[Debian/sid]keyboard input werkt binnen gnome niet.

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ik heb een raar probleem en weet niet helemaal zeker waar ik dit moet zoeken, dit zijn de symptomen:

Binnen gnome (of de DE) wordt input van het toetsenbord alleen maar geaccepteerd bij het lang ingedrukt houden van de toetsen en dan worden er vaak meteen twee toetsaanslagen geregistreerd in plaats van een.

Het systeem staat niet onder een hoge load.
In gdm werkt het toetsenbord gewoon om gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren naar behoren.
In virtual terminals werkt het toetsenbord ook naar behoren.

Het toetsenbord is gewisseld met een ander toetsenbord en ook dat toetsenbord had problemen.

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Het is opgelost.

Het probleem was uitsluitend bij een specifieke gebruiker, dit kon ik pas constateren toen ik op de computer met mijn eigen account gewoon een perfect werkend systeem had.

Dus toen heb ik de .gnome* .gconf* en nog wat gnome/gtk gerelateerde mappen te hebben verplaatst naar een backup en de gebruiker opnieuw aangemeld had werkte alles prima.

Ik heb nog niet nagegaan welke instelling er dan gemold was en weet om eerlijk te zijn ook niet of ik dat nog ga doen.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat heeft te maken met de toegankelijkheids opties die je kan instellen (vergrootglas, sticky keys, contrast etc.)

Een van die opties is precies jouw 'probleem'

Als je eens in het accessibility menu gaat rondneuzen kom je het zeker weten weer tegen....
(is dus geen bug maar een "feature" alhoewel ik het zelf ook erg irritant vind als dat aanstaat)