heeft dat Bose systeem geen optische ingang? Dan kun je gewoon een optische kabel van de decoder naar de Bose set laten lopen, en de SCART kabel in de TV drukken.

P.S Klooien met zo'n geel tulpstekkertjes is erg zonde, omdat dat de slechtse kwaliteit beeld oplevert die er is, wat je digitale beeld dus helemaal teniet doet.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2009 18:15 ]

• thijszor
Het Dvd'tje van Bose gaf ook al aan dat de gele tulpstekker het slechtste in kwaliteit is.
Er zit inderdaad een optische ingang in de Bose, maar niet in de decoder.

Zit wel een Spidf in, en , wat lijkt op een VGA aansluiting van je pc ( blauwe ) blabla 32 oid.
verder inderdaad 2 AV's in, ik ga nog even prutsen met het idee van Wodan, had het al geprobeerd maar wellicht niet op de zelfde manier.

Als het niet lukt, dan is S-video toch het slimste , en kwalitatief, het beste? deze kan toch optimaal het digitale signaal doorgeven?
Die zit wel op

//EDIT

dit zijn de aansluitingen die aanwezig zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/assets/images/shop_online/321gs/321gs_connections.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 26-04-2009 21:06 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12 23:49

Audione0

Strijdt der titanen

Er zijn ook scart-switch tekoop die maken bv van 1 scartaansluiting 3 aansluitingen + apparte aansluitingen voor je geluid.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/4-way-scart-switch.jpg

Zit er Component-uit op je Ziggo box en Component in op je Tv (beeld)
Voor het geluid kunt de Rood-wit uitgang op je Ziggo box uitgang gebruiken naar AUX-in van je bose.

Anders zou ik het ff niet weten

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 15-05-2009 12:45 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• thijszor
Probleem is gelukkig al opgelost, Wodan252 zijn oplossing werkte.
Baal nog wel steeds dat er zown overvloed aan afstandbedieningen zijn, en om nou om en nabij 100EU voor een universeel ding uit te geven, is ook wat veel ;)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12 23:49

Audione0

Strijdt der titanen

thijszor schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:46:
Ah, goedzo!
Baal nog wel steeds dat er zown overvloed aan afstandbedieningen zijn, en om nou om en nabij 100EU voor een universeel ding uit te geven, is ook wat veel ;)
Misschien biedt zon Logitech Harmony ding wel uitkomst?

[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 15-05-2009 13:00 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01
Audione0 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:59:
[...]

Ah, goedzo!

[...]

Misschien biedt zon Logitech Harmony ding wel uitkomst?
En een leuke Harmoney heb je al voor 50 euro :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:32
Harmony 515 voor 39 euro, alhoewel je dan beter de 555 kan halen voor 6 euro meer, dies wat steviger kwa constructie.
Pagina: 1