Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses alvast als dit probleem hier ooit al eens besproken geweest is.
Ik heb hier gezocht op bromproblemen bij Logitech speakers en kwam quasi altijd terug uit op het Z5500 "plop"probleem.

Ik heb mijn Z-2300 speakers ongeveer 2 jaar geleden gekocht maar door omstandigheden heb ik ze nu pas in gebruik genomen (had na verhuis alles aan een Z-5450 gekoppeld). Heb nu de xbox 360 aan de Z-2300 gehangen en... vanaf dat ik de speakers aanzet direct een duidelijk waarneembare 50 hertz brom. Zelfs als ik de xbox audiokabel afkoppel blijft de brom.

Volgens mij gaat het hier over een brom die intern in de voeding geproduceerd wordt en niet over een aardlus. Is dit probleem gekend en hebben de recente versies van de Z-2300 hier ook last van? Met andere woorden: heeft het zin mijn speakers terug te sturen? Ik heb geen zin om alles af te koppelen, te retourneren en dan weer brommende speakers te ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Na 2 jaar heeft terugsturen volgens mij zowiezo weinig zin omdat het product al buiten de garantieperiode is (toch?). Volgens mij is dit geen bekend probleem trouwens. Weet je zeker dat het toch geen aardlus is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren, maar dit gebeurde als ik mijn oplader van mijn laptop te dicht bij de speakers zette. Dus misschien heb jij een zelfde soort bron bij je speakers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er allemaal in de buurt staat...
Een LCD TV, 2 dvd/hdd recorders, een dvd speler, een blu ray speler, een pc, een printer, een xbox360, een logitech z-5450 (die geen brom heeft).
In een aantal reviews van deze speakers las ik dat er nog mensen zijn die een lichte brom ervaren, vandaar dat ik er van uit ga dat dit aan het toestel zelf ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Mijn oplader ligt nu ongeveer 40 cm van de speakers af en dan geeft die geen brom, maar als hij er naast ligt (<10cm) dan bromt hij wel. Dus het lijkt mij makkelijk uit te sluiten of het een van die apparaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alle toestellen uitschakel, behalve de speakers, heb ik nog steeds brom... :s Ik heb zelfs de koelkast, lampen enz ook uitgeschakeld, nog steeds brom :( Ik las hier op GoT trouwens dat veel speakers van Logitech brom hebben. Komt dit door interferentie of door de transfo/voeding in het toestel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het nog afhankelijk van je volume niveau ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, de brom is altijd aanwezig, onafhankelijk van het volumeniveau van de speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Vorig jaar oktober heeft mijn broertje een z-2300 aangeschaft en deze heeft geen brom geluid of iets dergelijks. Deze is (alleen) aangesloten op zijn PC. Wel jammer dat je hem pas 2 jaar na je aankoop hebt kunnen gebruiken.

Ik zou ook denken aan ander apparatuur, misschien ff op je PC uitproberen? Misschien dat het bij bepaalde instellingen niet te horen is....

[ Voor 35% gewijzigd door XTREEMRaGE op 27-04-2009 10:42 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: de brom is zelfs aanwezig als je de speakerset niet aankoppelt. Dus het heeft niets te maken met de input. De brom is ook aanwezig als ik alle toestellen in de buurt af zet. Dus ook geen interferentie. Ik heb ook de antennekabel van de TV uitgetrokken, nog altijd brom, dus ook geen aardlus.
Het is om gek van te worden.
Denk dat ik de speakers maar op de schroothoop ga gooien en andere kopen. Garantie is verlopen, dusja. Nooit geen Logitech meer voor mij. Bijna al hun speakers hebben lichte brom, om nog maar te zwijgen van de lijdensweg van de Z-5500 eigenaars.
Ik overweeg de Harman/Kardon Soundsticks II, Razer Mako 2.1 en Klipsch ProMedia 2.1 speakers. Iemand ervaring hiermee? Kan trouwens geen enkel verkooppunt van Klipsch vinden in België of Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:52:
Zoals ik al zei: de brom is zelfs aanwezig als je de speakerset niet aankoppelt. Dus het heeft niets te maken met de input. De brom is ook aanwezig als ik alle toestellen in de buurt af zet. Dus ook geen interferentie. Ik heb ook de antennekabel van de TV uitgetrokken, nog altijd brom, dus ook geen aardlus.
Het is om gek van te worden.
Denk dat ik de speakers maar op de schroothoop ga gooien en andere kopen. Garantie is verlopen, dusja. Nooit geen Logitech meer voor mij. Bijna al hun speakers hebben lichte brom, om nog maar te zwijgen van de lijdensweg van de Z-5500 eigenaars.
Ik overweeg de Harman/Kardon Soundsticks II, Razer Mako 2.1 en Klipsch ProMedia 2.1 speakers. Iemand ervaring hiermee? Kan trouwens geen enkel verkooppunt van Klipsch vinden in België of Nederland...
Nou ik zou toch ff vragen aan Logitech hoe het zit, want een maat van mij had de z-5500 met de bekende problemen. En hij kreeg een nieuwe opgestuurd (garantie was een maand verlopen) en hij moest zijn oude set opsturen. Hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen, dunno. Ik weet ook niet of het juist kwam, omdat het bekende problemen waren....

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@XTREEMRaGE: ok bedankt voor de tip. Ik zal via de support van Logitech proberen toch nog iets gedaan te krijgen. Ik denk dat de eerste generatie Z-2300 speakers last had van brom (heb al genoeg ervaringen van anderen gelezen die dit bevestigen), maar dat de nieuwe generatie dit niet meer heeft.
Pagina: 1