Ik heb sinds kort een naar probleem met het weergeven van muziek en geluid op mij Laptop. Bijna alles wat geluid maakt (opstartsound, mp3, wav, etc.) stotterd zo nu en dan. De ene keer maar een hikje en op een ander moment een hele serie hikken.
Het gaat om een Dell Inspiron 8600, 1,4Mhz met 1 GB Ram die ik heb geformatteerd, (eerste instantie FAT32 later met Convert.exe omgezet naar NTFS) en daarna voorzien heb van Win XP pro en alle drivers die mij via de TAG van Dell werden aangereikt.
Op het moment dat ik via winamp een mp3-tje draai staat de laptop om de haverklap te hikken. Het enige wat op dat moment draait is AVG v8.5.287 en Child Control (die overigens bij mijn eigen gebruikerscode niet monitored of filtert maar wel met 2 processen wintmr.exe en webtmr.exe aanwezig is).
Wat ik al heb geprobeerd is:
- de drivers van de SIGMATEL STAC 9750 AC97 weggooien en opnieuw installeren.
- Ik heb Child Control er afgegooid (waardoor ook de 2 processen verdwijnen).
- Ik heb al een aantal onnodige processen uitgezet (bijv. Java en PDF agents, ect.
- Winamp v2.95 geinstalleerd i.p.v. versie 5
- Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid (heeft eeen aantal zaken gequarantained)
Het probleem blijft echter bestaan.
Op een andere site (http://www.oplossing.be/index.php?topic=31929.0 )kwam ik al een soortgelijk probleem tegen met een Desktop van Dell waar uiteindelijk het opnieuw installeren van DSS driver de oplossing bleek. Voor een laptop zou er dan dus een LSS driver moeten zijn alleen kan ik die niet vinden voor mijn type computer.
Wie weet een oplossing of een diagnostisch pad?
Het gaat om een Dell Inspiron 8600, 1,4Mhz met 1 GB Ram die ik heb geformatteerd, (eerste instantie FAT32 later met Convert.exe omgezet naar NTFS) en daarna voorzien heb van Win XP pro en alle drivers die mij via de TAG van Dell werden aangereikt.
Op het moment dat ik via winamp een mp3-tje draai staat de laptop om de haverklap te hikken. Het enige wat op dat moment draait is AVG v8.5.287 en Child Control (die overigens bij mijn eigen gebruikerscode niet monitored of filtert maar wel met 2 processen wintmr.exe en webtmr.exe aanwezig is).
Wat ik al heb geprobeerd is:
- de drivers van de SIGMATEL STAC 9750 AC97 weggooien en opnieuw installeren.
- Ik heb Child Control er afgegooid (waardoor ook de 2 processen verdwijnen).
- Ik heb al een aantal onnodige processen uitgezet (bijv. Java en PDF agents, ect.
- Winamp v2.95 geinstalleerd i.p.v. versie 5
- Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid (heeft eeen aantal zaken gequarantained)
Het probleem blijft echter bestaan.
Op een andere site (http://www.oplossing.be/index.php?topic=31929.0 )kwam ik al een soortgelijk probleem tegen met een Desktop van Dell waar uiteindelijk het opnieuw installeren van DSS driver de oplossing bleek. Voor een laptop zou er dan dus een LSS driver moeten zijn alleen kan ik die niet vinden voor mijn type computer.
Wie weet een oplossing of een diagnostisch pad?