Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Canon FS200 camcorder gekocht die opneemt op SDHC kaartjes.

Nu is het mij nog niet gelukt om deze beelden vloeiend en correct op mijn pc over te brengen. Ik krijg steeds een mozaiek/blokkerig beeld (vooral als de camera bewogen wordt) en ook happeren de beelden. Ik heb de beelden overgezet met de bijgeleverde software van Canon, en met verschillende programma's proberen af te spelen zoals Pinnacle Studio 12, Windows Media Player, Windows Movie Maker en allen geven het zelfde resultaat.

Ik dacht eerst aan een codec probleem op mijn pc (Q6600, 8800Ultra, 4GB ram Vista 64) maar volgens het programma GSpot heb ik de juiste audio en video codec. Ik heb ook op een andere pc getest (Windows XP) maar ook hier krijg ik hetzelfde resultaat.

En als ik de beelden op mijn camcorder zelf afspeel, worden ze wel correct weergegeven.

Ik heb enkele screens genomen van mijn videobeelden om het wat duidelijker te maken

http://users.telenet.be/W3sl3y/Canon/canon.jpg
http://users.telenet.be/W3sl3y/Canon/canon%202.jpg

Hopelijk kan iemand me helpen
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoe word de camera met de pc verbonden? Via usb neem ik aan?
Kun je het sdhc-kaartje niet met een card-reader lezen en zo de boel kopieren? Als dat goed gaat lijkt mij dat de communicatie camera-pc niet helemaal lekker loopt (waar ik eerlijk gezegd toch aan zit te denken.
Kun je de bestanden zelf direct kopieren via de camera naar je harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ingebouwde card-reader aan mijn printer. Maar deze kan het kaartje niet lezen, ik denk omdat het het een sdhc is en de printer al wat ouderdom heeft?
De verbinding loopt inderdaad via usb.
Als ik de camera aansluit op pc, kan ik de bestanden eraf halen zonder de software (ImageMixer van Canon) te gebruiken. Deze hebben dan de extensie .mod, die ik dan zelf aanpas naar .avi.
Maar ook dan krijg ik hetzelfde blokkerige resultaat.

Ook dacht ik eerst dat er iets mis was met de usb kabel zelf, heb met een andere kabel geprobeerd maar helpte ook niets.

(Het blokkerig effect krijg ik om de 4 à 6 seconden, soms over heel het beeld, soms alleen links of onderaan het beeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

En op de cam zelf ziet het er goed uit zei je? Als je hem direct aansluit op een tv? Ziet het er dan ook okay uit?
Lijkt me toch een probleem met de codec en het omzetten naar avi.
Zoek eens een player die direct .mod kan afspelen. Neem aan dat die wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem direct aansluit op tv zien de beelden er ook normaal uit.
Heb de .mod files ook direct afgespeeld zonder om te zetten naar een ander formaat maar ook dan haperde het beeld.
Wat kan ik nog doen? Zou een usb card-reader helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb je de mod files op de pc afgespeeld nadat je ze gekopieerd had? Of afgespeeld direct vanaf de camera?
Welke codec gebruik je? Als het afspelen op de pc hapert en na het omzetten naar avi het er ook niet uitziet zou je bijna denken dat er toch iets mis is met de codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ze eerst gekopieerd naar mijn harde schijf en dan afgespeeld op 2 verschillende pc's maar zonder deftig resultaat.
Op beide pc's staat K-Lite codec pack geïnstalleerd, deze zou normaal alle benodigde codecs moeten bevatten.
Heb nog een screen gemaakt van de .mod file geopend in GSpot.
http://users.telenet.be/W3sl3y/Canon/canon%203.JPG
Ik denk ook iets mis met de codec, maar op internet kan ik niet direct een ander programma vinden om .mod files af te spelen.
Ook Power dvd speelt de files haperent af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Probeer anders VLC of Mediaplayer classic eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een usb cardreader gekocht en nu werkt het wel. Mijn video beelden worden eindelijk normaal afgespeeld als ik ze kopiëer naar mijn harde schijf.
In Pinnacle Studio 12 zagen de .mod files er soms wat gekarteld uit, vooral de randen van bv. een muur, maar als ik ze omzet naar .avi was ook dit verholpen.
Wat zou nu het probleem kunnen zijn? De camcorder die de files niet aan de juiste snelheid kopiëerde naar de pc?
Ik ben blij dat het nu wel werkt, en bedankt voor de hulp en tips die jullie me gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je de filmpjes streamde (wat je dus niet deed volgens eerdere posts) mag dat geen probleem opleveren. Ik zou niet weten wat er aan de hand is. Ik zou overigens Pinnacle niet gebruiken als afspeelprogramma, er zijn programma's die dat veel beter kunnen. Pinnacle gebruik je om te monteren en te previewen.
Pagina: 1