HP Pavilion geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Fluim
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07-2015
Mijn HP Pavilion 6361eu geeft sinds enige tijd geen beeld meer als ik hem opstart. Ik druk op de aan-knop, vervolgens lijkt het alsof de laptop iets met de cd/dvd-speler doet (die hoor je een paar keer zoemen) en na enkele seconden schakelt de laptop zichzelf weer uit. Na 2 seconden gaat hij dan weer aan en gebeurt hetzelfde opnieuw.
Ik heb vandaag geprobeerd om een dvd in de dvd-speler te stoppen en vreemd genoeg schakelt de laptop zichzelf niet meer uit, maar blijft hij aan. Hij geeft nog steeds geen beeld maar de lampjes branden nu wel. Verder reageert de laptop nog nergens op.

Ik heb geprobeerd om de laptop aan te sluiten op een extern beeldscherm, maar zonder resultaat.

De laptop valt nét buiten de garantie (14 maanden oud) en opsturen naar HP kost nogal wat, dus ik hoop dat iemand iets weet wat ik zou kunnen proberen? Bij de helpdesk van HP geven ze alleen maar aan dat ik hem maar moet opsturen...

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-12 22:33
Het feit dat de laptop 2 maanden 'uit de garantie' is, wil absoluut niet zeggen dat HP/de winkelier zich niet meer voor jou hoeft in te spannen. Garantie is een relatief begrip en zeker niet afhankelijk van hetgeen een producent er als garantietermijn op plakt.

Je kunt wat mij betreft naar Nederlands recht nog best het een en ander van HP verwachten, zeker nu je pas in maand 14 bent van de 12 maanden 'garantie'. Hierbij dien je ook naar de aanschafprijs van het product te kijken (en volgens mij was jouw laptop destijds niet bijzonder duur). Dit wil niet zeggen dat HP (c.q. de winkelier) het geheel kosteloos moet repareren, maar een tussenoplossing (bijv. reparatiekosten * 1/2) lijkt mij zeker reëel. Garantie dien je in eerste instantie te claimen bij de winkelier waar je de laptop gekocht hebt. Jij hebt immers geen rechtstreekse overeenkomst met HP.

Ik zou zeggen: terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt en stellen dat je van een laptop meer dan een 14 maanden probleemloos functioneren mag verwachten. Zij staan toch immers ook achter de door hun verkochte producten?

Verwijderd

Bovenstaand verhaal is feitelijk correct maar zoals we allemaal wel weten is het maar hopen dat het in de realiteit ook zo uitpakt :)

Ik zou eerst eens kijken of je laptop geen CMOS reset mogelijkheid heeft? Lijkt me een goed begin :)

• Fluim
@poeh: je hebt helemaal gelijk, ik hoop dat ze bij het internetwinkeltje hier ook zo over denken. Ik ga eens contact met ze leggen.

@fallen angel: Op het eerste oog zie ik geen mogelijkheid voor een CMOS-reset. Moet ik hiervoor niet de laptop helemaal open schroeven? Ik las 'ergens' dat het kon helpen om de batterij er voor een aantal uur uit de laptop te halen. Ik heb hem er nu uitgehaald, maar zou dit enig nut hebben?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:46
wduim schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:11:
@poeh: je hebt helemaal gelijk, ik hoop dat ze bij het internetwinkeltje hier ook zo over denken. Ik ga eens contact met ze leggen.

@fallen angel: Op het eerste oog zie ik geen mogelijkheid voor een CMOS-reset. Moet ik hiervoor niet de laptop helemaal open schroeven? Ik las 'ergens' dat het kon helpen om de batterij er voor een aantal uur uit de laptop te halen. Ik heb hem er nu uitgehaald, maar zou dit enig nut hebben?
daar kom je alleen achter als je hem er straks weer instopt. leg gewoon contact met die webshop, leg ze uit dat je van een duur goed als een laptop er toch wel vanuit mag gaan dat hij langer dan een jaar meegaat. maar bij de wet heb je nog garantie, maar om dit te krijgen is vaak moeilijker..

Verwijderd

heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• Fluim
Om de een of andere miraculeuze wijze is de laptop weer aan gegaan. Dit is een tijdje geleden ook eens gebeurd, maar vervolgens ging deze op standby-mode en was vervolgens niet meer aan te krijgen.
Ik heb nu in ieder geval wél beeld. Is het mogelijk om nu drivers te updaten/dingen te vervangen zodat het systeem niet weer gaat hangen? Iemand suggesties waar ik naar zou kunnen kijken? Ik ga in ieder geval processor, videokaart en cd/dvdspeler drivers updaten.

edit: Ik kan alleen een update voor de videokaart (GeForce 7200 Go) vinden. Is het handig om de drivers van de processor en cd-speler te deïnstalleren zodat windows ze zelf opnieuw installeert? Helaas was dit een kant-en-klaar systeem dus ik heb geen driver-cd's o.i.d.. Het probleem is dat ik niet weet of het lukt om de computer opnieuw op te starten...

[ Voor 29% gewijzigd door Fluim op 29-04-2009 11:39 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Mocht je nu straks toch geen beeld meer hebben, adviseer ik je om toch contact met HP op te nemen hierover.
Het probleem komt namelijk wel eens vaker voor bij de oudere dv6000 serie en hiervoor heeft HP dan ook een garantie-uitbreiding voor uitgegeven wat je kunt teruglezen op de volgende website:

http://h10025.www1.hp.com...=nl&jumpid=reg_R1002_NLNL

Dus zo lang het toestel nog geen 2 jaar oud is kun je hem altijd kostenloos laten repareren voor dit euvel... Maar alleen als het beeld het ook daadwerkelijk niet meer doet natuurlijk, even afwachten dus...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Fluim
Dat is een goede tip, Phase. Ik had al wel gezocht op de HP site, maar kon niets vinden... Ik heb de BIOS geupdate en hij lijkt weer te werken, voorlopig in ieder geval. Zelfs het draadloos internet doet het nu weer.
Bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

Hallo Wduim,

Ik heb ook het zelfde probleem met mijn Hp laptop, nu is mijn vraag welke bios versie heb jij geinstallerd. Ik heb Hp nog gebeld met dit probleem, maar omdat mijn laptop ouder is dan 2 jaar is het een typisch geval van jammer dan om in aanmerking te komen voor de garantie.

Met vr. gr.

Martijn
Pagina: 1