Beste tweakers,
Ik heb sinds vrijdag een Sony Walkman A728 met 8GB geheugen.
Deze heb ik gekocht om op de eerste plaats muziek mee te luisteren maar aangezien hij een redelijk groot scherm heeft is het ook goed mogelijk om filmpjes te bekijken.
Nu heb ik alleen nog wat problemen met het omzetten van de video's voor de Sony.
Allereerst het videoformaat welke hij ondersteund:
Container: MP4 - 320x240 max 30fps
Videocodec: H264
Audio: AAC-LC
Nu is het me al wel gelukt om films om te zetten en deze af te spelen.
Echter heb ik de volgende eisen:
- Bij het omzetten moet de ondertiteling in de video gebakken worden
- Hij moet géén zwarte balken toevoegen om 320x240 te maken, maar gewoon de video 1 op 1 resizen.
Voorbeeld: Een film van 636x338 moet hij omzetten naar 320x170 en dan geen zwarte balken boven en onder toevoegen om 320x240 te maken.
- Compatible met Vista, onder andere SUPER, MediaCoder en WinAvi doen vreemd hierop (flikkerend scherm, Aero aan/uit)
Welke programma's ik al geprobeerd heb:
SUPER - Werkt niet goed met Vista en ondertiteling
MediaCoder - Rekt de video's uit en werkt niet goed met Vista
WinAvi - Weinig in te stellen (erg kleine ondertiteling) en schakelt Aero uit
Handbrake - Is te selectief met het invoer formaat en doet geen ondertiteling
Iriverter - Niet het goede Output formaat.
Verder gebruik ik ffdshow voor mijn videocodecs en alle filmpjes zijn goed af te spelen in Media Player Classic. Hieruit concludeer ik dat het geen codec probleem is.
Ik heb het topic hier op GoT ookal doorgenomen, maar kom daar geen tips tegen over mijn specifieke eisen.
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Mensen hier die me verder kunnen helpen en/of tips hebben?
Bvd!
Ik heb sinds vrijdag een Sony Walkman A728 met 8GB geheugen.
Deze heb ik gekocht om op de eerste plaats muziek mee te luisteren maar aangezien hij een redelijk groot scherm heeft is het ook goed mogelijk om filmpjes te bekijken.
Nu heb ik alleen nog wat problemen met het omzetten van de video's voor de Sony.
Allereerst het videoformaat welke hij ondersteund:
Container: MP4 - 320x240 max 30fps
Videocodec: H264
Audio: AAC-LC
Nu is het me al wel gelukt om films om te zetten en deze af te spelen.
Echter heb ik de volgende eisen:
- Bij het omzetten moet de ondertiteling in de video gebakken worden
- Hij moet géén zwarte balken toevoegen om 320x240 te maken, maar gewoon de video 1 op 1 resizen.
Voorbeeld: Een film van 636x338 moet hij omzetten naar 320x170 en dan geen zwarte balken boven en onder toevoegen om 320x240 te maken.
- Compatible met Vista, onder andere SUPER, MediaCoder en WinAvi doen vreemd hierop (flikkerend scherm, Aero aan/uit)
Welke programma's ik al geprobeerd heb:
SUPER - Werkt niet goed met Vista en ondertiteling
MediaCoder - Rekt de video's uit en werkt niet goed met Vista
WinAvi - Weinig in te stellen (erg kleine ondertiteling) en schakelt Aero uit
Handbrake - Is te selectief met het invoer formaat en doet geen ondertiteling
Iriverter - Niet het goede Output formaat.
Verder gebruik ik ffdshow voor mijn videocodecs en alle filmpjes zijn goed af te spelen in Media Player Classic. Hieruit concludeer ik dat het geen codec probleem is.
Ik heb het topic hier op GoT ookal doorgenomen, maar kom daar geen tips tegen over mijn specifieke eisen.
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Mensen hier die me verder kunnen helpen en/of tips hebben?
Bvd!
[ Voor 5% gewijzigd door Vinze op 26-04-2009 16:13 ]