Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Openen met... werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ewietje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 17:16
Ik gebruik Vista Home Premium 64 bit.

Als ik bijvoorbeeld een *.svg (vectorafbeelding) in Inkscape wil openen, moet ik er met de rechter muisknop op klikken en op "Openen met..." klikken. In het volgende menu staat Inkscape niet, dus moet ik bladeren. Als ik het programma inkscape.exe in Program Files dubbel aanklik, verdwijnt het scherm (tot nu toe nog normaal), maar daarna verandert er niks in het Openen met scherm. Dit terwijl Inkscape hier moet verschijnen om het bestand te openen.
Dit is slechts een voorbeeld; ik kan geen enkel programma meer toevoegen aan het Openen met scherm. Ligt dit aan een virus o.i.d.?

Ik heb d.m.v. Google in meerdere fora gezocht, maar geen oplossingen gevonden... wel meer mensen met dit probleem.

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
open een map, kijk in de menubalk boven onder 'extra' naar 'mapopties' en vervolgens naar 'bestandstypen'. Hier moet je vervolgens een lijst te zien krijgen met allerlei mogelijke bestandsextensies + met welk programma deze gekoppeld zijn (aldus zullen worden geopend). Kijk dus in deze lijst naar de extensie .svg en kies vervolgens daar het juiste programma.

Laat weten of je probleem hiermee is opgelost?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Ewietje
het tabblad 'bestandstypen' ontbreekt bij mij: ik heb enkel 'Algemeen', 'Weergave' en 'Zoeken', maar ik denk dat dit het zelfde effect heeft als in Configuratiescherm\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen heeft. Hier zie ik een lijst zoals je beschreef. Als ik dubbelklik op .svg dan kom ik in hetzelfde scherm als ik kom met 'Openen met...', en dus doet zich ook hetzelfde probleem voor:
Inkscape staat er niet tussen in het 'Openen met' scherm, ik kies bladeren, ik dubbelklik op inkscape.exe, verkenner verdwijnt en Inkscape verschijnt niet in het 'Openen met' scherm.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In Configuratiescherm | Standaardprogramma's | Koppelingen instellen heb je rechtsboven ook een knop (in 't Engels: Change Program)?

Als je daarop klikt en Inkscape selecteert, moet je in datzelfde scherm kunnen forceren dat Inkscape altijd wordt gebruikt.

Heb je dit probleem alleen met svg's of ook met andere bestanden (door bijvoorbeeld .txt eens een keer te openen met Wordpad, zou die ook moeten verschijnen)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ewietje
Het probleem is niet dat ik niet kan forceren dat Inkscape altijd wordt gebruikt, het probleem is dat ik Inkscape niet kan kiezen. Als ik dan ga bladeren en Inkscape aanklik, gebeurt er niks. Ik kan .svg's alleen in Inkscape openen als ik eerst Inkscape opstart en dan

Zoals ik in mn startpost al zei, dit is slechts een voorbeeld; ik kan geen enkel programma meer toevoegen aan het Openen met scherm (*.blend kan niet geopent worden in blender tenzij ik Blender eerst opstart en in de GUI het bestand kies).

Met Wordpad heb ik geen probleem, want deze staat al in het 'Openen met'-menu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok, ik dacht dat je specifiek een issue met Inkscape had. Heb je de oplossing in dit topic al geprobeerd (bijna helemaal onderin): http://www.neowin.net/for...on/index.php/t153060.html

Overigens gevonden door te [google=vista open with cannot add another program]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ewietje
ik heb de oplossing helemaal onderaan gedaan: in regedit.exe: HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\inkscape een tekenreeks toegevoegd met de naam "NoOpenWith" en waarde 0.
Dit heeft gewerkt, maar alleen maar voor inkscape.exe, dus ik heb hetzelfde gedaan met de andere programma's en dan werkt het.

Bedankt.
Pagina: 1