Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] Instalatie blue screen of death

Pagina: 1
Acties:

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Goedendag allemaal. Ik ben momenteel aan het proberen om windows xp op mijn PC geinstalleerd te krijgen. Ik draai nu op Vista x64 en heb een apparte partie waar ik XP op wil installeer om het als een soort backup te hebben als Vista mij weer eens omver wilt naaien.

Igg, als ik mijn xp schijfje erin gooi dan laadt alles helemaal netjes en dan komt er onder te staan: Starting Windows installation of zoeits, zegmaar na al dat load gedoe van drivers etc. Na 3-4 seconden krijg ik BSD met de error: STOP: 0x0000007b en nog wat zooi hier achteraan met cijfers, maar ik denk dat de eerste belangerijker is.

Ik dacht, misschien ligt het aan mijn schijfje, dus heb ik 3 verschillende xp schijfjes geprobeerd (ja waarvan er 2 illegaal waren, maar ik heb tog al XP gekocht) zonder luck.

Hier zijn mijn specs:
Ik heb een XPS 420 van dell. Ik zit in amerika dus het is een amerikaanse (ik weet niet of dat uberhaupt wat uitmaakt)

WDC WD5000AAKS-75A7b (500GB) (hier staat Vista op en mijn 15 gb partitie voor xp)
Maxtor 6V160E0 (160 gb) (hier staat troep op)
een ATi Radeaon 3870 en een D-Link DWA 552 in de PCI sloten
tja... verder nog een Dell Mobo en een XPS miniview dat zegmaar in mn behuizing zit. (mby verpest dat ding iets met de drivers ofzo)

Heeft iemand ENIG idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit zou kunnen fixen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
SATA drivers?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32
welke satacontroller heb je op je mobo zitten? ik gok namelijk dat die standaard niet in xp zit, en dat kan een blue screen opleveren

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

Waarschijnlijk kun je AHCI uitzetten in je BIOS en is je probleem verholpen.

........................................................................................................................................................

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Dit is je oplossing link 1e hit

• Ortixx
@littlejoannes Heb ik al gelezen, kwam daar niet echt ver mee...

Ik heb een Intel ICH8R/ICH9R raid controller. Ik zal een proberen om F6 te drukken en kijken of dat me wat oplevert.

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

F6 hitten heeft alleen zin als je S-ATA drivers voor XP bij de hand hebt op een floppy. Beter kun je even zoeken naar AHCI mode in je BIOS en dit uitzetten (wordt ook wel eens compatibility mode genoemd in je BIOS).

........................................................................................................................................................

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ikbenwouter schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:16:
F6 hitten heeft alleen zin als je S-ATA drivers voor XP bij de hand hebt op een floppy. Beter kun je even zoeken naar AHCI mode in je BIOS en dit uitzetten (wordt ook wel eens compatibility mode genoemd in je BIOS).
Hij heeft internet, dus waarom niet gewoon een floppy/usb stick met drivers maken? Met AHCI is sneller als zonder afaik.

Er wordt trouwens ook niet gezegd hoeveel GB RAM er in die machine zit. 4GB of meer kan afaik wel eens problemen opleveren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ortixx
ja er zit 4 gb ram in mn machine. Maar ik heb dus F6 gedrukt en windows geinstalleerd. Het lag aan mn raid controller. Die heb ik dus uitgezet want hij stond op ON. toen installeerde alles gewoon. Probleem is nu, als raid uit staat kom ik vista niet in en als het aan staat kom ik xp weer niet in. Ik denk dus dat ik de drivers in XP moet instaleren en nu ff een dual boot file maken want ik heb net mn boot file gerapereerd omdat vista niet meer in kwam (heb geen internet in xp omdat ik geen drivers heb dus kan ik eigenlijk niks...)

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

McKaamos schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:34:
Hij heeft internet, dus waarom niet gewoon een floppy/usb stick met drivers maken? Met AHCI is sneller als zonder afaik.
Is imo makkelijker om dan eerst AHCI uit te zetten, dan XP installeren en de S-ATA drivers in XP te installeren, dan AHCI weer aanzetten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ikbenwouter schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:01:
[...]

Is imo makkelijker om dan eerst AHCI uit te zetten, dan XP installeren en de S-ATA drivers in XP te installeren, dan AHCI weer aanzetten.
Uhm, volgens mij installeert hij op een SATA drive ;)
AHCI weer aan zetten veranderd de settings t.o.v. hoe de driver is geinstalleerd en zal dus onherroepelijk een BSOD tijdens booten genereren nadat de AHCI instelling is veranderd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1